נוקיה ומוטורולה יקימו רשת סלולרית עבור הרכבת במאות מיליונים שקלים

החברות יקימו רשת סלולרית GSMR עבור רכבת ישראל, כחלק מפרויקט שדרוג מערכת האיתות והבטיחות שלה

תא של נהג קטר ברכבת ישראל. צילום: דוברות רכבת ישראל

מוטורולה (Motorola) ונוקיה (Nokia) זכו במכרז להקמת רשת סלולרית GSMR (ר"ת Global System for Mobile Communications Rail) עבור רכבת ישראל, בפרויקט שהיקפו לא פורסם אולם מוערך במאות מיליוני שקלים. ברכבת אומרים כי הרשת הזו מהווה נדבך מרכזי בפרויקט שדרוג מערכת האיתות והבטיחות למערכת ETCS level 2. משך המכרז הוא ל-20 שנים ולצורך כך הקצה משרד התקשורת תדרים עבור הרכבת.

המערכת החדשה לפיקוד ושליטה מנהלת ומפקחת על תנועת הרכבות ומגדירה את מרחקי הבטיחות ביניהן. כיום, פועלת מערכת האיתות של הרכבת באמצעות רמזורים המותקנים בצדי המסילות ומציגים לנהג אותות שמנחים אותו באשר לזמינות המסילה בהמשך הדרך וסכנות אפשריות.

יצוין כי המערכת החדשה אותה מבקשת רכבת ישראל להטמיע, ETCS level2, פועלת באמצעות רשת סלולרית ייעודית לרכבת ומציגה את ההתראות לנהג הן באמצעות אלמנטים הצמודים למסילה והן בתצוגה דיגיטלית על מסך בתא שממנו הוא נוהג, בדומה למה שיש בתא הטייס.

ברכבת ישראל אומרים כי לצד הגדלת תדירות הרכבות, המערכת תשפר את בטיחות הנסיעה, תוך שליטה ובקרה בזמן אמת במידע שמועבר לנהג הקטר: ועל מיקום הרכבת, מהירות הנסיעה והנחיות הבטיחות. ברכבת חוזים כי הודות למערכת, היא תוכל להגדיל את קיבולת הרכבות בפרוזדור איילון, המהווה צוואר בקבוק לרשת המסילתית כולה, מ-14 רכבות בשעה ל-17, ולאפשר את שילוב הרכבות הנוספות שתופעלנה בקו המהיר לירושלים.

כמו כן, מצמצמת המערכת את עלויות התחזוקה ומאפשרת מהירות נסיעה גבוהה יותר.

החלפת מערכת האיתות מלווה בתהליך המורכב משלושה מכרזים נפרדים: ציוד המסילה, הציוד המותקן ברכבות ורשת התקשורת העצמאית (GSMR), שעל בסיסה מתבצעת התקשורת בין הקטרים למסילות. סיום פרויקט החלפת מערכת האיתות מתוכנן ל-2022.

מהנהלת רכבת ישראל נמסר כי היא "מתקדמת לדור הבא וממשיכה בתהליך פיתוח מואץ לקראתו. הרכבת נערכת ומצטיידת בטכנולוגיות חדישות, שיאפשרו לה לספק שירות טוב, יעיל ובטיחותי יותר, ביותר רכבות, מיותר תחנות וליותר יעדים. מערכת השליטה החדשה משלבת בין סטנדרטים בטיחותיים מהשורה הראשונה ליכולת טכנולוגית להעברת מספר גדול יותר של רכבות באזור המרכזי ביותר בישראל, ותביא את רכבת ישראל לרמת שירות וטכנולוגיה מתקדמת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים