"המשימה – להנחיל את תפיסת הקוד הפתוח לדור העתיד"

העובדים של מיקי (מיכל) קנת, מנהלת מרכז פיתוח רד-האט בישראל, מאמינים שהמודל הפתוח הוא הדרך, והם מרביצים את תורת הקוד הפתוח לא רק במהנדסי התוכנה, בשותפים עסקיים ובלקוחות - אלא גם בילדי רעננה וטירה, ערבים ויהודים, נערים ונערות

מיקי קנת, מנהלת מרכז הפיתוח, רד-האט ישראל. צילום: יח"צ

"היום השוק הוא של אנשים טכניים. לקוחות ארגוניים מחפשים שותפים עסקיים – שמביאים ערך מוסף אמיתי, ידע טכני מעמיק. לכן, העובדה שאנשי הפיתוח והמכירות עובדים בצמוד, הוא מודל מנצח, כי המהנדסים נחשפים ללקוחות ולצרכיהם המיוחדים, והלקוחות – לצד הטכני ולאתגרים בפיתוח, כשהשיחה נסבה על הארכיטקטורה ועל הצדדים טכניים של המוצר ולא רק על תן וקח", כך אמרה מיקי (מיכל) קנת, מנהלת מרכז פיתוח רד-האט (Red Hat) ישראל.

לדבריה, "הלקוחות אוהבים את זה. רעיונות שנזרקים לחלל האוויר בפגישה עם לקוחות, מגיעים מהר יותר לידי למימוש בפועל. המהנדסים שלנו עובדים שכם אל שכם עם ארגון המכירות. לכן ברור מאליו שבאירוע של Red Hat Forum שייערך בשבוע הבא, יקחו חלק לא מעט מהנדסים מהמרכז בארץ".

פועלים כצוותים וירטואליים

מרכז הפיתוח ברעננה הוקם על בסיס הרכישה של רד-האט את קומרנט הישראלית, ב-2008. "אני מהצוות המקורי של קומרנט", אומרת קנת. "כשנרכשנו, הצוות מנה כ-40 עובדים והיום המרכז מונה יותר מ-180 מהנדסים, כולם עוסקים בפיתוח תשתיות לעולם החדש – מחשוב ענן, וירטואליזציה, וקונטיינרים. אנו מתמקדים בעולמות הרישות, האחסון והמחשוב".

לדבריה, "המרכז הוא אחד משלושת מרכזי המו"פ של רד-האט. מודל הפיתוח שלנו ייחודי: לוקחים מהנדסים מכל העולם שיעבדו יחדיו. כך, צוותי הפיתוח מונים עובדים משלוש יבשות, עשרות מדינות וערים ברחבי העולם, הפועלים כמעין 'צוותים וירטואליים'".

"במרכז בארץ יש  אנשים שאוהבים לעבוד ביחד במשרד ואנחנו מעודדים זאת. כך יש לאנשים אפשרות גם לעבוד ביחד עם אנשים מרחבי העולם, אבל גם להרגיש חיבור לצוות המקומי. אנו נמצאים בתהליכי גיוס אנשים, אנו מחפשים אנשים טובים ואיכותיים, שמאמינים במודל הקוד הפתוח ורוצים להשתלב בפרויקטים שמפותחים בצורה מבוזרת. מנהלים, ומתכנתים, אנשי סיסטם ואנשי QA, בכל הרמות. את חלקם אנו מכשירים לעיתים, למשל לשפה מסויימת, דוגמת Python או Java, או לעולם תוכן מסוים, דוגמת רישות, או אחסון".

לפני כמה שבועות, אמרה קנת, "היה כנס ביטחוני באוניברסיטת תל אביב, בו דיברו על קוד פתוח במגזר הביטחוני. מהכנס עלה כי גופי ביטחון שונים, כגון רפאל, אלביט ועוד, הולכים לפיתוח במודל של קוד פתוח. כשארגונים ביטחוניים הולכים לכיוון זה – ברור שהחיבור עם רד-האט ועם קבוצת הפיתוח בישראל, הוא שילוב מנצח, עבורנו ועבורם".

לדבריה, "רד-האט מחויבת למודל הפתוח, בין בפיתוח של מוצרים חדשים ובין במוצרים קיימים, של חברות שהיא רכשה במרוצת השנים – והפכו למוצרים מבוססי קהילה. יותר מכך, התרבות הארגונית של החברה היא תרבות של פתיחות, שיתוף ותרומה לקהילה".

גם תרומה לחברה וגם לקהילה

בארבע  השנים האחרונות, אמרה קנת, "אנו מריצים פרויקט משותף לרד-האט ולעיריות רעננה וטירה, ROSE שמו. במסגרתו אנו לוקחים 12-15 נערים ונערות, ל-14 מפגשים שנתיים, מפגש מדי שבוע, בהם אנו מלמדים אותם Linux ,Python וקוד פתוח. כך, אנו פועלים לשילוב בין יהודים ערבים וטכנולוגיה".

"מהנדסי רד-האט ישראל הם שיזמו את הפרויקט ועושים זאת בהתנדבות. הצלחנו לחבר פעילות חברתית, גיבוש ותרומה לקהילה – ו-'על הדרך', אנו מרביצים בהם את תורת הטכנולוגיה. כך, שניים מבוגרי ROSE בילו את חופשת הקיץ יחד עם המהנדסים שלנו, ועבדו יחד על פרויקט חדש, מבוסס קוד פתוח – של מציאות מדומה. זו גם תרומה לחברה וגם לקהילה".

לדברי קנת, "בנוסף, המהנדסים עושים לא מעט גם בתחום החינוך בבתי ספר תיכוניים, בהרצאות לימודיות, תוך מיקוד בהרצאות לנערות. אנו מארחים תלמידי בתי ספר, ועושים שולחנות עגולים בנושאי קוד פתוח".

לפני מספר חודשים, סיפרה, "אחד המהנדסים הציע שנקים חדר בריחה. בחדר הבריחה יצרנו תסריט ייחודי ואוסף חידות על טהרת המוח המקומי ואנו מריצים אותו לשותפים, ללקוחות ולקבוצות שונות בחברה". כך, סיכמה, "אנו משלבים כייף ועבודה".

רוצים לשמוע עוד? מתעניינים בקוד פתוח? הירשמו לכנס Red Hat Forum Israel 2017 של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים