רפי שקולניק, מנכ"ל נימבל סטורג׳ – פורש

שקולניק אמר למקורביו כי "השנתיים האחרונות היו הטובות ביותר עבור הסניף המקומי של נימבל - הצלחנו לחדור לשוק הישראלי ולתת פייט לענקיות האחסון המסורתיות - כעת אני יוצא לדרך חדשה"

רפי שקולניק, מנכ''ל אווייה ישראל. צילום: קובי קנטור ז"ל

רפי שקולניק, מנכ"ל אזור ישראל ואפריקה, נימבל סטורג׳ (Nimble Storage), פורש אחרי כשלוש וחצי שנים מתפקידו, כך נודע לאנשים ומחשבים.

שקולניק שימש בעבר מנכ"ל נט-אפ (NetApp) ישראל ודירקטור אזור אגן הים התיכון בחברה. הוא ייסד ב-1998 את סניף נט-אפ בישראל ומילא שורה של תפקידים בכירים בחברה, עד לתפקיד מנכ"ל נט-אפ ישראל ודירקטור אזורי. מלבד הסניף בישראל הוא הקים את פעילויות החברה בדרום אפריקה, ניגריה, מזרח אפריקה, טורקיה, יוון וקפריסין. הוא עזב את נט-אפ לאחר 13 שנים בחברה, מהן שנתיים כמנהל אזורי של ישראל ו-eMed. תחת שרביטו של שקולניק גדל הסניף הישראלי ומנה עשרות רבות של עובדים. בשנתיים בהן שימש שקולניק כמנהל הסניף הישראלי השיג הסניף הישראלי של ענקית האחסון גידול של 50% בהכנסותיו.

לאחר עזיבת נט-אפ שימש שקולניק במספר תפקידי ניהול וייעוץ לחברות סטארט-אפ.

לאחר מכן, ב-2014 שקולניק מונה לתפקיד מנהל אזורי בנימבל. חברת האחסון, שהוקמה בשנת 2008 על ידי יוצאי נט-אפ, מספקת פתרון אחסון היברידי, המשלב בצורה מלאה מדיה מגנטית ופלאש-SSD, כך שארגונים זוכים בביצועים ובתכונות של אחסון פלאש – במחיר של דיסקים מגנטיים. פתרונות האחסון ההיברידי של החברה הנרכשת מאפשרים להשיג שיפורים בביצועי היישום ובנפח האחסון, ולדלג על צווארי בקבוק, אשר נובעים ממערך האחסון. במקביל, הם מספקים יכולות גבוהות של הגנה על נתונים, לצד הורדה של העלויות. המוצר שלה הושק ב-2010, והיא הונפקה בבורסה ב-2013. מטה החברה נמצא בסן חוזה, קליפורניה, יש לה שיעור צמיחה שנתי דו-ספרתי גבוה, היא מונה כיום יותר מ-1,000 עובדים ולה יותר מ-10,000 לקוחות ארגוניים.

יוצא לדרך חדשה

שקולניק אמר למקורביו כי "השנתיים האחרונות היו הטובות ביותר עבור הסניף המקומי של נימבל. הצלחנו לחדור לשוק הישראלי, ולתת פייט לענקיות האחסון המסורתיות. כעת אני יוצא לדרך חדשה".

במרץ השנה פורסם כי HPE לא חדלה ממסע הרכישות שלה: היא הודיעה על רכישתה את נימבל תמורת 1.09 מיליארד דולר במזומן. מטרת הרכישה הייתה להגדיל את נוכחותה של ענקית ה-IT בשוק האחסון מבוסס פלאש, שוק הצומח במהירות. HPE אף הסכימה לשלם סכום של 200 מיליון דולר להשקעות הון  שנעשו בנימבל, ושטרם הבשילו.

על פי IDC, שוק האחסון מבוסס כולו פלאש עמד בשנה החולפת על 15 מיליארד דולר, וצפוי להגיע ל-20 מיליארד עד סוף העשור. HPE חוותה ירידה של 13% בהכנסותיה מאחסון ברבעון האחרון. מתחרותיה בתחום הן EMC מבית דל (Dell), נט-אפ, יבמ (IBM), וחברות סטארט-אפ דוגמת פיור (Pure Storage) וקמינריו (Kaminario) הישראלית.

זו הרכישה השלישית של ענקית ה-IT מאז תחילת שנת 2017. בינואר השנה היא רכשה את ספקית תוכנות הניתוח Cloud Cruiser. עוד באותו חודש HPE רכשה את SimpliVity תמורת 650 מיליון דולר. הרכישה נועדה להרחיב את ההיצע של ענקית ה-IT בתחום מערכות מחשוב אחודות המשולבות באופן עמוק (HyperConverged). הנרכשת הוקמה ב-2009 על ידי דורון קמפל, ישראלי לשעבר, סגן מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר ובעל צל"ש הרמטכ"ל. קמפל, יזם סדרתי, ייסד יחד עם משה ינאי – לשעבר בכיר ב-EMC – את דיליג'נט שנמכרה ליבמ ב-2008 תמורת 200 מיליון דולר.

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של שקולניק לפרסום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים