מיהי חברת ה-IT החשודה בפרשיית השוחד בצבא?

לאנשים ומחשבים נודע כי החשודה בפרשייה היא חברת תשתיות IT לא גדולה ● השבוע, בתום חקירה סמויה של יותר משנה, הפכה החקירה לגלויה, והמשטרה עיכבה לחקירה ועצרה אזרחים וקציני צבא

מתחת לשולחן. אילוסטרציה: Kritchanut/BigStock

החברה החשודה בפרשיית השוחד בצבא היא חברת תשתיות IT לא גדולה, כך נודע לאנשים ומחשבים.

השבוע הודיעה משטרת ישראל, על חקירה המשותפת למשטרה, למלמ"ב (הממונה על הביטחון במשרד הביטחון) ולמצ"ח (משטרה צבאית חוקרת), בנוגע לעבירות שוחד ומרמה בהתנהלותה של חברה – המשמשת כספקית של מערכת הביטחון:

בעקבות כך, הוועדה להשעיית ספקים על רקע פלילי, בראשות תא"ל (מיל') רוני מורנו, המשנה למנכ"ל משרד הביטחון, החליטה להקפיא כל התקשרות חדשה עם החברה, להשעותה ממכרזים חדשים, לעצור כספים המגיעים לחברה.

בהתאם להתקדמות החקירה, הוועדה תשוב ותתכנס על מנת לשקול את מעמד החברה כספק מוכר ואת התקשרויותיה עם משרד הביטחון. הוועדה להשעיית ספקים על רקע פלילי דנה במעמד כל ספק שהוא, שבעלי המניות, מנהליו או עובדיו, חשודים, או הורשעו בפלילים בכלל, או נגד המשרד בפרט.

על פרטי הפרשה, שם החברה ושמות החשודים הוטל צו איסור פרסום. המשטרה הודיעה היום (ה') כי בהמשך לחקירה, במסגרתה עוכבו השבוע 12 חשודים, בהם קציני צבא, בחשד לעבירות שוחד ומרמה – אמש (ד') נעצרו שני אנשי קבע נוספים בחשד למעורבות בפרשה.

החקירה הפכה לגלויה השבוע, לאחר סיום חקירה סמויה שארכה יותר משנה. המשטרה עיכבה בתחילת השבוע תריסר חשודים, בהם עובדי חברה אזרחית ושני קציני צה"ל, בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה. חוקרי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 פשטו על משרדיהם של החשודים, שהובאו לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרם.

העברת דרישות תשלום פיקטיביות

על-פי החשד, שני קצינים בכירים בצה"ל, בדרגת סא"ל ורב-סרן, העבירו סכומי כסף במיליוני שקלים, מכספי הצבא – לידי עובדי חברה אזרחית, המספקת שירותי תשתית לבסיסי צה"ל. לאנשים ומחשבים נודע כי מדובר בחברת תשתיות IT. זאת, עבור עבודות שלא בוצעו.

על פי הערכת המשטרה, הקצינים, שאחראים לפקח על המכרזים ועל קבלת השירותים בבסיסי צה"ל השונים, היו שותפים להוצאת הכספים מהצבא – באמצעות העברת דרישות תשלום פיקטיביות.

בחדשות ערוץ 2 פורסם אחד אחד מהחשודים המרכזיים בפרשה הוא קרוב משפחתו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט. בתחילת השבוע פורסם כי שלושה קצינים חשודים כי קיבלו שוחד מאנשי עסקים, פרסום שהסב מבוכה רבה לצה"ל.

בחשדות 2 פורסם כי על פי החשד, קרוב משפחתו של הרמטכ"ל איזנקוט, הוא אחד מאנשי העסקים שנתן לכאורה שוחד לקצינים בכירים בצה"ל. הקרוב חשוד שחברה בבעלותו הוציאה במשך שנים מהצבא סכומי עתק – בעבור פרויקטים שלא ביצעה.

תת אלוף אשר בן-לולו, ראש מטה פיקוד הצפון הורה היום (ה') על השעיית הקצין בדרגת סגן אלוף מתפקידו, למשך תקופה של 14 ימים. זאת בשל החשד כי ביצע עבירות הנוגעות לאי סדרים לקבלת שירותים מחברת ה-IT, לפני כארבע שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים