בנק לאומי יטמיע מערכות אחסון של Infinidat במיליוני שקלים

הפרויקט יחל בשבועות הקרובים וייארך כמה חודשים ● הבנק יחליף חלק ממערכות האחסון שלו שבייצור, בפתרון האחסון של Infinidat - שיתממשקו למערכות הליבה הבנקאיות של לאומי

רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי. צילום: פלי הנמר

מערך המחשוב של בנק לאומי יחל בפרויקט להטמעת מערכות אחסון של Infinidat הישראלית, כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט יחל בשבועות הקרובים וייארך כמה חודשים. היקפו הכספי של הפרויקט אינו ידוע, אולם גורמים בענף העריכו אותו במיליוני שקלים.

הבנק יחליף חלק ממערכות האחסון שלו שבייצור בפתרון האחסון של Infinidat, שיתממשקו למערכות הליבה הבנקאיות של לאומי. הפרויקט, העריכו גורמים בענף, יכלול הטמעת מערכות בנפח אחסון כולל של יותר מ-1 פטה-בייט נתונים.

פתרון האחסון InfiniBox אשר יוטמע בבנק לאומי הינו פתרון עתיר ביצועים, והוא בעל יכולת לאחסן נפחי אחסון גבוהים בשטח קטן ובזמינות גבוהה. הפתרון יוטמע בבנק לאומי על מנת לחסוך בעלויות ולאפשר לבנק תגובה מהירה ויעילות גבוהה בשירות הלקוחות, כמו גם יכולת גידול מהירה לארגון.

פשטות בניהול וביצועים טובים יותר

InfiniBox מציע נפח אחסון שימושי של פטה-בייטים מרובים במסד בודד של 19 אינץ'/U42, עם זמינות של 99.99999%, ביצועים אולטרה-גבוהים של יותר מ-1M של IOPS, לצד יעילות אנרגטית גבוהה, הכוללת ניצול של מקסימום KW 3-8 בעומס מלא.

פתרון האחסון שיוטמע יאפשר לאנשי התשתיות בבנק חסכון בעלויות תוך הגדלת יעילות ושיפור ביצועים, וכן חסכון בחשמל ובשטח רצפה, ביחס של 1:12 לעומת המערכות הקיימות. הטכנולוגיה תאפשר לבנק לאומי פשטות בניהול וביצועים טובים יותר.

גורמים בשוק ציינו כי זו צפויה להיות ההטמעה הראשונה של פתרון האחסון InfiniBox בשוק הבנקאות הישראלי, פרויקט שממחיש את הבעת אמון של אנשי ה-IT בלאומי במוצר.

בעולם מוטמע המוצר בקרב מערכות מחשוב בגופים בנקאיים רבים, ביניהם ג'ק הנרי (Jack Henry & Associates), פידליטי (Fidelity Investments). במגזר הפיננסי בארץ מוטמעות המערכות של חברת הסטארט-אפ הישראלית ב-AIG ישראל ובמנורה-מבטחים.

חידושים טכנולוגיים רבים

Infinidat הוקמה על ידי משה ינאי ופועלת בראשותו. החברה מעסיקה כ-400 עובדים בישראל – במטה הפיתוח, בהנהלת החברה ובמחלקת השיווק והמכירות. לחברה יותר מ-100 לקוחות גדולים בעולם ובישראל, והיא הטמיעה עד כה פתרונות אחסון בנפח של יותר מ-450 פטה-בייט ברחבי העולם. החברה גייסה סך של 230 מיליון דולרים, ומוערכת כיום לפי שווי של 1.2 מיליארד דולרים.

ינאי הצטרף בשנת 1987 ל-EMC, ועד פרישתו ממנה הוביל את פיתוח החומרה והתוכנה של מוצר הדגל של החברה, סימטריקס, שכלל חידושים טכנולוגיים רבים.

צוות הפיתוח בראשותו התפתח מקבוצה קטנה של מהנדסים שגייס מקרב עמיתיו בישראל, וגדל לאלפי עובדים. המוצר שפיתח הוא הגורם העיקרי להפיכתה של EMC לחברת ענק, ששווי השוק שלה היה עשרות מיליארדי דולרים.

ינאי הוביל ומימן את הקמתה של חברת הסטארט-אפ הישראלית XIV לייצור אמצעי אחסון נתונים, שנרכשה בינואר 2008 על ידי יבמ (IBM) תמורת כ-300 מיליון דולר. זמן קצר לאחר מכן, באפריל 2008, רכשה יבמ חברת סטארט-אפ נוספת שינאי נמנה עם מקימיה, דיליג'נט, שעסקה אף היא באחסון נתונים.

לא התקבלו תגובת בנק לאומי ו-Infinidat לידיעה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שיודע

    למה לצטט נתונים של מרקטינג זמינות של 99.99999% שזה 3.15 שניות בשנה רק התקלה במנורה ליומיים הורגת להם את הסטטיסטיקה לכל העולם למשך 10 השנים הקרובות וזה בלי התקלות במיטב דש בויצמן בבנק לאומי עצמו עדיף חברה שמוכרת יתרונות שיש לה ולא סתם שמה מרקטינג לשם התהדרות מקווה שבנק לאומי מחתים אותם על קנסות אי עמידה בזמינות בשווי של המערכות ככה הם ירוויחו כפול :)

אירועים קרובים