מיקרוסופט תעזוב את רעננה: תקים קמפוס ענק בהרצליה

בקמפוס יפעלו מיקרוסופט ישראל ומרכז המחקר והפיתוח של החברה ● עלות המעבר למבנה החדש - מאות מיליוני שקלים

קמפוס מיקרוסופט ישראל העתידי. הדמיה: הגראז' של מיקרוסופט

מיקרוסופט (Microsoft) ישראל ומרכז המחקר והפיתוח של הענקית מרדמונד יעברו לקמפוס חדש, הנבנה בימים אלה באזור התעשייה הדרומי של הרצליה. המעבר צפוי להתבצע במהלך שנת 2020. הקמפוס יאכלס אלפי עובדים.

הפעילות העסקית ופעילויות הפיתוח של מיקרוסופט מבוצעות כיום כולן ברעננה ובהרצליה. המשמעות היא שהחברה תעזוב את המטה שלה ברעננה וכלל הפעילויות ירוכזו במבנה החדש, שיכלול מרכז חדשנות להדגמת טכנולוגיות החברה למבקרים. שטח הקמפוס הוא כ-43 אלף מ"ר, ועלות ההשקעה בו נאמדת במאות מיליוני שקלים. חכירת המבנה היא לתקופה של 15 שנים עם אופציות להארכה.

חלק רב מההיבטים התפעוליים בבניין יופעל על Azure, הענן של החברה. התכנון והבניה נעשים באמצעות טכניקות BIM (ר"ת Building information modeling) ושילוב תלת-מימד אדריכלי, יחד עם מודולים של מציאות רבודה HoloLens של החברה. בתכנון הושם דגש על נגישות של המבנה לבעלי מוגבלויות שונות.

קמפוס מיקרוסופט ישראל העתידי. הדמיה: הגראז' של מיקרוסופט

קמפוס מיקרוסופט ישראל העתידי. הדמיה: הגראז' של מיקרוסופט

מרכז הפיתוח בישראל הוא אחד משלושת מרכזי הפיתוח של מיקרוסופט שנמצאים מחוץ לארצות הברית. הזרוע העסקית של החברה, מיקרוסופט ישראל – פועלת כיום ברעננה.

מרכז הפיתוח פועל משלושה אתרים – הרצליה, חיפה ונצרת. הוא מוביל את הפיתוח של חלק מהטכנולוגיות המרכזיות של החברה בתחומי בינה עסקית, בינה מלאכותית, מנועי המלצות והגנת הסייבר. זה האחרון, הגנת הסייבר, מבוסס בחלקו על טכנולוגיה שמפותחת בישראל, ועל רכישות שהחברה ערכה בתחום בארץ. גם חלקים ב-Surface, מחשב הדגל של החברה, מפותחים בישראל.

על פי החברה, "מדובר בהשקעה משמעותית של מיקרוסופט העולמית בישראל והבעת אמון שלה בכישרון הישראלי, עם מחויבות ארוכת טווח לשוק המקומי. הקמפוס יאפשר לנו להיות נגישים לאקו-סיסטם המקומי, למפתחים, לשותפים המקומיים וללקוחות. יוקמו בו מרכז למפגשי לקוחות, גראז' ומעבדות מתקדמות למפתחים".

הבניין יבנה על ידי ישר אדריכלים ותדהר. אדריכלי הפרויקט הם JV של ורד גינדי ושמלצמן גוטסמן. צוות ניהול הפרויקטים הוא האחים מרגולין. חכירת המבנה תהיה מידי החברות תדהר, אקרו וקנדה ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים