50 בכירים בהיי-טק השקיעו בקרן הראשונה שמיועדת לחרדים

הבכירים השקיעו חמישה מיליון דולר ב-12Angels, שתשקיע במיזמים חרדיים בשלב ה-Seed ● בין המשקיעים: פרופ' יוסי מטיאס, מנהל מרכז הפיתוח של גוגל בישראל; עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל; וחמי פרס, יו"ר קרן פיטנגו

בכירי ההיי-טק משקיעים במגזר החרדי. צילום אילוסטרציה: BigStock. למצולם אין קשר לכתבה

50 אנשי היי-טק מובילים בתעשייה, מנכ"לי חברות ישראליות ושלוחות מקומיות של חברות גלובליות, השקיעו סכום כולל של חמישה מיליון דולר ב-12Angels – קרן ההון-סיכון הראשונה שמיועדת למגזר החרדי. מדובר בהשקעה הראשונה בקרן והיא צוינה באירוע שנערך שלשום (א').

הקרן הוקמה על ידי היזמים החרדים משה פרידמן (מויש) ואברהם וינגוט, מייסדי מיזם קמא-טק, ומטרתה היא לבצע השקעות Seed ביזמים וביזמות ומהציבור החרדי. יש לה ועדת השקעות שבה חברים, מלבד פרידמן ו-וינגוט, בכירים כמו יוסי סלעי, מייסד ג'ימיני; יזהר שי, מייסד קינן פרטנרס ישראל; וראול שטיין, שותף מנהל בקראוס קפיטל.

אירוע השקת הקרן נערך במרכז הפיתוח של מיקרוסופט (Microsoft) בהרצליה, באירוחו של מנהל המרכז, יורם יעקבי. באירוע נכחו יזמים ונציגי חברות סטארט-אפ מהמגזר החרדי לצד בכירי חברות ההיי-טק, שגם משקיעים בקרן, בהם פרופ' יוסי מטיאס, מנהל מרכז הפיתוח של גוגל (Google) בישראל; עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק (Facebook) ישראל; יפעת אורון, מנכ"לית לאומי טק; חמי פרס, יו"ר קרן פיטנגו, שמלווה את המיזם המשקיע; היזם דב מורן; אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות; זיקה אב צוק, סמנכ"לית הפיתוח העסקי של סיסקו (Cisco); וחיים שני, לשעבר מנכ"ל NICE.

מימין: זיקה אב צוק, סמנכ"לית הפיתוח העסקי של סיסקו; יורם יעקבי, מנהל מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל; ומשה פרידמן, מייסד קרן ההון-סיכון 12Angels. צילום: יח"צ

מימין: זיקה אב צוק, סמנכ"לית הפיתוח העסקי של סיסקו; יורם יעקבי, מנהל מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל; ומשה פרידמן, מייסד קרן ההון-סיכון 12Angels. צילום: יח"צ

פרידמן אמר באירוע כי הפעילות של הקרן היא המשך לפעילות של מאיץ הסטארט-אפים קמא-טק, שהוא תוכנית ללא מטרות רווח לשילוב חרדים בתעשיית ההיי-טק. המאיץ, שפועל כבר כמה שנים, הוקם בסיוע של בכירים כמו ד"ר יוסי ורדי, אב צוק ופרופ' אמנון שעשוע, ממייסדי מובילאיי (Mobileye).

"מספר היזמים החרדים שפנו אלינו צמח בשלוש השנים האחרונות מ-10 ל-1,100", אמר פרידמן. הוא ציין ש-"הצמחנו עד היום סטראט-אפים חרדיים רבים ובעקבות ההצלחה הגענו למסקנה שבשלה השעה להקים קרן הון-סיכון להשקעות במגזר החרדי. בכירי ההיי-טק התגייסו למשימה הזו מכל הלב, הם משקיעים מזמנם ומכספם, וזה לא מובן מאליו בחברה שלנו כיום. זוהי תופעה ייחודית לענף ההיי-טק".

יעקבי ציין כי מיקרוסופט מפעילה בישראל שלושה מרכזי פיתוח – בהרצליה, חיפה ונצרת – ומועסקים בהם 1,000 עובדים. כן הוא אמר שבעוד כשנתיים תחנוך החברה בניין חדש, שבו ירוכזו כל עובדי מיקרוסופט בארץ. באשר למיזם אמר יעקבי ש-"אנחנו מלווים את קמא-טק כבר זמן רב. אין ספק שפעילות הקרו תתרום קודם כל לחברה החרדית ותסייע לה להשתלב בענף, אבל היא תתרום גם לגידול במספר החרדים שמשתלבים בענף ובכך לצמצום המחסור בכוח אדם בתעשייה".

חמי פרס, יו"ר קרן פיטנגו. צילום: יח"צ

חמי פרס, יו"ר קרן פיטנגו. צילום: יח"צ

לדברי פרס, "אנחנו חיים בחברה שמצליחה להתפלג כמעט על כל דבר. התפקיד שלנו הוא לחפש את המחבר ולאחד את השורות. תעשיית ההיי-טק והיזמות הם בין המקומות הבודדים שבהם ניתן לאחד וליצור חברה טובה יותר".

הוא ציין כי "רשימת המשקיעים בקרן היא ייחודית וכזו שאין לה אח ורע בשום קרן בעולם".

"אני מזהה גל חדש של השקעות, די דומה למה שהיה בראשית שנות ה-90, כשקמו הקרנות הראשונות", אמר פרס. "הקרן החדשה של החרדים היא אחד הסימנים לגל החדש, שמה שמאפיין אותו הוא משקל גדול ליזמות. אני בטוח שיהיה לזה המשך". הוא קרא לגורמים נוספים בענף להצטרף לקרן ולהשקיע בה, על מנת להגדיל את יכולת הסיוע לחרדים.

עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל. צילום: יח"צ

עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל. צילום: יח"צ

סופר תאני סיפרה בדבריה בהתרגשות על המפגש הראשון שלה עם יזמים חרדים וציינה שהיא מזהה בחלק מהם "ניצנים של פתרונות טכנולוגיים שיבצעו מהפכה של ממש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים