אינטל תגייס כ-1,500 עובדים למפעל בקריית גת

החברה תפתח בקריית גת קו חדש לייצור שבבים ותקיים חלק גדול מפעילותה בתחום הרכב האוטונומי מישראל - כך אמר מנכ"ל החברה, יניב גרטי, בסיור שערכה היום (ה') ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת במפעלה בעיר

יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל. צילום: סטודיו שייקה איתן

אינטל (Intel) תפתח בחודשים הקרובים קו חדש לייצור שבבים בקריית גת והיא צפויה לגייס עד סוף 2018 כ-1,500 עובדים חדשים בישראל – כך מסר מנכ"ל החברה, יניב גרטי, במהלך סיור שערכה היום (ה') ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת במפעל של החברה בעיר. כמו כן, הוא הודיע שאינטל צפויה לקיים חלק גדול מפעילותה בתחום הרכב האוטונומי מישראל, בעקבות רכישת מובילאיי (Mobileye).

במהלך הסיור ביקרו חברי הכנסת במרכז המבקרים, קיבלו סקירה על פעילות אינטל ישראל והמפעל בקריית גת והגיעו לאקווריום המשקיף על העבודה בחדר הנקי שבמפעל. גרטי ציין במהלכו כי בימים אלה מתבצעת במקום הרצה של פס הייצור של דור השבבים החדש ביותר של אינטל. לדבריו, הייצור יחל בראשית 2018, וייתכן שעוד קודם לכן.

ח"כ אורי מקלב, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בסיור במפעל אינטל בקריית גת. צילום: דוברות הוועדה

ח"כ אורי מקלב, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בסיור במפעל אינטל בקריית גת. צילום: דוברות הוועדה

לשאלת יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב, לעניין העסקת עובדים מכלל החברה הישראלית והפריפריה, ציין גרטי כי תחת אינטל ישראל עובדים 6,900 אנשי פיתוח ו-3,300 אנשי ייצור – ומספר זה צפוי, כאמור, להתרחב. עוד הוא אמר כי אינטל משפיעה באופן עקיף על התעסוקה של 30,600 עובדים באזור ואמר שמחצית מעובדי המפעל בקריית גת מתגוררים בדרום. לדבריו, החברה עמלה על שילוב עובדים מכלל המגזרים, תוך התאמת תנאי העבודה. גרטי ציין כי היקף הייצוא של אינטל ישראל עומד על 3.35 מיליארד דולר בשנה וכי מאז שהיא נכנסה לארץ, היא ייצאה מכאן בסך של 46 מיליארד.

גרטי ציין שפעילותה של אינטל ישראל בעולם הרכב האוטונומי תתמקד בתחומי האסטרטגיה, המכירות, הפיתוח והקידום, "בהיקף שלא נראה כמותו בארץ". הוא העריך שיש לישראל סיכויים טובים להיות שנייה בעולם זה רק לארצות הברית ואמר שבתוך עשור, התחום צפוי להיות אחד הדומיננטיים ביותר בפעילותה של אינטל, אם לא הדומיננטי ביותר – בהיקף של עשרות מיליארדי דולרים בשנה.

ח"כ מקלב קרא לחברה להמשיך ולגייס עובדים מכלל המגזרים ואזורי הארץ. "אתם מקבלים מהם תמורה מעולה ודלתות נפתחות בפני אוכלוסייה זו בחברות נוספות", אמר.

הוא התייחס לתחום הרכבים האוטונומיים ואמר שהם "יביאו לשינוי התחבורה הציבורית ללא הכר. הציבור צריך את השינוי הזה, התחבורה בישראל חייבת את השינוי הזה. הממשלה, מצידה, צריכה להסיר חסמים ביורוקרטיים ולצאת מהקיבעון המחשבתי. אנחנו חייבים לייעל את כל המערכות למלחמה בגודש בכבישים והרכב האוטונומי הוא נדבך מרכזי בכך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים