"הדרישות מהמנמ"רים משתנות – ה-IT נהיה מסובך יותר"

לדברי נתי אברהמי, מנכ''ל טלדור, "שוק ה-IT המקומי לא הולך לקראת משבר, אני מעריך שנראה ב-2018 גידול בשוק, אך הוא יהיה קטן" ● "אנו נמצאים במגמת גידול, נחצה את רף המחזור של מיליארד שקלים"

נתי אברהמי, מנכ''ל טלדור. צילום: יניב פאר

"היום גדל דור בהנהלות ארגונים שמבין ב-IT ורואה בו גורם המביא לבידול וליתרון תחרותי. קהל הלקוחות של המנמ"ר משתנה, ובהתאם, גם הדרישות משתנות. ה-IT פונה למרכז, אבל הוא מסובך יותר מבעבר, וזה אתגר למנמ"ר", כך אמר נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור.

אברהמי והנהלת טלדור היו אורחי מערכת אנשים ומחשבים. לדבריו, "לקוחות המנמ"ר בארגונים כיום הם מנהלי המכירות, מנהלי השיווק, מנהלי העסקים – והמנכ"לים. חלפו הזמנים שהם היו מביטים על המנמ"ר בהערצה ואמרו 'הוא מבין במחשבים'. היום יושבים בהנהלות אנשים למרות שלא למדו תכנות, הם יודעים מה לדרוש, וזה מצריך אותנו, האינטגרטורים וספקיות ה-IT, להיערך עם שפת תוכן שונה".

אברהמי נכנס לתפקידו בדצמבר 2015. לפני כן אברהמי עבד ביעל משנת 1993 ושימש מנכ"ל 16 שנים. הוא הנדסאי מחשבים, בוגר מערך המחשבים של צה"ל ובעל תואר ראשון במנהל עסקים וכלכלה מאוניברסיטת בר אילן ו-MBA במנהל עסקים – כולם בהצטיינות.

"אנו נמצאים במגמת גידול", אמר, "ואני מקווה לרכוש חברות עד סוף 2017 – כדי להמשיך בגידול, זו מטרה חד-משמעית. אנו מחפשים לרכוש חברות בריאות, שסינרגטיות לתחומי הפעילות שלנו, שיוסיפו לנו נפח – בתחומי הענן, הסייבר, ה-Big Data או תחומים משיקים. נחצה את רף המחזור של מיליארד שקלים, איני יודע מתי".

הצורך להביא חדשנות

טלדור הוקמה ב-1986 ומספקת פתרונות שכוללים מערכות תוכנה, תפעול פרויקטים, הקמת תשתיות ושירותי תמיכה. "זיהינו דרישה לתחום אבטחת מידע והגנת הסייבר", אמר אברהמי, "לכן הקמנו בסוף 2015 פעילות ייעודית בחברה.

תחומים נוספים הם Big Data ואינטרנט של הדברים – ובתוכה, ערים חכמות. עוד אנו רואים צמיחה בתחום השירות העצמי, שם אנו פועלים חזק במגזר הממשלתי. מגמה נוספת היא חדשנות. לחברה יש ניסיון רב בשוק, בן שלושה עשורים, ולצידו אנו רוצים לשלב חדשנות. אנו מחפשים סטארט-אפים שנשלב בפעילות שלנו, שלא במסגרת רכישה. הצורך להביא חדשנות משתלב ברצון המנמ"ר".

הנהלת החברה יושבת בחולון ולטלדור 20 מתקנים ברחבי הארץ. "אנו חברה מקצועית, אמינה, ועם סל פתרונות רחב", אמר אברהמי, "וכך חושבים גם הלקוחות שלנו". לדבריו, "טלדור מתחרה בשלושה שדות: מול החברות המקומיות הגדולות, מול הנישתיות ומול ספקיות IT בינלאומיות".

"שוק ה-IT המקומי נמצא במקום טוב ולא טוב", סיכם אברהמי. "מצד אחד, יש פעילויות בתחום בקרב לקוחות ארגוניים. מצד שני אני מרגיש יותר תחרותיות ויותר אגרסיביות בין הספקיות, יש כניסה של חברות בינלאומיות, וכל זה מתבטא במחירים.

למנמ"רים יש תקציבים, ואני רואה לעתים יותר תקציבים מבעבר. המנמ"ר נדרש להבין ולהיות מעורב יותר מבעבר בשפה ובהיבטים העסקיים של הארגון, ושה-IT ייתן מענה עסקי. השוק לא הולך לקראת משבר, אני מעריך שנראה ב-2018 גידול בשוק, אך הוא יהיה קטן".

אסף ליטבינוב, סמנכ''ל חטיבת שירותים מנוהלים בטלדור. צילום: יניב פאר

אסף ליטבינוב, סמנכ"ל חטיבת שירותים מנוהלים בטלדור. צילום: יניב פאר

אסף ליטבינוב, סמנכ"ל חטיבת שירותים מנוהלים, אמר כי "אנו חברת השירות הטכני הגדולה בישראל", אמר, "עם טכנאי מחשבים פריסה ארצית, ו-SLA נוקשה".

החטיבה מוכרת ציוד מחשוב עם דגש על עמדות שירות עצמי, חלק גדול של Wincor Nixdorf, ומספקת שירות לציוד היקפי בפריסה ארצית.

לדבריו, "בחלוף השנים סיפקנו אלפי עמדות לשירות עצמי ומאות כספומטים לבנקים ולמוסדות ציבוריים מובילים. יש לנו נתח שוק של יותר מ-80% בשוק הפיננסי. בנוסף, אנו מספקים עמדות בייצור עצמי, בין השאר למכבי שירותי בריאות, Yes Planet, סופר פארם, עמדות להוצאת רישיונות נהיגה, ועמדות בלשכות התעסוקה".

חיים סלע, סמנכ''ל חטיבת BPO בטלדור. צילום: יניב פאר

חיים סלע, סמנכ"ל חטיבת BPO בטלדור. צילום: יניב פאר

חיים סלע, סמנכ"ל חטיבת BPO, אמר כי החטיבה, המונה 700 עובדים קבועים ועוד מאות עונתיים, מבצעת מיקור-חוץ תפעולי של תהליכים עסקיים מקצה לקצה, עם דגש על קול סנטר, סריקה וטיוב נתונים.

לדבריו, "מרבית מיקור-החוץ אינו IT טהור, אלא הוא מסייע כאמצעי. בין שירותי החטיבה – תפעול מבחני מיצב, הבגרויות, וטיפול בטכנאי משרד הכלכלה.

"סיימנו שני פרויקטי ענק, במגדל ובביטוח לאומי, בכל אחד מהם בוצעה סריקה לעשרות מיליוני דפים. בעולם ה-GIS אנו נותנים פתרון כולל לגופי תשתיות כמו חברת חשמל ורשויות מקומיות, הנושא מקבל תנופה בשל מגמת העיר החכמה".

נתן פרידחי, סמנכ''ל קבוצת מערכות. צילום: יניב פאר

נתן פרידחי, סמנכ"ל קבוצת מערכות. צילום: יניב פאר

נתן פרידחי, סמנכ"ל קבוצת מערכות, אמר כי "אנו בית התוכנה של טלדור ומונים כ-1,000 עובדים. אנו נציגים ומפיצים את אינפוסיס (Infosys), ומתמודדים עם פתרון ליבה בנקאית זה במכרז של בנק איגוד. עוד אנו פועלים במערכות בעיריות ובתאגידי מים, ועורכים פרויקטים של ערים חכמות. בשל רכישת 3Base, אנו פועלים חזק בעולם ה-Big Data".

טירן לוי, מנכ"ל טלדור תקשורת גלאסהאוס

טירן לוי, מנכ"ל טלדור תקשורת גלאסהאוס

טירן לוי, מנהל פעילות טלדור תקשורת, אמר כי הגוף בראשותו מונה 400 עובדים. "אנו מספקים פתרונות מקצה לקצה לרבות תשתיות IT ותקשורת, טלפוניה, שיתופיות, סיסטם, ענן ואבטחת מידע וסייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים