ה-CTO של CA: "תרבות הסטארט-אפים בישראל – מדהימה"

אוטו ברקס, מנהל הטכנולוגיות הראשי של החברה, בביקור בישראל: "אנו חיים בעידן של 'שיבוש' דיגיטלי - אולם ארגונים אינם צריכים לחשוש מכך - כי הוא טומן בחובו הזדמנויות עסקיות חדשות"

אוטו ברקס, המנהל הטכנולוגי הראשי של CA Technologies. צילום: יח"צ

"אנו נמצאים בעידן מאוד מרגש, עם אתגרים והזדמנויות עצומות שנובעים מהטכנולוגיה הדיגיטלית. אנו חיים בעידן של 'שיבוש' דיגיטלי (Digital Disruption) – אולם ארגונים אינם צריכים לחשוש מכך – כי הוא טומן בחובו הזדמנויות עסקיות חדשות, לספק ערך חדש ללקוחות ולשנות את המשחק", כך אמר בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים אוטו ברקס, ה-CTO של CA העולמית.

ברקס הגיע ארצה לביקור לפני ימים אחדים והיה אורח של NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס, המשמשת זה שנתיים כנציגת CA בישראל.

ברקס הצטרף ל-CA לפני שנתיים. לפני כן היה CTO ברשת HBO, והיה אחראי לבניית מערך הזרמת הסרטים של הרשת. קודם לכן עבד 18 שנים במיקרוסופט (Microsoft), והוא אחד מארבעת המפתחים הראשונים של קונסולת המשחקים Xbox והארכיטקט הראשון שלה. על שמו רשומים כמה פטנטים בעולמות העיצוב, האינטראקציה של רכיבים ניידים וטכנולוגיות ליבה מחשוביות.

"היברידי הוא הנורמלי החדש"

לדבריו, "האתגר העיקרי של המנמ"ר כיום הוא מהירות הביצוע הנדרשת בהתאם לדרישות עסקיות חדשות, ומעבר ל-'שיבוש' דיגיטלי. הוא גם חייב לספק חוויית לקוח מיטבית. בנוסף, המנמ"ר לא מתחיל מאפס: יש לו תשתית קיימת, שיש להמשיך ולהפעיל. אין לו את המותרות לעצור ולהתחיל מחדש. צריך לנהל את הפעילות הקיימת ולשמור על כל מה שיש, ובמקביל – לבנות יכולות דיגיטליות חדשות".

בהתייחסו לנושא ה-Big Data, ענן, מובייל ורשתות חברתיות, אמר ברקס כי יש לאסוף נתונים עבור שימושים מאוד ספציפיים. "הערך של הנתונים אינו בנתונים עצמם, אלא בתובנות שניתן לחלץ מהם. המובייל והמדיה החברתית הם מגה-מגמות ומצפים שיהיו באקו-סיסטם הדיגיטלי של הארגון. המעבר לענן אינו מעבר בינארי, בו הכל עובר לענן, אלא מעבר לסביבה היברידית, שבה חלק נשאר בתוך הארגון וחלק עובר לענן. היברידי הוא הנורמלי החדש".

בהתייחסו לטרנספורמציה הדיגיטלית, ציין ברקס כי "המעבר למתודולוגיות אג'יליות היה הסיבה לרכישתה של ראלי, כיום Agile Central, על ידי CA. כדי להיות מסוגלים לעבור לקצב אחר, למהירות שונה של בניית תוכנה, צריך לשנות את האופן שבו עובדים"

עידן מאוד מרגש בענף

אני סבור שאנו נמצאים בעידן מאוד מרגש בענף" אמר ברקס. "האתגרים הם אמיתיים ויש הזדמנויות עצומות להשתמש בטכנולוגיה דיגיטלית ליצירת הזדמנויות עסקיות חדשות, לספק ערך חדש ללקוחות ולשנות את המשחק".

CA, אמר ברקס, "פועלת במספר מישורים: DevOps; אבטחת מידע; אג'יליות, אוטומציה ותובנות; היכולת לספק כלים לפיתוח מהיר, בטוח ואמין יותר, כולל גם המיינפריים. המיינפריים ממשיך לתת ערך מוסף, הרושם שהוא מת – מוטעה. החומרה והתוכנה ממשיכות להתפתח. אנו רואים טכנולוגיות חדשות, דוגמת בלוקצ'יין (BlockChain) ומיכלים (Containers), שתומכות בדור הבא של מיינפריים".

מה המלצותיו של ברקס למנמ"רים ל-2017 ו-2018? "יש לתכנן, לפתח, לפרוס ולהפעיל תוכנה, לזהות את המקומות בהם יש צווארי בקבוק המאיטים את התהליך, ולזהות נקודות תורפה במונחים של אבטחת מידע, כדי לאפשר חוסן תפעולי. יש לקצר מאוד את הזמן מהרעיון ועד לייצור. פיתוח התוכנה אינו תהליך ליניארי, אלא 'לולאת משוב'" .

"אבטחת מידע ממשיכה להיות בליבת הפעילות שלנו", אמר ברקס. "כך, השנה רכשנו את Veracode, שמבצעת סריקת קוד כדי לזהות פערי אבטחת מידע פוטנציאליים בקוד שכותבים המפתחים. כלומר, תיקון הבעיות באבטחת המידע יכול להיעשות לפני פריסת הקוד, עוד בתהליך הפיתוח. אבטחת המידע היא חלק מתהליך הפיתוח, עוד בתהליך פיתוח הקוד".

ב-2016, אמר ברקס, "רכשנו את Automic העוסקת באוטומציה של תהליכים עסקיים. הרכישה אפשרה להגביר את רמת האוטומציה במפעל התוכנה המודרני, להפחית את שגיאות הגורם האנושי, ולהגביר את היעילות. לאוטומציה יש פוטנציאל גדול בלמידת מכונה וחוכמת מכונה (machine intelligence) לאוטומציה, כגון למידה עצמית ואופטימיזציה עצמית, על מנת לאפשר יעילות גדולה עוד יותר".

"אנו עוברים היום ל-DevSecOps", אמר ברקס. "מדובר במגמה חדשה, שילוב של חיבור הפיתוח והתפעול עם האבטחה. ייעשה יותר שימוש בפיתוח מבוסס מיכלים, שיקצר את משך הפיתוח. נראה יותר מיכלים ופיתוח מבוסס מיקרו-שירותים, שיהפכו למיינסטרים. יהיה יותר שימוש של ניתוחים מתקדמים, למידת מכונה ובינה מלאכותית. שלושת אלה יצטרכו להשתלב ולתזמר יחדיו. אם רוצים להגיע לשילוב של מהירות, אבטחת מידע וביצועים, זו צריכה להיות פעילות משולבת במלואה".

"בישראל יש גודש כשרונות"

"זה ביקורי הראשון בארץ", אמר, "אך לא האחרון. תרבות הסטארט-אפים בישראל מדהימה. התרשמתי עמוקות מגודש הכשרונות. באתי גם לבחון רכישה אפשרית של חברות בארץ, או שיתופי פעולה עימן. בנוסף, נפגשתי עם צוותי חברות ש-CA רכשה בעבר".

ברקס סיים באומרו למנמ"רים הישראלים: "אל תפחדו לבצע 'שיבוש' של עצמכם – זה בריא ותואם את העידן הנוכחי. אנו ב-CA מחויבים לספק את הכלים והטכנולוגיות הנכונים על מנת לנווט בבטחה את ה-'שיבוש' הדיגיטלי, כדי לסייע לחברות להשיג את התוצאות הנדרשות בכלכלה של היום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים