האקרים ניסו לפרוץ לבתי חולים בישראל – ונבלמו

התוקפים ניסו לפגוע בשני בתי חולים, אולם מערכות ההגנה בלמו אותם ● במקומות אחרים נרשמו התרעות שווא ● הרשות הלאומית להגנת הסייבר: "לא נגרם נזק ולא נפגע תפקוד בתי החולים"

מתקפת סייבר. צילום אילוסטרציה: נלזה ג'מאל, BigStock

האקרים ניסו הלילה (ה') לפרוץ לשני בתי חולים בישראל, אולם ניסיונותיהם נבלמו – כך הודיעה הרשות הלאומית להגנת הסייבר. בהודעת הרשות לא נמסר באילו בתי חולים מדובר, אולם על פי דיווחים מדובר בהדסה עין כרם והדסה הר הצופים בירושלים, ושני בתי חולים נוספים.

בהודעת הרשות שפורסמה בבוקר נכתב כי "במהלך הלילה היו ניסיונות לתקוף מספר בתי חולים. כמה מחשבים בכמה בתי חולים נבדקו וטופלו מיידית, ולא נגרם כל נזק".

עוד נכתב בהודעה כי "האירוע נעצר אצל אנשי אבטחת המידע בארגונים יחד עם הרשות להגנת הסייבר ונמצא במעקב וטיפול צמוד".

"בתי החולים ברציפות תפקודית וכאמור, לא נגרם נזק ולא נפגע תפקודם", נמסר.

בשעות אחר הצהרים פרסמה הרשות הודעה מעודכנת שלפיה "ממצאי החקירה מעלים שמתוך שמונת בתי החולים שנחשדו כמותקפים, רק שניים אכן הותקפו. באשר לשאר בתי החולים, היה מדובר בהתרעות שווא של מערכות ההגנה הממוחשבות".

בנוסף נכתב כי "לאחר חקירה, מדובר במספר בודד של עמדות. כאמור, כפי שנמסר, לא נגרם כל נזק והרציפות התפקודית של הארגונים נמשכת כרגיל. כמו כן, לא היה מדובר במתקפה נרחבת".

"אין מספיק מוחות בעולם הסייבר"

בתוך כך, יובל דיסקין, לשעבר ראש השב"כ, דיבר היום בשבוע הסייבר באוניברסיטת תל אביב. הוא אמר כי "אין כיום מספיק מוחות בעולם אבטחת הסייבר. רבים מתעשיית הסייבר שוכחים שמתקפות לא קורות מעצמן. מאחוריהן עומדים בני אדם וצריך כוח אדם כדי להתמודד עמן".

יובל דיסקין, לשעבר ראש השב"כ. צילום: חן גלילי

יובל דיסקין, לשעבר ראש השב"כ. צילום: חן גלילי

"אני מאמין שטרוריסטים לומדים את מגבלות המשחק. כל המצוי בעולם זה מבין את פוטנציאל הפגיעה של תקיפות הסייבר והוא גדול יותר ממה שראינו עד כה, גם בהקשר של התקיפות האחרונות", הוסיף. "אנשים אומרים שאם זה כל כך קל – מדוע לא קרתה עד כה תקיפה משמעותית ביותר? אני מזכיר לכם את אסון התאומים: אף אחד לא האמין שאסון מעין זה יכול לקרות ולאחר שקרה, הוא שינה את העולם".

דיסקין ייעץ למקבלי ההחלטות מה לעשות בתחום: "ראשית, לא להיות פסיביים – לא באופן ההתנהלות ולא בהגנה. מנהלים צריכים להסתכל מחוץ לארגון, לזהות את השינויים ולאתר אותם. יש לגוון את הזירה כדי לייצר רמות הגנה חדשות ויש להסתכל על כך במשקפיים הוליסטיים . בנוסף, צריך להסתכל החוצה ולפתח טכנולוגיות ויכולות חדשות. כדי לעשות זאת, יש לקבל לעתים החלטות לא פופולריות, כי תפקיד המנהל הוא לנהל ולקבל החלטות".

השתתף בהכנת הידיעה: יניב הלפרין.

עודכן ב-17:00.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים