"הפכנו את מערכת ה-ERP לפלטפורמה ארגונית רחבה"

"מתחנו כל פעם מחדש את יכולות המערכת עד הקצה, כשהיא מאפשרת לנו להזיז כל פעם את קו הגבול עוד קצת", כך לדברי אלכס סלקובסקי, מנהל טכנולוגיות עסקיות בקבוצת אלקטרה

אלכס סלקובסקי, מנהל טכנולוגיות עסקיות, קבוצת אלקטרה. צילום: ניב קנטור

"אנו קבוצה המורכבת מחברות רבות. לקחנו את מערכת ה-ERP שלנו והפכנו אותה לפלטפורמה ארגונית רחבה", כך אמר אלכס סלקובסקי, מנהל טכנולוגיות עסקיות, קבוצת אלקטרה.

סלקובסקי דיבר בכנס הלקוחות השנתי של פריוריטי (Priority Software). הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ב') באולם אירועים LAGO ראשון לציון, בהשתתפות יותר מ-1,200 מלקוחות החברה. את המליאה המרכזית הנחה דרור גלוברמן, עיתונאי ערוץ 2.

הקבוצה, אמר סלקובסקי, "מונה כ-30 חברות גדולות, ויחד עם כלל הפרויקטים שלה – מונה יותר מ-100 חברות ושותפויות, הפועלות בתחומים שונים".

"מערכות ה-IT משרתות אלפי משתמשים. מערכת ה-ERP של פריוריטי הוטמעה באלקטרה בשנת 2006, בסיוע מידעטק, איתה אנו עובדים עד היום. לפני כן הייתה מערכת תפנית ב-12 מהחברות".

קודם כל – לעבור תהליך גיור

"מאז אלקטרה גדלה, אורגנית ובאמצעות רכישות ומיזוגים. בשנתיים האחרונות הגענו לקצב של שלוש-ארבע רכישות בשנה. בהתאם לאסטרטגיית מערכות מידע, כל חברה שנרכשת עוברת תהליך 'גיור' ונקלטת למערכות של אלקטרה".

"מערכת ה-ERP", אמר סלקובסקי, "הוטמעה לפני יותר מעשור, וכיום פריוריטי פועלת ביותר מ-100 סביבות. אנו מיישמים את כל המודולים שבמערכת, ואחד האתגרים הוא לתת מענה למגוון חברות, העוסקות בתחומים שונים, מזכיינות עד בנייה, דרך אחזקה, תחזוקה, מכירות ושירות".

"היישום נעשה בצורה רוחבית. כך, כל המק"טים, הלקוחות והספקים – זהים בכל הסביבות. אנו יוצרים שפה משותפת בין כל חברות הקבוצה, ומנצלים את הכוח של המערכת על מנת לשתף אותה ואת התהליכים השונים, מחברה אחת לשניה. תהליך זה, של Roll Out, מניב חיסכון תפעולי ותקציבי בעת ההטמעה ולאחר מכן. יתרון נוסף הוא בגמישות המערכת, המקלה על העבודה".

בשנה האחרונה, אמר סלקובסקי, "אלקטרה זכתה במכרז להפעלת מעונות בר אילן. לטובת הפרויקט, הטמענו מודול של נכסים מניבים, המאפשר ניהול של כל התקשורת מול הסטודנט בנושא שכירות מעונות. על המודול בנינו אתר, המאפשר לנו לספק לסטודנטים שירותים נוספים".

מודול נוסף, ציין, "פותח והוטמע לטובת העובדה שהקבוצה הינה חברה בורסאית, והוא עונה על הצורך בהלימה לרגולציות השונות".

"כגוף מערכות המידע בקבוצה, ולטובת החיבור להיבטים העסקיים שלה, אנו כל הזמן מביטים קדימה ובוחנים טכנולוגיות חדשות", אמר סלקובסקי. "בוחנים מה מתאים לקבוצה, לדוגמה, צ'ט בוט, שנותן מענה לספקים לשאלות דוגמת סטטוס תשלום, או מצב חשבונית. בדרך זו חסכנו עשרות שעות עבודה של עובדי הגזברות בקבוצה  ושדרגנו  את ממשק הקשר עם הספקים של החברה".

מותחים את יכולות המערכת עד הקצה

"פריוריטי היא מערכת פתוחה, והודות לכך אנחנו יכולים לשלב בה גם יישומים חיצוניים, כפי שעשינו עם יישום הצ'ט בוט, שהתחבר למערכת שלנו".

כך, ציין, "פיתחנו עבור אלקטרה בנייה אפליקציה המשרתת את מנהל הפרויקט בשטח. הוא סורק ברקוד בכניסה לדירה ומתחבר אל כל התכניות והוא יכול לעדכן על ליקויים, סטטוס התקדמות ומידע רלוונטי נוסף. כך, כשהוא עולה לקומה ה-20 בבניין, הוא אינו נדרש לסחוב תכניות של הדירה ורשימת ליקויים, הכל נעשה דרך הטלפון הנייד החכם, עם יכולות לעדכון בזמן אמת ונגישות לגרסה האחרונה".

"הפכנו את מערכת פריוריטי לפלטפורמה ארגונית רחבה", סיכם סלקובסקי, "כל דרישה המגיעה מהחברות בקבוצה, אנו בוחנים תחילה איך ניתן לתת לה מענה במערכת עצמה. ככה אנו מחסלים מערכות לוויין, וחוסכים אינטגרציה ובקרת ממשקים. אנו בוחנים את נושא המציאות המדומה וחיבור שלה למערכות BIM (ניהול מערכות בניינים)".

"במהלך השנים שאנחנו עובדים עם פריוריטי, מתחנו כל פעם מחדש את יכולות המערכת עד הקצה, כשהיא מאפשרת לנו להזיז כל פעם את קו הגבול עוד קצת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים