המוסד בוחן הקמת קרן להשקעות בסטארט-אפים מקומיים

שירות הביון צפוי להשקיע בעיקר בחברות בשלב ה-SEED ובתמורה יוכל להשתמש בטכנולוגיות שלהן ● גורם במשרד ראש הממשלה אישר כי המוסד בוחן הקמת קרן שכזו, אך לא מסר האם התקבלה כבר החלטה

המוסד

המוסד מתכנן לקדם סטארט-אפים מקומיים על ידי הקמת קרן הון-סיכון שתשקיע בהם, במסגרת תקציבו. גורם במשרד ראש הממשלה אישר ששירות הביון בוחן הקמת קרן כזו, אך לא היה מוכן לומר האם הוא הגיע להחלטה.

המטרה של המוסד בהקמת הקרן היא לחשוף את הארגון לטכנולוגיות החדישות ביותר.

יצוין כי גופים ביטחוניים ישראליים כמו יחידת 8200 של צה"ל נמצאים בפסגת הפיתוחים הטכנולוגיים ואנשיהם לא רק פיתחו טכנולוגיות חדישות, אלא לאחר שהשתחררו, רבים מהם הקימו סטארט-אפים מוצלחים.

אולם, המוסד מתכנן ללכת צעד אחד קדימה, מאחר שהשתתפות במימון של סטארט-אפים תאפשר לו להיות מעודכן בפיתוחים הטכנולוגיים החדישים, לא רק אלה שפותחו ביחידה עצמה ובגופים ביטחוניים אחרים.

בשלב זה לא ידוע מה ההיקף הכספי של הקרן, אך ככל הנראה היא תהיה קרן עם מבט לעתיד הרחוק, שכן היא תשקיע בחברות בשלב ה-SEED, שבו ההשקעה הנדרשת אינה גדולה. עם זאת, ההערכות הן שייתכן שהמוסד יבחר במודל אחר. על פי ההערכות, המוסד לא יבקש לקבל מניות של החברות שישקיע בהן אלא זכות שימוש בטכנולוגיה שפיתחו.

יש לציין שבמידה שהקרן תוקם, לא תהיה זו הפעם הראשונה שארגון ביון ממשלתי מקים קרן הון-סיכון. בשנות ה-90 הקים ה-CIA את קרן In-Q-Tel.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים