דונלד טראמפ חשף כי מומחי סייבר ישראלים חדרו לדאעש

טראמפ אמר את הדברים במהלך פגישתו עם סרגיי לברוב, שר החוץ של רוסיה ● עם זאת, כאשר נפגש עם נתניהו, אמר כי לא הזכיר את ישראל בשיחתו עם הרוסים

קיבל רוח גבית מפוטין בבחירות 2016? דולנד טראמפ. צילום: BigStock

דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית, חשף כי האקרים מישראל הצליחו לחדור למחשבים של תא לייצור פצצות של ארגון דאעש, כך דיווח אתמול (ב') הניו יורק טיימס (New York Times).

טראמפ אמר את הדברים במהלך פגישתו עם סרגיי לברוב, שר החוץ של רוסיה. על פי בכירים ששוחחו עם העיתון, לארצות הברית נודע מישראל כי לארגון יש יכולת להכין מטעני חבלה שמסוגלים לעבור את מנגנוני האבטחה בנמלי תעופה – בלא להיחשף.

פריט המידע הזה היווה חלק מהמודיעין המסווג שטראמפ חשף בפני לברוב, כאשר השניים נפגשו לפני כמה שבועות בוושינגטון. המידע הוא חלק מהגילוי של המודיעין המערבי, לפיו לדאע'ש יש תכניות להפיל מטוסים על ידי הטמנת פצצות המוחבאות במחשבים ניידים.

על פי הדיווח, בעקבות הגעת המידע, מומחים הצליחו להבין כיצד מופעלים מטעני החבלה: הם הוסוו כסוללות של מחשבים ניידים, בטרם יעברו שיקוף במכונות שבנמלי התעופה.

בשל הגילוי, ארצות הברית הכריזה לפני כמה חודשים על איסור להעלאת מכשירים אלקטרוניים גדולים לטיסות מכמה שדות תעופה משמונה מדינות מוסלמיות. אל האיסור הצטרפה גם בריטניה. כעת הממשל האמריקני בוחן את ההשלכות של הרחבת האיסור גם לטיסות היוצאות מאירופה. על פי רשת ABC, טראמפ סיכן את חייו של סוכן ישראלי שפעל בשורות דאעש.

בעקבות הפרסום אתמול, אמר הרברט מקמאסטר, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, כי "טראמפ לא היה מודע למקור המידע", אותו חשף בשיחה עם עמיתו הרוסי. לאחר הפרסום, טראמפ אישר כי שיתף את המידע עם לברוב. כאשר טראמפ נפגש עם נתניהו, הוא אמר כי לא הזכיר את ישראל בשיחתו עם הרוסים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים