"המנמ"ר צריך משקפיים עסקיים – כדי לענות לסערת האתגרים שמולו"

"המנמ"רים צריכים להפוך למונעי-נתונים, לוודא שהטרנספורמציה הדיגיטלית מתפרשת על פני כל הארגון - ולהבטיח שאף עובד לא יישאר מאחור", כך אמר דניאל דלה קרבונרה, סגן נשיא היטאצ'י לאזור מרכז אירופה

דניאל דלה קרבונרה, סגן נשיא היטאצ'י לאזור מרכז אירופה. צילום: ניב קנטור

"בעוד שה-IT הופך ליעיל יותר מבחינת העלות וניהול התשתית, הדבר לא בא לידי ביטוי בעלייה בשירותים ובמוצרים העסקיים. מעכשיו, ה-IT יימדד בתוצאות עסקיות – ולא בפרודוקטיביות של העובד. הטרנספורמציה הדיגיטלית תשנה מגמה זו. על מנת לענות על כלל אתגרי המנמ"ר בארגון החדש – ולמימושה יידרש המנמ"ר להרכיב משקפיים עסקיות ולטפל בנתונים, שהם הנפט הארגוני החדש", כך אמר דניאל דלה קרבונרה, סגן נשיא היטאצ'י (Hitachi) לאזור מרכז אירופה.

דלה קרבונרה היה דובר המפתח בכנס לקוחות בכירים שערך הסניף הישראלי של החברה. הכנס נערך אמש (ד') במסעדת אווה סאפי בתל אביב.

המנמ"ר כיום, אמר דלה קרבונרה, "מתמודד מול שלוש מגמות בולטות בעולם ה-IT: האחת, הגידול בדטה סנטר, לצד הצורך בהשגת רווח על בסיס התייעלות, טרנספורמציה גמישה של ה-IT, שינוי מודלים של קנייה והאצת המעבר לענן. המגמה השנייה היא הטכנולוגיה בשירות העסק, עם התמקדות במודל BI וניתוח של ה-IT. המגמה השלישית היא השילוב שבין ה-IT, ה-OT וה-IoT, אינטרנט של הדברים. כך ייבנה IT חכם".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדברי דלה קרבונרה, "בעשור האחרון, למרות ההתפתחות המסיבית והבלתי פוסקת של טכנולוגיות חדשות, הפרודוקטיביות לא הולכת עמה יד ביד, אלא דווקא בכיוון ההפוך. אתגר נוסף הוא הצורך לשנות את ה-IT: לעבור מ-'לעשות יותר עם פחות' ל-'לעשות יותר במהירות'".

"השינוי יתממש עם הטמעה של פלטפורמות ויישומים חדשניים בכל רובדי העסק, עם מתודולוגיות גמישות. מנמ"רים חייבים לחשוב מחדש על התהליכים שלהם, עליהם לשנות את צורת החשיבה ולהפוך ל'מנמ"רים עסקיים', הרואים את התמונה הכוללת – ולא רק את העלויות".

לקבל תובנות עם ערך עסקי

אתגר נוסף, אמר, "הוא בתחום האינטרנט של הדברים. הרישות של מכשירים פיזיים, כלי רכב, בניינים ועוד, המשולבים עם אלקטרוניקה, תוכנה, חיישנים וחיבוריות רשת – מאפשר לעבד נתונים מההתקנים הללו. המנמ"ר צריך לקחת בחשבון את האינטרנט של הדברים, בשילוב של IT ו-OT עם אנליטיקה".

"המנמ"רים צריכים להפוך למונעי-נתונים, לוודא שהטרנספורמציה הדיגיטלית מתפרשת על פני כל הארגון – ולהבטיח שאף עובד לא יישאר מאחור".

מימוש הטרנספורמציה הדיגיטלית, הסביר דלה קרבונרה, "הוא להביא קבוצות שונות של נתונים – מובנים, לא מובנים או המיוצרים על ידי מכונה – לאסטרטגיית שירותי נתונים אחת. היטאצ'י מגדירה ומיישמת גישה משולבת, שנועדה לנהל, לפקח, לנייד ולנתח נתונים – ולקבל תובנות עם ערך עסקי".

בעולם אבטחת המידע, אמר, "היטאצ'י מספקת ניהול נתונים מבוסס מדיניות, הגנה משולבת, הצפנה ויכולות תאימות על כל מערך הנתונים של הארגון. בנוסף, אנו מסייעים ללקוחות לנייד את הנתונים שלהם ממערכות Legacy ליישומים מודרניים, לטובת אנליטיקה ופרודוקטיביות בכל זמן ומקום. שילוב נתונים, ניתוחם והפקת תובנות מהם, מסייעים לארגון להפיק רווחים ולהפחית סיכונים".

"האינטרנט של הדברים הוא מנוע צמיחה מרכזי עבורנו", סיים דלה קרבונרה. "לפני שנה הכרזנו על פלטפורמת Lumada, הכוללת יישומי אינטרנט של הדברים תעשייתיים רבים – לשווקי האנרגיה, הייצור, התחבורה, הערים החכמות ועוד. הפלטפורמה מבוססת קוד פתוח, עונה לעולמות הענן והניידות, ומספקת תובנות בזמן אמת".

לא להמציא את הגלגל

"בשלוש השנים האחרונות, היטאצ'י השקיעה 2.6 מיליארד יורו במו"פ לאינרנט של הדברים. המכירות שלנו לתחום עומדות על יותר מחמישה מיליארד יורו. היטאצ'י היא אחת משלוש ספקיות האינטרנט של הדברים המובילות בעולם. אנו הדוגמה הקלאסית של שילוב ישן וחדש – בעלי ניסיון של 106 שנים, מתוכן 58 בעולם ה-IT, עם הובלה בעולמות החדשים, פיתוח רובוטים ומענה לאינטרנט של הדברים".

אלי משה, מנכ''ל היטאצ'י ישראל. צילום: ניב קנטור

אלי משה, מנכ"ל היטאצ'י ישראל. צילום: ניב קנטור

אלי משה, מנכ"ל היטאצ'י ישראל, אמר כי "אנו לוקחים את הידע שנצבר אצלנו וממנפים אותו אצל הלקוחות הארגוניים. הנתונים הנצברים בארגון הם בעלי ערך עסקי ונדרש לנצל אותם לטובת קבלת החלטות טובה יותר".

לדברי משה, "האתגר לעתיד הוא שלא כל אחד ימציא בעצמו מחדש את הגלגל, אלא ליצור יחד יכולות עם השותפים העסקיים, כדי למנף את הערך שבנתונים".

הוא סיים באומרו כי "היטאצ'י היא החברה היחידה שיודעת לחבר בין עולמות ה-IT הישן והחדש, כדי לספק לארגון אג'יליות עסקית. צמחנו בשנה החולפת, קצב הגידול שלנו הוא המגדולים באירופה, ואני מעריך שהמגמה תימשך גם השנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים