"המידע מגיע מכל מקום בעולם – ונדרש למצותו"

"הנתונים הם הדלק, הנפט של המאה ה-21 - הם הנכס החשוב ביותר של ארגונים", כך אמר ינאי מילשטיין, מנהל חטיבת מוצרי Data, קבוצת אמן

ינאי מילשטיין, מנהל חטיבת מוצרי Data, קבוצת אמן. צילום: ניב קנטור

"הטיפול בנתונים ואופן הטיפול בהם, הם שיחרצו את גורלו של הארגון. הנתונים הם הדלק, הנפט של המאה ה-21, הם הנכס החשוב ביותר של ארגונים", כך אמר ינאי מילשטיין, מנהל חטיבת מוצרי Data, קבוצת אמן.

מילשטיין דיבר בפתח כנס שערכה קבוצת אמן, המייצגת את אינפורמטיקה (Informatica) בישראל. הכנס, Informatica Big Data, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג') באולם אירועים סטוקו, מגרשי הטניס בתל אביב.

לדברי מילשטיין, "לאחר שאינפורמטיקה זיהתה את הצורך בשוק בהנגשת סביבת האינטגרציה לעולמות ה-Big Data, החברה הרחיבה והתאימה את יכולות כלי האינטגרציה שלה לסביבות ה-Big Data. בשל ההתאמה הזו, ניתן לעבוד בסביבת העבודה המוכרת של אינפורמטיקה ולממש את אותן יכולות בדיוק בצורה קלה בסביבות ה-Big Data. דרך עבודה זו מאפשרת עבודה בממשקי GUI פשוטים ומוכרים – ולעשות זאת באופן שקוף".

הסיבה לשינוי, הסביר, "היא כי העולם משתנה גם הוא – ובמהירות. כניסתם של החיישנים משפיעה גם על האופן בו אנו מטפלים בנתונים ועל ההיקף שלהם. יש יותר ויותר חיישנים: על גוף האדם, במשרד, בבית וגם בכבישים".

להתמודד עם סוג חדש של נתונים

"כמות הנתונים המופקים מהחיישנים גדלה וגדלה, נדרש להתמודד עם ההיקף שלהם ועם התובנות שניתן להפיק מהם, על מנת להניב מהם ערך עסקי. אינפורמטיקה פיתחה טכנולוגיות על מנת להתמודד עם נפחי המידע העצומים הללו".

"כך, עד היום, כל המידע אשר היה מועבר בתעבורת אינטרנט רגילה – נשאר. הוא כאן, כדי להישאר. אלא שכעת, עם צמיחת תופעת האינטרנט של הדברים, עלינו להתמודד עם סוג חדש של נתונים, כאלה אשר מגיעים מעולם חדש זה, של האינטרנט של הדברים".

על מנת לתת מענה לכמויות המידע העצומות והחדשות הללו, סיכם מילשטיין, "אינפורמטיקה פיתחה כמה טכנולוגיות, המאפשרות לארגון להשתמש בהן בעת עיסוק בעולם החדש, של הטיפול, הניתוח והניהול של ה-Big Data".

"במקום להתחיל ולפתח מחדש קוד כדי לטפל בכלל הנתונים החדשים המצטברים מהעולם החדש – אינפורמטיקה גורסת כי ניתן לקחת את המידע שיש בארגון, בעזרת המערכות שלה, ולהכיל את הלוגיקה הנדרשת בעולם ה-Big Data ללא כתיבת קוד. בדרך זו נחסכת כתיבה רבה . כך נוצר גם חיסכון כספי וגם חיסכון תפעולי: על כל הנתונים, שפעלו בסביבות הישנות, מוחלים עם הטכנולוגיות החדשות, בלא תוספת מאמץ".

מאסימו מיאצטו, מנהל מכירות אזורי, אינפורמטיקה. צילום: ניב קנטור

מאסימו מיאצטו, מנהל מכירות אזורי, אינפורמטיקה. צילום: ניב קנטור

מאסימו מיאצטו, מנהל מכירות אזורי, אינפורמטיקה, אמר כי "חבילת ה-Big Data שלנו מספקת לארגון פתרון רוחבי, אשר בנוסף ליכולות האינטגרציה המוכרות והמובילות של החברה – כולל מגוון פתרונות ומודולים ייחודיים".

לדבריו, "אנו מביאים את כל היכולות הישנות, של הניהול, הניטור והטיוב – אל העולם החדש, ומהווים גשר בין שני העולמות הללו".

מיאצטו אמר כי "אנו מבינים שהלקוחות הארגוניים עוברים לענן, ונערכים בהתאם. כך, החברה היא המעבירה הכי הרבה נתונים לענן – יותר מכל חברה אחרת. מדי חודש אנו מבצעים טריליון תעבורות מהמערכות שברישוי המסורתי אל הענן. מדי חצי שנה אנו מכפילים את כמות המידע המועבר על ידינו לענן".

הוא סיכם באומרו כי "נדרש מידע ארגוני אחוד, שיהיה בעל יכולות לעשות חיזוי על בסיסו. ארגונים נדרשים להיות מבוססי מידע – ואנו מאפשרים זאת".

"רק המידע יצליח להציל ארגונים מהריבוי של הטכנולוגיות ומהירות השינוי שלהם. העתיד התקצר: יש להביט לא לעוד 10 שנים אלא לתריסר חודשים. אנו מייצרים מפת ארכיטקטורה חדשה, כדי לטפל בפורמטים החדשים של המידע, בלא הצורך בהסבות ארוכות ומייגעות. אנו מספקים מפה של המידע הארגוני, בסגנון שהוא מעין 'גוגל' (Google), עם יכולות ל-זום אין ו-זום אאוט, עם יותר שירות עצמי, יותר מיכון ותמיכה פשוטה במערכות ובמשתמשים"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים