"היקף השימוש בענן בישראל – רק יילך ויגדל"

לדברי מוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס, "אנו רואים הרבה חדשנות בענן: יותר שימוש במכונה לומדת, Big Data ואינטרנט של הדברים - כחלק מהארכיטקטורה של הענן"

מוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס. צילום: ניב קנטור

"בישראל, כמו בעולם, היקף השימוש במחשוב ענן נמצא במגמת גידול, אשר צפוי להימשך. הדבר נובע מכמה תועלות, לא רק זו הכלכלית, בשל עבודה בתצורת מחשוב זו", כך אמר מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס.

גוטמן דיבר בפתח המליאה המרכזית בכנס השנתי הראשון אותו קיימה CloudZone – יחידת הענן של מטריקס. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך תחת הכותר CloudCon, והתקיים היום (א'), במלון הילטון תל אביב, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

על מנת להמחיש את ההאצה בקצב השינויים הטכנולוגיים בעולם, ציטט גוטמן את דברי הנסיך הקטן בספרו של אנטואן דה סנט-אקזופרי, לפיו "אני מדליק פנסים. יש לי עבודה איומה. פעם היא היתה סבירה: בבוקר הייתי מכבה את הפנסים, בלילה מדליק אותם – ובשאר הזמן יכולתי לנוח, או לישון. אלא שכעת, כאשר קצב סיבוב הכדור גדל במהירות, אין לי יותר זמן לנוח. זאת, כי למרות שההוראה – להדליק ולכבות – לא השתנתה, אני נאלץ לעשות זאת כל דקה". כך, אמר גוטמן, "קצב השינויים הטכנולוגיים הוא בלתי נתפס, הוא מתחולל בסדר גודל ובקצב מעריכי – והוא משפיע על כל היבט  בחיינו".

מטריקס, אמר גוטמן, "הוקמה בשנת 2001, מרבית הפעילות שלה נעשית בישראל והיא מונה 8,500 עובדים, ולה מחזור מכירות של כשלושה מיליארד שקלים בשנה – כאשר מאחוריה עשרות רכישות של חברות, רובן בישראל".

בשנת 2014, אמר גוטמן, "הקמנו את CloudZone – יחידת הענן של מטריקס. זאת, במטרה לאפשר לעסקים לגדול ולהשתמש במחשוב ענן מתקדם, בלא תלות בטכנולוגיה, ומתוך רצון לנצל את היתרונות הגלומים בו, לטובת ההיבטים העסקיים של הארגונים".

"מספר הלקוחות העובר לענן נמצא בעליה", סיכם גוטמן, "החל מחברות סטארט-אפ, עבור בארגוני SMB וכלה בארגוני אנטרפרייז. כולם מבינים שהעתיד הוא שם ומתחילים לאמץ את הענן בדרגות פעילות שונות".

"השיח המרכזי הקשור לענן הוא החדשנות: אנו רואים הרבה חדשנות בענן, בין השאר בגידול בשימוש במכונות לומדות, טיפול ב-Big Data ואינטרנט של הדברים – כל אלה כחלק מהארכיטקטורה של הענן. היקף השימוש בענן בישראל רק יילך ויגדל".

עדי הייניש, מנהל CloudZone. צילום: ניב קנטור

עדי הייניש, מנהל CloudZone. צילום: ניב קנטור

עדי הייניש, מנהל CloudZone – יחידת הענן של מטריקס, אמר כי "כאשר מנמ"ר הולך להנהלת הארגון בו הוא עובד, ומציע פרויקט במחשוב ענן, זה לא תמיד קורה באופן מיידי. הנהלת הארגון מבקשת, ובצדק, להראות את החיסכון הכספי הנובע מהפרויקט. אלא שלא תמיד קל להוכיח זאת כבר מהיום הראשון".

חוסר היכולת להוכיח את היתרון הכספי הטמון בענן כבר מההתחלה, הסביר הייניש, "לא נובע מטעות של הארגונים מהשימוש בענן, אלא מהצורך בידע ובהבנה הכרוכים בפרויקטים שכאלה: צריך להבין איך ניתן לשפר את ה-SLA, איך לקבל את היכולת לפעול בצורה היברידית, איך מתאימים את הפלטפורמות השונות, ועוד".

הוא סיכם באומרו כי "אנו ב-CloudZone מעניקים ללקוחות הארגוניים את פתרונות הענן המתאימים להם ביותר: אנו עובדים עם שלוש ספקיות הענן המובילות בעולם, אמזון (Amazon) עם AWS, מיקרוסופט (Microsoft) עם Azure, וגוגל עם Google Cloud. אנו מאפשרים לארגונים ליישם מודלים שונים של פעילות בענן – כאשר מאחרינו נמצא הגב של מטריקס".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים