גוגל מתכננת לעקוב אחרי ההוצאות שלנו בכרטיסי אשראי

ענקית הטכנולוגיה מעוניינת לעשות זאת לצורך השוואה בין רכישות דרך מודעות שמתפרסמוחת ברשת לרכישות אופליין ● את האינפורמציה האישית הזו תמסור החברה, כמובן, למפרסמים

אילו נתוני כרטיסי אשראי נגנבו? אילוסטרציה: Bigstock

עוד פגיעה בפרטיות? גוגל (Google) הודיעה כי בכוונתה להשיק כלי חדש בשם Google Attribution, שנועד לבחון כ-70% מעסקות כרטיסי האשראי והחיוב בארצות הברית, לצורך אפיון הרגלי הרכישה שלנו, הגולשים. המסקנות של גוגל יאפשרו למפרסמים לבדוק אם וכיצד משפיעים מסעות הפרסום אונליין שהם משיקים על המשתמשים והאם הם מקדמים גם מכירות לא מקוונות.

גוגל הודיעה בחגיגיות על המוצר החדש בבלוג החברה וכתבה: "בפעם הראשונה, Google Attribution מאפשר לכל משווק למדוד את ההשפעה של השיווק שלו במכשירים השונים ובערוצים צולבים – הכול במקום אחד".

הטענות על הפגיעה בפרטיות בעקבות ה-"בשורה" לא איחרו לבוא. "מה שממש מרתק אותי הוא שככל שהחברות הופכות ליותר ויותר פולשניות מבחינת איסוף הנתונים שלהן, הן גם הופכות לחשאיות יותר", ציין מארק רוטנברג, מנכ"ל מרכז המידע לפרטיות אלקטרונית, באוזני הוושינגטון פוסט (Washington Post).

גוגל: שקדנו על הפיתוח שנים כדי להגן על הפרטיות

ברשותה של גוגל יש כמויות עצומות של נתונים על משתמשים, משירותים שהיא מספקת – כגון AdWords ,Google Analytics ו-DoubleClick Search – המשלבים פרטים על המודעות המוצגות לאנשים עם מה שהם חיפשו במנוע שלה. ענקית הטכנולוגיה יכולה גם לאסוף פרטי מיקום מטלפונים, מה שיאפשר לה לזהות מתי משתמש ראה מודעה, האם הוא חיפש את המוצר המפורסם והאם הוא פנה לחנות פיזית בכדי לקנות אותו.

"בתוך פחות משלוש שנים, מפרסמים ברחבי העולם מדדו מעל חמישה מיליארד ביקורים בחנויות", כתבה גוגל, שהציגה ב-2014 את מדידות הביקור בחנויות, תוך שימוש בנתוני המיקום שנאספו באמצעות טלפונים ניידים – שוב, לצורך מעקב אחרי הרגלי הביקור של אנשים בחנויות. החברה גם ציינה ששותפויות שיש לה עם צדדים שלישיים כבר לכדו כ-70% מעסקות כרטיסי אשראי והחיוב בארצות הברית, אבל היא לא חשפה מי היו השותפים או איך הושג המידע.

בכוונה להרגיע את החרדים לפרטיותם מסרה הענקית כי לא תהיה לה גישה לפרטים שעליהם אנשים מוציאים את כספם. במקום זאת, היא תלמד את הערך של כל הרכישות בתקופה מסוימת.

"פיתחנו את הקונספט למוצר זה לפני שנים, ונדרשו שנים של מאמץ לפתח פתרון שעשוי לעמוד בדרישות הפרטיות הקפדניות של המשתמשים שלנו", אמר דובר החברה. "כדי להשיג זאת, פיתחנו טכנולוגיית הצפנה מותאמת אישית חדשה, שמבטיחה שהנתונים של המשתמשים יישארו פרטיים, מאובטחים ואנונימיים".

שינוי ההגדרות עשוי עדיין לשמור על הפרטיות

לטענת גוגל, מדידת הביקורים בחנויות תרוכז בדרך אנונימית ונתוני המיקום לא ישותפו עם המפרסמים. משתמשים יוכלו לבטל את הצטרפותם לשירות על ידי מעבר לדף ההגדרות של המודעות שלהם וביטול סימון התיבה שאומרת: "בנוסף, השתמש בפעילות ובפרטי חשבון גוגל כדי להתאים אישית מודעות באתרים ובאפליקציות אלה ולאחסן נתונים אלה בחשבון הגוגל שלך".

עוד כדי להימנע מהשתתפות ב-"סקר" של גוגל, המשתמשים יכולים להשבית את ההתאמה האישית עבור כלל המודעות שמוצגות בשירותי החברה, והם יכולים להשהות או למחוק את היסטוריית המיקומים שלהם.

בכל אופן, השירות החדש מוגבל בינתיים לארצות הברית בלבד, והוא צפוי להיתקל במחסומים מצד ארגונים לשמירת הפרטיות וממשלות לכשיגיע לאירופה מאוחר יותר השנה. מעניין מה יקרה כשהוא יגיע לישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים