"ההיי-טק הישראלי הוא תפוזי ג'אפה החדש"

"הטכנולוגיה מאפשרת לבצע תהליכים מהירים יותר - המהפכה הדיגיטלית היא הגדולה, הדרמטית והמשמעותית - מאז המהפכה התעשייתית", כך אמר אורן שגיא, מנכ''ל סיסקו ישראל

אורן שגיא, מנכ''ל סיסקו ישראל. צילום: ניב קנטור

"ההיי-טק הישראלי כיום הוא מה שהיו תפוזי ג'אפה שיוצאו מישראל לעולם במאה ה-20. בישראל יש את כמות הסטארט-אפים הגדולה בעולם לנפש. סוד הקסם הוא ההשקעה במו"פ, חברות בינלאומיות הפותחות פה מרכזי מו"פ, החוצפה הישראלית, היזמות, וההון האנושי", כך אמר אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו (Cisco) ישראל.

שגיא דיבר באירוע Bynet Expo 2017, שנערך אתמול (ג') בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות אלפי לקוחות ושותפי החברה. היא השתתפה במסלול ישראל דיגיטלית שנערך במסגרת הכנס. את המסלול, בהפקת אנשים ומחשבים, הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

או להיות דיגיטלי, או לחדול מלהתקיים

לדברי שגיא, "תעשיית ה-IT עוברת שינוי, וקצב השינויים הולך וגדל. אלא שכעת, אנו על פתחו של סיפור אחר והוא הצורך הנדרש של ישראל לעבור ולהיות אומה דיגיטלית. כל עיר וכל מגינה נדרשות להיות דיגיטליות – או שהן יהיו דיגיטליות, או שהן יחדלו מלהתקיים".

סניף סיסקו ישראל, אמר שגיא, "הוא אחד מ-176 סניפים של החברה ברחבי העולם. הסניף המקומי נטוע חזק בישראל, עם 1,450 עובדים במרכזי מו"פ בקיסריה, נתניה, תל אביב וירושלים. סיסקו הפכה להיות הארגון המעסיק הגדול בירושלים, היא תהפוך את ירושלים מעיר קדושה לעיר חכמה. בשני העשורים האחרונים, סיסקו העולמית השקיעה בישראל 7.2 מיליארד דולר, ברכישה של 13 חברות".

מנוע החדשנות של החברה, אמר שגיא, "בנוי על עמוד של מחקר ופיתוח, עם 22 אלף מהנדסים, ותקציב מו"פ של 15% ממחזור המכירות השנתי, העומד על 50 מיליארד דולר".

"עמוד נוסף בחדשנות מבוסס על רכישות של טכנולוגיות משלימות להיצע החברה, הנותנות קפיצת מדרגה. כך רכשנו ב-2016 את ליבה סמיקונדוקטור (Leaba Semiconductor), חברת סטארט-אפ ישראלית שעוסקת בפיתוח של שבבים ושאר מוליכים למחצה – תמורת 380 מיליון דולר".

"כך, בשנה שעברה סיסקו רכשה את CloudLock הישראלית תמורת 293 מיליון דולר. CloudLock מספקת לארגונים מעטפת אבטחת מידע רחבה ליישומים מבוססי ענן. רק בשבועיים האחרונים רכשנו שתי חברות".

עלות החדשנות נמוכה מבעבר

השינוי שאנו עוברים, אמר שגיא, "משקף את השינויים שעוברת התעשייה והשינויים שעוברים ארגונים: אנו עוברים מליבת התקשורת לדטה סנטר, לעננים, לאינטרנט של הדברים, לשיתופיות, לאנליטיקה ולהגנת הסייבר".

השינויים הטכנולוגיים, אמר שגיא, "מחייבים מדינות, ערים ועסקים להתמודד עם קצב השינוי – על מנת להיות רלוונטיים. העלות של החדשנות נמוכה מבעבר, וקצב ההגעה שלה מהיר יותר".

"יש גידול בהיקף החדשנות, בעולם שהופך להיות היפר-מקושר. כשהכל מחובר, כאשר מיליארדי חיישנים יוצרים כמויות מידע עצום – נדרש לתת למידע הזה ערך, על ידי ניתוחו. כך, מנהלי IT נדרשים לכמה אתגרים: קישוריות, מעבר מ-Data Center ל-Center of Data, ואבטחת מידע".

שגיא הציג מיזמי ערים חכמות ומאובטחות של סיסקו בעולם, ביניהם בפריז בירת צרפת, "לקחנו רובע והפכנו אותו לחכם. הזמנו חברות סטארט-אפ לבוא ולפתח אפליקציות על הפלטפורמה שלנו ומעל כל זה יש מערכת לניהול ערים. הודו עוברת תהליך מואץ של צמיחה כלכלית ועיור, חתמנו עם הממשלה בתת-היבשת הסכם למימוש מהפכה דיגיטלית שתאפשר את אותה צמיחה".

גדולה, דרמטית ומשמעותית

הוא תיאר הסכם שנערך בין סיסקו וממשלת ישראל, הסכם עקרונות לשיתוף פעולה להאצת דיגיטציה במדינות CDA (Country Digitization Accelerator), במסגרתו פועלת סיסקו בשיתוף עם הגורמים הרלוונטיים במדינה, להאצת התוכנית האסטרטגית לדיגיטיזציה של המדינה.

"הפכנו את אשכול נגב מזרחי למחוז הדיגיטלי הראשון בישראל. יצרנו מרכז דיגיטלי, המציע שירותים המשפרים את איכות חיי התושבים, מביא למשרות חדשות, ומקדם את היזמות. סיסקו מסייעת לשנות את האופן שבו מנהלים אזרחים את מכלול האינטראקציות שלהם, באמצעות מרחבי עבודה חכמים שיסייעו בקידום רוח החדשנות באיזור, בדומה לעמק הסיליקון".

"במקום יש בעיות, בתחומי החינוך, הבריאות והתעסוקה. אנו מאמינים שניתן לעשות שינוי מהותי על בסיס הטכנולוגיה. כך, רישתנו בתי ספר כדי לאפשר חוויית לימוד שונה; הקמנו Hubs דיגיטליים; אנו מספקים מערכות רפואה מרחוק. כל אלה מאפשר לנגב המזרחי להיות קהילה".

"הטכנולוגיה מאפשרת לבצע תהליכים מהירים יותר", סיכם שגיא. "המהפכה הדיגיטלית היא הגדולה, הדרמטית והמשמעותית – מאז המהפכה התעשייתית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים