"דל טכנולוגיות – סטארט-אפ עם יכולות של חברת ענק"

"המצאה מחדש של העסק בעידן הדיגיטלי נמצאת בראש סדר העדיפויות של רבים מן המנהלים הבכירים של היום", כך לדברי מנכ"ל החברה, מייקל דל

מקום 31 בעשירי תבל. מייקל דל, מייסד ומנכ"ל דל. צילום: יח"צ

רכישת EMC על ידי דל תמורת 67 מיליארד דולר – הרכישה הגדולה ביותר בהסטוריה של המחשוב – הביאה לחברה המאוחדת דל טכנולוגיות (Dell Technologies) מספר רב של תתי-חטיבות, הפועלות בתחומים מגוונים החל מציוד קצה, דרך חומרה לענן ועד לאנלטיקה ואינטרנט של הדברים.

במליאת הפתיחה של כנס DellEMC WORLD המתקיימת בלאס וגאס אמר מנכ"ל החברה, מייקל דל, כי בשמונת החודשים שחלפו מאז, החלה החברה לארגן מחדש את חטיבותיה, וכן לפתח מוצרים המשלבים מערכות של כמה מהחברות הבנות שלה EMC, ו-VMware, דל (Dell) הוותיקה, פיבוטל (Pivotal) ועוד.

"אנחנו כבר היום ספק התשתיות הגדול ביותר. ולמעשה ניתן לומר שמעל 90% מהחברות בענפים רבים, ובחלקם אפילו 100%, משתמשים במוצרי דל טכנולוגיות. ולא מדובר רק בחברות שהתמקדו ב-IT אלא בחברות מכל התחומים – מתרופות ועד מכוניות.

מייקל דל מצפה לשלב בפורטפוליו Dell EMC את IDPA (ר"ת Integrated Data Protection Appliance) – התקן שנבנה במיוחד כך שיוכל לספק הגנה למערכות האחסון, התוכנה, החיפוש והאנליטיקה. בנוסף, הכריזה החברה על יכולות חדשות לפורטפוליו הגנת הנתונים שלה, כך שתאפשר ללקוחות לגבות את המידע שלהם גם כאשר הנתונים מפוזרים בין מספר שירותי ענן.

כל החברות נמצאות במקום אחד

לדבריו, "המצאה מחדש של העסק בעידן הדיגיטלי נמצאת בראש סדר העדיפויות של רבים מן המנהלים הבכירים של היום. אנו מציעים עצות מעשיות ודוגמאות כיצד לעשות זאת נכון. לפיכך הקמנו את  Dell Technologies, המשלבת חידושים מ-Dell EMC ,פיבוטל ,RSA ,Secureworks ,Virtustream ו-VMWare", הסביר דל. "זה מאפשר לנו לחדש כמו סטארט-אפ עם יכולות של חברת ענק."

עם השקעה שנתית של 4.5 מיליארד דולר במו"פ, אמר דל כי החברה מספקת את "החדשנות הטובה ביותר עם האיכות הגבוהה ביותר והערך הגדול ביותר לשוק, כמו "מספר אחד בכל תחום, רק שכל החברות הללו נמצאות במקום אחד".

"אנחנו בתחילת שלב של התפרצות חדשנות". הוסיף דל. "המנכ"לים רוצים שהחברות שלהם יהיו חברות טכנולוגיה. כל עסק בכל ענף מתחרה בחברות סטארט-אפ מתוחכמות יותר בהזרמת מוצרים חדשים לפלטפורמה שלהם – אין להם את המערכות הקנייניות והם יכולים להיות גמישים".

"המנכ"לים נדרשים היום לבנות אסטרטגיה של אינטרנט של הדברים, אסטרטגיית ענן ואסטרטגיה להתאמת העובדים לדרישות החדשות והמשתנות, כשכמובן בעדיפות הגבוהה ביותר נמצאת האבטחה".

במהלך הרצאתו אמר דל כי כבר אין צורך לשכנע את המנכ"לים להשקיע בטרנספורמציה דיגיטלית. "עסקים רואים היום את הטכנולוגיה כאסטרטגית צמיחה".

לדברי דל, להשקפתה של Dell EMC הענן אינו מקום אלא דרך להשתמש בטכנולוגית מידע. "אנו מאמינים כי העולם הולך להיות עולם מרובה עננים. אם חברות משתמשות באסטרטגיה של ענן ציבורי בלבד, הן עשויות למצוא את עצמן בלתי תחרותיות בטווח הארוך".

להשקיע עם אופק ארוך יותר

כדי להבין את הרעיונות של הסטארט-אפים, ואולי גם לשתף פעולה עמם בעתיד, ייסדה דל את קרן Dell Technology Capital המשקיעה בחברות סטארט-אפ בתחומים העדכניים ביותר של תבונה מלאכותית, למידה עמוקה ועוד.

כחברת התשתיות הגדולה בעולם, אמר דל, "אנחנו רוצים לעבוד עם הסטארט-אפים כדי לדעת לאן הטכנולגיה מתקדמת. כחברה פרטית, אנחנו יכולים להתבונן לטווח ארוך – אנחנו משקיעים עם אופק ארוך יותר".

לדברי דל, החברה מוכרת כמובילה בשוק ה-PC. "מדובר עדיין בשוק חשוב ללקוחות שלנו ולנו עצמנו. המחיר הממוצע של מכירת PC עולה ולא יורד. גם נתח השוק שלנו גדל 17 רבעונים ברצף. אנחנו משקיעים בחדשנות ובמו"פ. יש קונסולידציה בשוק ה-PC ולנו יש יתרון לגודל".

"היכולת הזו מנוצלת כיום בפיתוח מערכות אינטרנט של הדברים. התקני האינטרנט של הדברים הם במובן מסוים צאצאים של המחשב האישי. הנסיון שלנו במחשבי קצה יכול לעזור לנו להבין טוב יותר את עתיד המחשוב המבוזר".

סיכון הולך ביחד עם חדשנות

"כאשר יגיע הדור הסלולרי החמישי, ניתן יהיה לקשר מיליארדי רכיבים ביחד וליצור סוג חדש של מחשב מבוזר וענן מבוזר. הפיתוח לא נועד שנדבר בטלפון מהר יותר אלא כדי שנוכל להעביר הרבה נתונים, ולא כל הנתונים נמצאים במקום אחד".

"הלקוחות מבינים שלא הגיוני לתת לאנשים בארגון את המחשב הזול ביותר. אתם רוצים שאנשים יהיו פרודוקטיבים ולכן צריך לתת להם כלים טובים כדי לתת השראה לרעיונות. בגלל זה המחירים של ה-PC עולים ונתח השוק שלנו כאמור עולה למרות הקונסולידציות של המתחרים. אנחנו המובילים בהכנסות וברווח, לא ביחידות אבל היחידות שאנחנו מוכרים מניבות הרבה יותר הכנסות".

לסיכום אמר דל, " קחו סיכונים. סיכון הולך ביחד עם חדשנות וצמיחה, יותר מדי אנשים פחדו להכשל ולכן לא לקחו סיכונים.  ולא מיצו את הפוטנציאל שלהם."

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים