מארק הרד, אורקל: "מעבר ארגונים לענן נמצא בשלבים מוקדמים"

במהלך "יום תקשורת" לעיתונאים, דנו מנהלי ענקית ה-IT באסטרטגיית החברה לתחום הענן לארגונים, והכריזו על עסקה גדולה עם AT&T

מארק הרד מאורקל - מנכ"ל ההיי-טק בעל השכר הגבוה ביותר ב-2016. צילום: יח"צ

"אנו סבורים שהמעבר המלא של ארגונים למחשוב ענן יארך כעשור", כך אמר מארק הרד, מנכ"ל אורקל (Oracle).

הרד דיבר בפתח "יום תקשורת" שנערך לעיתונאים במטה החברה ברדווד סיטי, קליפורניה, במסגרתו דנו מנהלי ענקית ה-IT באסטרטגיית החברה לתחום הענן לארגונים.

לדבריו, "התחזית היא כי 80% ממרכזי המחשוב הארגוניים יעברו למחשוב ענן במהלך 10 השנים הקרובות, וכי בחינת יישומים בשלבי פיתוח תעבור בשלמותה לענן: כ-30% מכלל המחשוב הוא בחינות פיתוח. כך שאם המחשוב בכללותו הוא שוק של מיליארד דולר, פירוש הדבר כי 300 מיליון דולרים מתוך זה הוא בחינות פיתוח. סביר מאוד שכל זה יעבור לענן".

הרד גם צפה כי "אבטחת מחשוב ענן תהפוך מגורם המהווה חשש בקרב ארגונים השוקלים להעביר את משאבי ה-IT שלהם לענן – ליתרון רב ערך".

הרד אמר כי אורקל כבר שכנעה לקוחות גדולים, כגון AT&T, להעביר חלק גדול יותר מפעילותן לענן של אורקל, אך לא מדובר רק בחברות גדולות, או בלקוחות ותיקים של אורקל.

"ברבעון האחרון היו לנו 1,125 לקוחות חדשים לגמרי, אבל אם אתם חושבים שמדובר בלקוחות אורקל שעוברים לענן – טעות בידכם", אמר הרד, והעריך כי 65%-60% הם לקוחות חדשים. ביניהם הוא ציין את Boingo Wireless וחברת שיתוף הנסיעות Lyft.

"לרבות מהחברות הללו לא הייתה כלל מחלקת מחשוב", אמר הרד. "הענן פותח אפשרויות במקום בו אנו יכולים לפנות לכולם – מחברות סטארט-אפ ועד לארגונים גדולים".

"היי, בואו נעבור לענן"

אורקל הכריזה כי AT&T חתמה על הסכם להעברת אלפי בסיסי נתונים פנימיים גדולים שלה לענן, במסגרת תשתית כשירות, IaaS, או פלטפורמה כשירות, PaaS – של החברה. AT&T תעביר אלפי בסיסי נתונים קיים של אורקל, המכילים נתונים בהיקף של פטה-בייטים, יחד עם היישומים הקשורים אליהם – לענן של אורקל.

"ההסכם עם AT&T הוא מימוש השירות בשטח הגדול ביותר במסגרת Oracle Service Cloud בצפון אמריקה", אמר הרד, "והוא ישרת 70 אלף טכנאי שטח של AT&T".

למרות כל המהומה התקשורתית על הענן, אמר הרד, "מדובר עדיין באחוז נמוך יחסית מכלל ההוצאה של ארגונים. אנו עדיין בשלב הפתיחה. מכירות אורקל בענן עומדות על כחמישה מיליארד דולר השנה, וצומחות בקצב שנתי של 50%. זו צמיחה מהירה יותר מכל דבר בתחום הארגוני, שבאופן כללי צומח בקצב של עד 1%".

הוא סיים בציינו כי אחת הסיבות למעבר האיטי לענן, היא המורכבות. "קל הרבה יותר לומר 'היי, בואו נעבור לענן' מאשר לעשות זאת בפועל", אמר הרד. "יש צורך להתמודד עם היקף עומסים גדול הרבה יותר כשאתה מגיע להעברת יישומים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים