"הענן מספק יכולות למיטוב מתמשך של ה-IT בארגונים"

לדברי ג'וליאן לפין, ארכיטקט פתרונות, AWS, "אנו מספקים יכולות היברידיות, כך שלקוחות יכולים להרחיב או לנייד את סביבותיהם ואת הכלים הקיימים ברשותם" ● "התשתית שלנו מכסה את המערך המלא, החל מקישוריות ועד לכלי ניהול ותזמור"

AWS Pop-up Loft. צילום: איל גזיאל

"בעוד פלטפורמות תשתית באתרי לקוחות ארגוניים, המסופקות במודל הרישוי המסורתי (On-premise), נוטות להיות סטטיות, הרי שמחשוב ענן מספק מודל של אופטימיזציה מתמשכת, תוך שימוש בשירותים לפי דרישה, ותשלום לפי שימוש – עבור סביבות התואמות באופן מדויק יותר לצרכי הלקוחות, הגדלים או קטנים כנדרש", כך אמר ג'וליאן לפין, ארכיטקט פתרונות, אמזון ווב סרוויסס (AWS).

לפין התראיין ב-AWS Pop-up Loft. סדרת האירועים, בהפקת אנשים ומחשבים, שארכה שלושה שבועות והסתיימה באחרונה, ונערכה בבית המידות ברחוב לילינבלום בתל אביב.

לדברי לפין, "עם הסט הרחב של יכולות היברידיות ב-AWS, לקוחות יכולים להרחיב או לנייד את סביבותיהם ואת הכלים הקיימים ברשותם. התשתית של AWS מכסה את המערך המלא, החל מקישוריות עם Amazon VPC ועד לכלי ניהול ותזמור".

לפין תיאר את האתגרים בעולם ניהול הזהויות בכלל ובענן בפרט, ואמר כי "לקוחות רבים, סטארט-אפים, חברות קטנות וארגונים רב-לאומיים גדולים, מעבירים את יישומי הליבה העסקיים שלהם ל- AWS".

"פלטפורמות אלה משתמשות לעתים קרובות בפתרונות לניהול זהויות, עבור מנגנון הזדהות וניהול הרשאות מרכזי. הם מעוניינים להתבסס על פלטפורמות אבטחה ותהליכים קיימים, ולספק חוויה פשוטה ושקופה למשתמש, בעת גישה ליישומים – בכל מקום בו הם נמצאים.

קל יותר בענן

בעזרת הפתרונות שלנו, הם יכולים ליצור סביבה היברידית עם הזדהות יחידה (Single-Sign On) עבור יישומיהם המתארחים ב-AWS".

לדברי לפין, "לקוחות עושים שימוש בזהויותיהם הקיימות, על מנת לשלוט על היצירה והשינוי של המשאבים שלהם בענן. הם עושים זאת דרך ממשק הניהול של AWS או  דרך ה-APIsשלנו. ניהול זהויות שרת, ובמיוחד במכונות וירטואליות של EC2, הופך קל יותר בענן".

"כך, מתקבלת סביבת AD מנוהלת, עם תכונות רבות כמו גיבוי אוטומטי, זמינות גבוהה, וצירוף אוטומטי של המכונות הווירטואליות לדומיין. כך, לקוחות ממשיכים לשלוט על המידע שלהם, ומגדילים את השקיפות של בקרות הגישה הקיימות, עבור כל היישומים מבוססי ענן".

לפין הוסיף כי "אמזון מסייעת לנהל סביבות עבודה במערכות מבוססות טכנולוגיות מיקרוסופט (Microsoft). Amazon EC2 מספק תצורות רבות ומגוונות של מחשוב, אחסון וקישוריות, המאפשרים הרצת סביבות אופטימליות במערכות מבוססות טכנולוגיות מיקרוסופט.

אנו עוזרים ללקוחות ליצור, בתוך דקות, סביבות בעלות זמינות גבוהה, עם עדכונים וגיבויים אוטומטיים, ועוזרים לייעל את תהליך הפיתוח והתפעול של סביבות מיקרוסופט. כך, אנו מאפשרים ללקוחות הרוצים לעשות שימוש חוזר ב-AWS בהשקעותיהם הקיימות ברישוי תוכנה".

"מפתחים יכולים להיות יעילים יותר"

לפין תיאר את העקרונות המרכזיים בארכיטקטורה ובפריסת מערכות מבוססות מיקרוסופט – בסביבת AWS. לדבריו, "לקוחות מתחילים עם הגדרת מודל האבטחה וממשל IT המתאים עבור הסביבות שלהם. באמצעות כלים ושירותים שלנו, הם יכולים לתכנן סביבות בעלות זמינות גבוהה, תואמות ומאובטחות.

התקנת מערכות והסבות יישומים יעילים יותר נעשים באמצעות שימוש בתבניות AWS Cloud Formation – המאפשרות שימוש חוזר. צוות תפעול יכול לשכפל יישומים עבור פיתוח ובדיקות, או לעבור באופן פשוט לשימוש Region אחר של AWS. פלטפורמות מיקרוסופט רבות זמינות כתבניות (templates) ארוזות מראש".

לדבריו, "מפתחים יכולים להיות יעילים יותר, על ידי מינוף שירותי AWS Application Lifecycle Management. ערכות שלנו מפשטות בנייה של מערכות מודרניות, כגון ארכיטקטורות המבוססות על מיקרו-שירותים, ואשר מנוהלים במלואם עם AWS Lambda ו-AWS application services".

לפין סיים באומרו כי "Delawere North, הפועל בעולם ניהול אירועים וקייטרינג, משרת יותר מ-500 מיליון לקוחות ב-200 אתרי אירועים בכל שנה. הוא העביר את מרבית פעילויות מרכז הנתונים הארגוני שלו ל-AWS. הם צמצמו את שטח השרתים שלהם ב-91% וחסכו יותר מ-3.5 מיליון דולרים בתוך חמש שנים, תוך שיפור אבטחה, תאימות ו-DR בפלטפורמות מיקרוסופט שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים