מחקר: ארגונים כבר לא מפחדים מ-Big Data

על פי מחקר של Talend, כ-80% מהארגונים מתכננים השנה הטמעה של פרויקטים לנתונים רחבי היקף

Big Data. אילוסטרציה: BigStock

אימוץ טכנולוגיות Big Data נמצא בעלייה: ארגוני אנטרפרייז חשים רמה גבוהה יותר של נוחות בשימוש ביישומי Big Data מבעבר, ויש בהם הבנה גדולה יותר של הערך העסקי בשל עריכת פרויקטים אלה, כך עולה ממחקר אותו ערכה Talend.

על פי המחקר, 80% מהארגונים מתכננים לבצע לפחות יישום אחד של פרויקט Big Data במהלך 2017, נתון המשקף שיעור כמעט כפול ממספר הפרויקטים שבוצעו בארגונים בעולם בשנת 2016.

20% מהארגונים ציינו כי יכולות ניתוח Big Data ישמשו אותם לשיפור חוויית הלקוח, בדגש על עיבוד של מידע ממגוון מקורות מידע – ארגוניים וחוץ-ארגוניים – כדי לקבל תמונת עולם אינטגרטיבית ואחידה אודות לקוחות הארגון.

המחקר התבסס על סקר שנערך בקרב 169 מנמ"רים ומקבלי החלטות טכנולוגיים בארגוני אנטרפרייז באירופה. Talend מתמחה בתחומי אינטגרציית נתונים, ניהול מידע ותשתיות Big Data, ומיוצגת בישראל על ידי aQurate מקבוצת UCL.

על פי המחקר, 26% מהארגונים ציינו שאנליטיקה של מידע בזמן אמת היא בראש סדרי העדיפויות שלהם; ניהול מטה-דטה (metadata) היה בראש סדרי העדיפויות של 20% מהארגונים; ופיתוח יישומים של BI לשימוש עצמי היה בראש סדרי העדיפויות של 18% מהארגונים.

עוד עולה מהמחקר כי פרויקטים להטמעת יכולות בתחומים אלה, מתבצעים כדי להכין את תשתיות המידע הארגוניות הנדרשות ליישומים עתידיים של בינה מלאכותית ולימוד-מכונה.

להפיק ערך מירבי מהמידע

ארגונים רואים חשיבות גבוהה בהבטחה של יכולות ניהול המידע, גישה פתוחה למידע, ושמירה על "ניקיון" המידע, זאת כדי שניתן יהיה להפיק ערך מירבי מהמידע על ידי עובדים בדרגים שונים של הארגון.

כך, 37% מהארגונים ציינו את החשיבות של יכולות משילות וניהול המידע (Data Governance), 33% ציינו את החשיבות בהעלאת איכות המידע, ו-31% ציינו את החשיבות בפיתוח יכולות של שימוש עצמי במידע.

עוד עולה מהמחקר כי 35% מהארגונים רואים ביחסים מתוחים בין הגוף העסקי בארגון לגוף ה-IT – אתגר המרכזי בדרך להפיכת הארגון למוטה-מידע (Data-Driven).

23% מהארגונים ראו את המכשול המרכזי למימוש פרויקטי Big Data בחוסר בתקציבים, ואילו 16% מהארגונים ציינו את החוסר במיומנויות, כגורם המרכזי המונע את הפיכת הארגון למוטה-מידע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים