"הטכנולוגיות החדשות הופכות את הדטה סנטר למרכז העצבים הארגוני"

הדרישות מהמנמ''ר הולכות וגדלות, לעוד שירותים ומוצרי IT - אך התקציב שלו לא גדל בהתאם, אם בכלל", כך אמר ג'וריס ורדיקט, סגן נשיא ומנהל אזור בנלקוס וישראל, APC-שניידר אלקטריק

ג'וריס ורדיקט, סגן נשיא ומנהל אזור בנלקוס וישראל, APC-שניידר אלקטריק. צילום: ניב קנטור

"העולם שלנו חווה מהפכה: מגמות-העל הטכנולוגיות, דוגמת המובייל, ה-Big Data, הרשתות החברתיות והמעבר לדיגיטל – מעצימות את הדטה סנטר והופכות אותו למרכז עצבים ארגוני. ככזה, הוא נדרש לזמינות, יעילות ויתירות – גבוהים ביותר", כך אמר ג'וריס ורדיקט, סגן נשיא ומנהל אזור בנלקוס וישראל, APC-שניידר אלקטריק (Schneider Electric).

ורדיקט היה דובר המפתח בכנס שותפים שערך הסניף הישראלי של APC מקבוצת שניידר אלקטריק. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אמש (ד') באולם אירועים דופלקס בהרצליה, בהשתתפות יותר מ-100 איש.

"האתגרים של מנהלי התשתיות הם טכנולוגיים, תפעוליים ותקציביים", אמר ורדיקט. "הביזור בין מערכי המחשוב בארגון, וריבוי תעבורת הנתונים בין הדטה בסנטר הפנימי ובין הענן החיצוני – יוצרים בעייה של השהיות. זה מביא לכך שאי אפשר לקבל נתונים בזמן אמת".

"מחסור ברוחב פס מביא למצב של האטה בקצב התקשורת. בעידן של מחשוב מבוזר, אבטחת המידע הופכת להיות נושא אקוטי, הן באבטחת הנתונים במקומות רבים, והן במעבר שלהם לענן, אז נדרשת הצפנה של התווך. עולם האינטרנט של הדברים יוצר גם הוא עומס של נתונים, בשל ריבוי החיישנים. בהיבט תפעולי ה-IT, הוא נדרש לעבוד בעומסים שונים, לדוגמה בקיבולת רבה ביום ונמוכה בלילה, וצורך לעבודה בפעילות שיא. בהיבט התקציבי, הדרישות מהמנמ"ר הולכות וגדלות, לעוד שירותים ומוצרי IT – אך התקציב שלו לא גדל בהתאם, אם בכלל".

על מנת לענות על כלל האתגרים הללו, אמר ורדיקט, "מנהלי המחשוב בארגונים נדרשים לממש תפיסת של Edge Computing. עליהם לאסוף ולבזר כמות מסיבית של נתונים ומידע, לרבות זה המגיע מעולמות ה-Big Data ומהאינטרנט של הדברים. עליהם לעשות זאת  תוך כדי שהם מספקים למשתמשים כוח מחשוב מקומי משמעותי, לצורך אחסון ואספקה של תוכן פס רחב למשתמשים".

לדבריו, "פריסה מתקדמת של Edge Computing מעלה אתגרים ייחודיים, השונים מאלה שקיימים בדטה סנטרים המסורתיים. אלה לעיתים מרוחקים ונטולי תמיכת צוות IT מקומי. נדרשת עבורם אסטרטגיה שונה, כיוון שמחזור החיים שלהם ארוך יותר – והניהול, האבטחה והפריסה שלהם, חייבים להיות קלים וגמישים כאחד".

חיבור מודולרי, כמו של אבני לגו

"מימוש תפיסת Edge Computing עונה על הצורך ליכולת גידול ולגמישות, כי העידן הנוכחי מתאפיין במחשוב דינאמי – אינך יודע לכמה קיבולת מחשוב תידרש, ומתי. אנו מממשים את התפיסה עם חיבור הרשתות וחיבור רכיבי המחשוב בדטה סנטר באופן מודולרי, כמו אבני לגו".

הפתרונות שלנו, הסביר ורדיקט, "עונים על מגמה חדשה: חיבור, היתוך, בין שני עולמות – טכנולוגיות המידע, IT וטכנולוגיות התפעול, OT. זה אינו חיבור טריוויאלי כלל. הוא נדרש כדי לענות על הצורך באבטחה פיזית, אבטחת המידע, ושו"ב (שליטה ובקרה) על ה-IT, שהוא מבוזר".

אתגר אחרון, ציין ורדיקט, "הוא הקישוריות. זו הפכה לקריטית בדטה סנטר החדש. נדרשים חיבור וקישור אמינים בין כל רכיבי הדטה סנטר – עד המייל האחרון, עם מענה בזמן אמת, ובניית שכבה של חיישנים, שתיתן מענה לעולם האינטרנט של הדברים, עם ניטור של מערכות ה-IT מחד ומערכות האנרגיה – חשמל, קירור, גילוי אש – מאידך".

"נמשיך להוביל את השוק", סיכם ורדיקט, "עם ההיצע הרחב ביותר לדטה סנטר הארגוני, עם פתרונות המשלבים קישוריות, אבטחת מידע, יכולת גידול, אג'יליות, מהירות הטמעה – ויעילות אנרגטית".

"חווינו גידול ב-2016"

דורון קרופמן, מנהל APC ישראל מבית שניידר אלקטריק, אמר כי "אנו עונים על צורכי ארגונים בשוק הישראלי. עדות לכך הועלתה השבוע: מממצאי STKI עלה כי אנו אוחזים בנתח שוק של 40% יחד עם השותפים שלנו".

דורון קרופמן, מנהל APC ישראל מבית שניידר אלקטריק. צילום: ניב קנטור

דורון קרופמן, מנהל APC ישראל מבית שניידר אלקטריק. צילום: ניב קנטור

"חווינו גידול בהיקף המכירות בשנה החולפת ואני מעריך כי כך יהיה גם השנה", אמר קרופמן. "הרחבנו את פעילותינו בשוק הישראלי: סייענו לארגונים רבים להקים דטה סנטרים חדשים, הפועלים באופן יעיל יותר בהיבט צריכת אנרגיה מופחתת – שכן זהו צו השעה".

השנה החולפת, ציין, "הייתה מאתגרת. המצב הכלכלי במשק העולמי היה לא פשוט ומצד שני, התחלנו את השנה ללא תקציב מדינה. תקציבי ה-IT לא רק שלא גדלו – אלא לעיתים אף צומצמו".

"הדרך היחידה להתמודד מול שלל האתגרים הללו", סיכם קרופמן, "היא לאמץ טכנולוגיות מתקדמות, שבעזרתן ניתן לצמצם את הוצאות התפעול. אנו פועלים כדי לסייע ללקוחות לענות על אתגרים אלה בצורה הטובה ביותר, הן טכנולוגית – עם מוכנות והתאמה לעידן הענן, והן תפעולית – בצמצום העלויות. ארגונים נדרשים ליעילות וזמינות גבוהים יותר, ולניהול נכון ומושכל יותר של הדטה סנטר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים