STKI: מטריקס – האינטגרטורית המובילה, אחריה חילן-נס ומלם-תים

בראש מצעד החברות הפועלות בשוק החומרה ניצבת מלם-תים ואחריה בינת ● ראשונה מבין ספקיות החומרה - דל-EMC ואחריה סיסקו ● מיקרוסופט – בצמרת ספקיות התוכנה, לפני אורקל, סאפ ויבמ

STKI

מטריקס היא הגדולה בין חברות האינטגרציה, "ספקיות שירותי ערך מוסף", שם התחרות בין החברות בשוק גדולה במיוחד – כך על פי STKI.

התחזית השנתית של STKI הוצגה היום (ב') על ידי ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל חברת המחקר הישראלית, בכנס השנתי שלה, שנערך באוניברסיטת תל אביב.

למקום השני בין חברות האינטגרציה הגיעה חילן, שכוללת את נס ישראל, ווי אנקור ו-Qlikview ישראל. כמו בשנתיים האחרונות, כך גם השנה: חילן – לאחר רכישת נס – דחפה את מלם-תים, שניצבה שנייה משך שנים רבות, למקום השלישי.

לאחריהן מדורגות החברות בסדר הבא: יבמ (IBM) ישראל; One1, שהיא הבעלים של כלנית ושל אוטומציה החדשה; טלדור; קבוצת יעל; קבוצת אמן; ובינת.

מה יקרה בשווקי החומרה והתוכנה?

בראש המצעד של STKI שמדרג את החברות הפועלות בשוק החומרה ניצבת מלם-תים ואחריה בינת. לאחר מכן מדורגות One1, אמת מחשוב, בזק בינלאומי, סלקום, טלדור, חילן – הבעלים של ווי אנקור, מטריקס וקבוצת יעל.

הראשונה בין ספקיות החומרה שפועלות בישראל היא דל (Dell), שכוללת כיום את EMC. שנייה מדורגת סיסקו (Cisco) ואחריהן HP, לנובו (Lenovo) וסוגרת את החמישייה הראשונה HPE. סמסונג (Samsung) במקום השישי, כשאחריה אפל (Apple), י.א. מיטווך, גטר טק, מפעיל, אסוס (Asus) ונט-אפ (NetApp).

בראש ספקיות התוכנה ניצבת, כצפוי, מיקרוסופט (Microsoft), ואחריה אורקל (Oracle), סאפ (SAP), יבמ, VMware ,Salesforce ודל-EMC. בהמשך הרשימה ניצבות BMC, גוגל (Google) ו-Software AG.

החברה המקומית המספקת או מטמיעה תוכנה שעומדת במקום הראשון היא חילן, ובעקבותיה מטריקס, מלם תים, קבוצת אמן, פריוריטי, One1, אלעד מערכות, בינת, אמת מחשוב וטלדור.

עולם האפליקציות והתוכנות העסקיות

בתוך עולם התוכנה, הקדישה STKI קטגוריה לשוק האפליקציות העסקיות, שצפוי לעמוד השנה – בהיבטי הרישוי וההטמעה יחדיו – על 533 מיליון דולר. מדובר בגידול זניח לעומת 530 מיליון דולר ב-2016. החברה חוזה שתחום תוכנות ה-ERP יחווה השנה קיטון מועט, של 1.43%, ויעמוד על 138 מיליון דולר. תחום שירותי ה-ERP יחווה קיטון של 6.25% ויעמוד על 150 מיליון. לעומתם, תחום תוכנות ניהול שירותי לקוחות – ה-CRM/XRM – צפוי לצמוח ב-12.07% ולעמוד על 65 מיליון דולר. השירותים בתחום יחוו אף הם גידול – של 4.65% – ל-180 מיליון.

את עולם מכירות תוכנת ה-ERP מובילה סאפ (SAP) ואחריה ממוקמות פריוריטי, אורקל, מטריקס, One1, קומקס, אינטנטיה עם אינפור (Infor), אמן, חשבשבת ופרודוור עם מיקרוסופט. בראש טבלת מכירות ה-ERP לארגוני אנטרפרייז מדורגת, כצפוי, סאפ, כשאורקל נמצאת במקום השני. סאפ ניצבת ראשונה גם בעולם ה-ERP לעסקים בינוניים וקטנים, כשפריוריטי צמודה לה מעט מאחור. בקרב המטמיעות ERP, ברישוי ובענן, מדורגת One1 ראשונה, ואחריה חילן-נס, יבמ ישראל, מלם-תים, אדוונטק ומטריקס.

את עולם מכירות תוכנת ה-CRM מובילה Salesforce, האוחזת בכמעט ממחצית השוק המקומי. אחריה ניצבות מיקרוסופט, אורקל, סאפ, יעל, פרודוור ו-One1. בקרב המטמיעות, מטריקס מדורגת ראשונה, כשבמקומות העוקבים נמצאות אלעד, One1, מלם-תים ו-AllCloud.

"משהו כשירות"

תחום התוכנה כשירות (SaaS) צפוי לעמוד השנה על 100 מיליון דולר – נתון המשקף גידול של 17.65% לעומת השנה החולפת, צופה STKI. תחום שירותי ה-SaaS יעמוד על 36 מיליון דולר – גידול של 12.5%. ראשונה בתחום ניצבת Salesforce, המובילה את תחום ה-CRM, ואחריה אורקל, המובילה ב-ERP. שלישית ברשימה מיקרוסופט, כששלוש החברות הללו אוחזות בכ-75% מהשוק. מבין המטמיעות תוכנה כשירות, AllCloud מדורגת ראשונה, ולאחריה ServiceWise ו-One1.

את תחומי הפלטפורמה כשירות (PaaS) והתשתית כשירות (IaaS) מובילה אמזון (Amazon), כשבמקומות הבאים נמצאות מיקרוסופט, גוגל, אורקל, Salesforce וטלדור.

חברת המחקר חוזה שתחום שירותי הענן, המכיל את כלל ה-"משהו כשירות", יעמוד ב-2017 על 330 מיליון דולר – נתון המשקף גידול של 13.8% לעומת השנה החולפת. הרכיב העיקרי בתוך שירותי הענן הוא שירות עסקי כשירות (BSaaS). מדובר במיקור-חוץ של תהליך עסקי, כגון הפקת תלושי שכר או תפעול מוקד שירות לקוחות. התחום יגדל השנה, לפי התחזית, ב-3.57% ל-145 מיליון דולר. חילן מובילה בקרב ספקיות ה-BSaaS, כשאחריה מלם-תים, החברה לאוטומציה מבית One1, טלדור וניפנדו.

גידול בעולמות ה-BI וה-Analytics

עוד מעלה הצפי של STKI ששוק תוכנות ה-BI והניתוח צופה פני עתיד (Analytics) יחווה גידול של 9.7% ויעמוד ב-2017 על 192 מיליון דולר. השירותים בתחום יצמחו ב-4.69% ויגיעו ל-201 מיליון. את המכירות בתחום מובילה חילן עם QlikView ישראל, ואחריה יבמ; SAS עם מיה מחשבים, נציגתה; סאפ; מיקרוסופט; ומטריקס. בקרב המטמיעות בתחום מדורגת מטריקס ראשונה, ולאחריה חילן, איטרניטי מבית אמן ואקטיביו מבית יעל.

כפי שחזתה STKI באחרונה, שוק המחשוב הארגוני בישראל, הכולל רכש של חומרה, תוכנה ושירותים על ידי ארגונים, צפוי לעמוד השנה על 6.94 מיליארד דולר. הנתון משקף עלייה של 2.7% לעומת השנה שעברה.

עוד לפי התחזית, רכש החומרה על ידי ארגונים בישראל יעמוד השנה על 1.83 מיליארד דולר – ירידה של 0.89% לעומת 2016. רכש התוכנה על ידי ארגונים בישראל יגיע השנה ל-1.71 מיליארד דולר – עלייה של 4.63%. ככלל, ארגונים בישראל צפויים לרכוש ב-2017 שירותי מחשוב ב-3.4 מיליארד דולר – נתון המשקף גידול של 3.76% בהשוואה ל-2016.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים