שני ישראלים חשודים במסחר במניות מובילאיי בהתבסס על מידע פנים

הרשות האמריקנית לניירות ערך חושדת כי השניים, פרופ' אריאל דרבסי וד"ר אמיר ולדמן, ידעו על האקזיט הצפוי של מובילאיי - והרוויחו ביחד מהמסחר במניות כחמישה מיליון דולר

החשד: הרוויחו מרכישת מובילאיי בצורה לא חוקית. צילום אילוסטרציה: BigStock

מספר ימים לאחר רכישת הענק על ידי אינטל (Intel), פורסם כי שני אזרחים ישראליים חשודים במסחר במניות של מובילאיי (MobilEye), לפני הרכישה, בהתבסס על מידע פנימי שקיבלו שלפיו היא עומדת לקרות – כך על פי הרשות האמריקנית לניירות ערך, SEC.

השניים הם פרופ' אריאל דרבסי, סגן דקאן הפקולטה למדעי הטבע באוניברסיטה העברית, וד"ר אמיר ולדמן, לשעבר סגן נשיא סינריון וכיום רופא שמבצע טיפולים אסתטיים. הרשות הגישה נגדם תביעה מנהלית לבית משפט במנהטן, בחשד שסחרו במניות ב-"תזמון מפליא" – בשבועות שלפני רכישת מובילאיי על ידי אינטל.

סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) מסרה כי לטענת הרשות, השניים היו קשורים למקורות בתוך מובילאיי, שכמו דרבסי, חברים גם הם בקהילה המדעית באוניברסיטה העברית. דרבסי הרוויח כתוצאה מכך 427 אלף דולר ו-ולדמן – 4.5 מיליון. זאת, לאחר שבעקבות הרכישה זינקו מניותיה של מובילאיי ביותר מ-28%.

לפי התביעה, ולדמן ביצע קנה אופציות רכש של מניות מובילאיי בששת השבועות שלפני ההודעה על הרכישה – החל מאותו היום שבו חתמו שתי החברות על ההסכם הראשוני ביניהן. דרבסי החל במסחר ב-2 במרץ, 11 יום לפני ההודעה הרשמית, אחרי שמכר 40 אלף מניות של טבע.

בנוסף, הוציא בית המשפט צו להקפאת נכסים של השניים בארצות הברית. הכוונה היא לכספים המצויים בחשבונות של חברת Interactive Brokers, בהיקף של מאות אלפי דולרים. ה-SEC טענה כי קיים צורך בהקפאה הזאת כדי שניתן יהיה לחלט את הכספים במקרה הצורך, ומחשש להעברת הכספים מחוץ לארצות הברית ולשיבוש ראיות.

יצוין כי אינטל ומובילאיי לא קשורות ישירות לפרשה ולא נחשדות בכל חשד שהוא במסגרתה. כך או כך, מדובר בהליך מנהלי, שהרשעה בו נושאת בצידה קנסות כספיים. על פי סדרי הדין המקומיים, נטל ההוכחה מוטל על כתפיהם של החשודים, שצריכים להוכיח שלא ביצעו את המיוחס להם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים