"ה-Big Data יגלה הונאות, ירפא סרטן וימנע טרור"

לדברי קולין מהוני, מנכ''ל ורטיקה, "הטיפול בנתונים יהפוך למרכיב קריטי בעבודת ארגונים לשיפור המוצר, ייעול התפעול ולהעמקת הקשר עם הלקוחות"

קולין מהוני, מנכ''ל ורטיקה. צילום: ניב קנטור

"אני אוהב נתונים ואוהב לנתח אותם. אני מאמין כי עולם ה-Big Data יביא לשיבוש בכל מגזר תעשייה: הוא יסייע לחשוף הונאות, יעזור למציאת תרופה לסרטן וימנע פעילויות טרור. ככזה הוא יספק מעין משקפיים, זווית ראייה חדשנית לטיפול בנתונים – ויביא לשינוי באופן בו ארגונים יפעלו", כך אמר קולין מהוני, מנכ"ל ורטיקה (Vertica).

מהוני היה דובר המפתח בכנס לקוחות שערכה ורטיקה ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג'), במרכז פרס לשלום וחדשנות, יפו. את הכנס הנחה אילן נימני, מנהל אזורי בחברה.

בעבר הלא רחוק, אמר מהוני, "בסיס הנתונים הארגוני היה בעל יכולות לספק דיווחים ודו"חות על העבר. אלא שכיום, המצב השתנה והמוקד של שימת הלב העסקית הוא על ההווה והעתיד. כיום, המהירות של הניתוח היא זו אשר קובעת את ההווה של הארגון, בכל מגזר שהוא, ולכן כה חשובה היכולת לנתח בזמן אפס. מה נדרש הוא Preality – הלחם המילים 'חיזוי' ו'מציאות' לטובת ניתוח מעמיק בזמן קרוב לאמת של ההווה ואספקת תובנות על העתיד".

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

"היקף הנתונים הנוצר בעולם ממשיך לגדול בקצב אקספציונאלי", אמר מהוני. "הנתון זטה-בייט, השווה ל-1,000 אקסה-בייט, כבר לא זר לנו, וכך גם יוטה-בייט, שזה 1,000 זטה-בייט. עד שנת 2020 יהיו בעולם נתונים בהיקף 1.6 זטה-בייט. בעולם האחסון, בשנת 1983 בעבור דולר אחד טיפלנו בארבעה לוגים (רשומות), וכיום ניתן לאחסן באותו כסף 35.7 מיליארד רשומות עם דחיסה, ו-3.5 מיליארד רשומות בלא דחיסה".

ניתוח הנתונים, ציין מהוני, "יועיל לתחומים רבים: הגנת הסביבה, הארכת חיי אנשים, חיסכון בזמן של תהליכים וייעול שלהם, הבנת רצונותיהם של הלקוחות ושיפור שביעות הרצון שלהם. הנתונים הם גורם משבש, הם מונים את האופן בו הכלכלה עובדת, אבל טמון בהם פוטנציאל לשיפור ולמימוש הזדמנויות עסקיות חדשות. כל שנדרש הוא למנף את המידע וזה התחום בו אנו פועלים".

"בניגוד לדעה הרווחת, פרטים הם חשובים מאד", אמר מהוני. "למשל בשוק הפרסום המקוון, מידת ההתאמה האישית הופכת לחשובה יותר ויותר. בעולם הבריאות, ה-Big Data יכול לסייע במציאת התאמה טובה יותר בין חולה ספציפי במחלה ספציפית – ובין פרוטוקול תרופתי ספציפי, על בסיס דיאגנוזה מסוימת. המידע המתקדם, עשוי להניע תחומים רבים".

כדור בדולח חדש

טיפול נכון במידע, אמר מהוני, "יכול להיות מעין כדור בדולח מודרני: הוא יסייע לארגונים לא לדעת לאן הם הולכים, אלא לאן הם נדרשים ללכת. אנו עוברים מה-BI המסורתי המטפל בניתוח העבר, אל עבר טיפול בהווה וחיזוי העתיד, לטובת המלצות והידוק הקשר עם לקוחות, על בסיס מכונות לומדות".

"הטיפול במידע יניב תועלות רבות לארגונים", אמר מהוני. "הוא יביא לשיפור מוצרים, להתאמה אישית לשירותים, להגדלת נאמנות הלקוחות, למכירה חוצת-ערוצים, לשיפור תפעולי ולהגדלת הרווח. המידע משנה את הדרך בה עסקים פועלים בכל מגזר, ולכן נדרש לצמוח ולהישאר תחרותיים – על בסיס המידע".

כמות המידע, אמר מהוני, "תגדל, בין השאר, בשל האינטרנט של הדברים. תחום זה משנה את חוקי המשחק והוא הולם את הפעילות שלנו, כי בסיס הנתונים של ורטיקה עובד באופן שונה. זהו בסיס נתונים אנליטי, השומר את הנתונים שלו בצורת עמוד. זאת, בניגוד לבסיסי הנתונים המסורתיים, ששומרים את הנתונים באופן רלציוני".

"בסיס הנתונים שלנו מספק יכולות אינדוקס וחיקור, עם מענה מהיר ביותר לשאילתות. זאת, בשונה מרוב בסיסי הנתונים, שתוכננו ועוצבו לטובת הכנסת הנתונים – ולא לטובת ניתוח שלהם, בטח לא בהיקפי המידע של היום. יש לנו יכולות Analytics, לרבות יכולות חיפוש טקסטואלי, יש לנו גמישות רבה יותר בחיפוש, לצד יכולת גידול של בסיס הנתונים. כל הבנייה של בסיס הנתונים שלנו נועדה לטובת המחר. כרטיס הביקור המנצח שלנו הוא הביצועים והמהירות, עם ניתוח של מכונות לומדות".

הלקחים שהפקנו מהפרויקטים לנו, אמר מהוני, "הם: רשום הכל, זה לא יקר, נתח הכל, דגום הכל, עשה פילוחים, צור את העבר מחדש וצפה את העתיד".

הוא סיכם באומרו כי "המידע הוא זהב, רק צריך למצוא אותו. אנו רק שלב אחד בפאזל שנקרא טיפול במידע רחב היקף – ואני רוצה להאמין שאנו שלב חשוב בו. בקרוב החברה תעבור מבעלות HPE לזו של מיקרו פוקוס (Micro Focus), ונהיה חברה חדשה, בעלת מחזור מכירות שנתי של  4.5 מיליארד דולר, 50 אלף לקוחות, 20 אלף עובדים – נהיה חברת התוכנה השישית בגודלה בעולם וחברת תשתיות הראשונה בעולם".

"המלצתי לארגונים היא: המהפכה הדיגיטלית איננה נחמדה לאלה שממתינים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים