"הטכנולוגיה משנה מציאות ותשפר את חיי האנשים עם המוגבלויות"

השרה לשיוויון חברתי, גילה גמליאל, הייתה אורחת הכבוד בוועידת נגישות לישראל ואמרה כי "במדינה קיים פער דיגיטלי חמור, שחלק מהאוכלוסיה סובל ונפגע ממנו"

גילה גמליאל, השרה לשיוויון חברתי. צילום: ניב קנטור

"המהפכה הטכנולוגית היא דבר אשר משפיע על כולנו, ובאופן דרמטי. האמצעים הטכנולוגיים הנכנסים לחיינו משפרים ומייעלים את חיי היומיום של כל אחד מאיתנו. עבור אנשים עם מוגבלויות, הטכנולוגיה היא משנה מציאות", כך אמרה גילה גמליאל, השרה לשיוויון חברתי.

השרה גמליאל הייתה אורחת הכבוד בכנס החמישי שערכה עמותת נגישות לישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות אנשים, חלקם עם מוגבלויות, מהארץ ומחו"ל. את המליאה המרכזית הנחה העיתונאי לשעבר גלעד עדין.

לדברי השרה גמליאל, "העולם בו אנו חיים מצוי בעיצומה של אחת המהפכות החשובות בהיסטוריה האנושית, המהפכה הדיגיטלית. היא משבשת ומערערת בעוצמות שלא נחוו מאז המהפכה התעשייתית במאה ה-19, ומניעה תמורות בחברה, בכלכלה ובממשל. היא משפיעה על חדשנות, יצירתיות ואיכות חיים, בארץ ובעולם. הטכנולוגיות החדשניות הפורצות לחיינו הן בעלות פוטנציאל עצום על עתידה הכלכלי של המדינה".

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

"ישראל היא אומת הסטארט-אפ", אמרה השרה, "אך עדיין רק חלק קטן ממנה שותף לכך. בישראל קיים פער דיגיטלי חמור, שחלק מהאוכלוסיה סובל ונפגע ממנו. יש מי שחסר אוריינות דיגיטלית, ובחברה כשלנו, מבוססת מידע, אוריינות דיגיטלית היא זכות אזרחית בסיסית, בדומה ליכולת קרוא וכתוב".

כיום, אמרה השרה גמליאל, "20% מתושבי ישראל הם עם מוגבלות כלשהי. אנו מחויבים לחברה בה הם יוכלו לנהל אורח חיים עצמאי, ולרתום את הטכנולוגיה למימוש המטרה".

גמליאל ציטטה מחקר של ארגון הבריאות העולמי, לפיו יותר ממיליארד איש, כחמישית מהאנושות, סובל ממגבלה פיזית כלשהי, צמיחה הנובעת משינויים דמוגרפיים ומהתארכות חיי האנשים עם המוגבלות.

"מדובר על שוק משמעותי", אמרה. "אם נדע לכוון את ההיי-טק לתחום, הוא יוכל להיות גורם מניע צמיחה במשק. עלינו לדאוג שהשינוי והקידמה יהיו מקיפים ויגיעו לכל המגזרים ולכל בעלי צרכים המיוחדים. רק בדרך זו נוכל להביא לקידום אמיתי ולשיוויון. כבר כיום אנו עדים ליוזמות טכנולוגיות מבורכות המשפרות את חיי האנשים עם המוגבלויות".

לפני חודש, ציינה גמליאל, "העברתי החלטת ממשלה בדבר הקמת שכונה, שתאוכלס באנשים עם מוגבלויות וכאלה שאינם. היא תהא מותאמת לכל מגוון תושביה ומבקריה, תהיה נגישה לכלל המוגבלויות, ותממש באופן מלא את חוקי ותקנות המדינה ואת אמנת האו"ם בנושא. השכונה תהווה סטארט-אפ חברתי ראשון מסוגו, בה יתגוררו כ-2,000 איש. הדירות תהיינה נגישות וחכמות, יהיה בה מרכז תעסוקתי יעודי, מרכזי ספורט נגישים, לרבות פארק אתגרי – ואת המודל ניתן יהיה לשכפל. כך, נייצא מודלים מוצלחים של עשייה חברתית".

"גדלתי בשכונת העיוורים בגדרה"

"כמי שגדלה כילדה בשכונת העיוורים בגדרה", אמרה גמליאל, "פיתחתי רגישות לנושא. למדתי את תעצומות הנפש של אנשים, שלמרות שהיו עם מוגבלויות, עבדו, הקימו משפחות וחיו חיים מלאים, כולל תחביבים".

אנו פועלים, ציינה השרה, "בשיתוף משרד הרווחה, לעריכת פיילוט של שש קהילות אנשים עם מוגבלויות. נעשה שימוש בכלים דיגיטליים שיעצימו אותם וישפרו את איכות חייהם".

"ברור לי כי יש המון פוטנציאל לעשייה והתפתחות בתחום", סיכמה השרה לשיוויון חברתי. "יש עוד הרבה מה לעשות. זה לב לבו של עשיית המשרד שבהובלתי. הטכנולוגיה תקדם את כלל קבוצות האוכלוסיה בחברה, תצמצם פערים חברתיים ותקדם את השיוויון. יחד עם המגזר השלישי, העסקי, הממשלתי – אנו יכולים להביא לשינויים דרמטיים. נפעל על מנת שישראל תהיה המובילה בעולם בפיתוחים טכנולוגיים בתחום הנגישות. לא נשאיר אף אחד ואף אחת מאחור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים