"נדרש להעביר את החדשנות מהמחשוב האישי לארגוני – ולהיפך"

"חדשנות זה מושג חמקמק, ונדרש לדאוג שהוא לא ייפול בין הכסאות", כך לדברי ליאם קווין, CTO וסגן נשיא בכיר, דל

ליאם קווין, CTO וסגן נשיא בכיר, דל. צילום: יח"צ

"החדרה של חדשנות לארגונים, שלעתים הם בני שנים רבות, היא עניין לא פשוט כלל. כעת, עם המיזוג בין דל (Dell Technologies) לבין EMC, יש לגרום לכך שהחדשנות, הקיימת בנפרד בשתי הקבוצות – זו של המחשוב האישי וזו של הארגוני – תבעבע ותעבור מהאחת לשניה בלא הפרעה, לטובת כלל החברה ולקוחותיה", כך אמר ליאם קווין, CTO וסגן נשיא בכיר, דל.

בין שאר תפקידיו, קווין אחראי על בניית אסטרטגיית החדשנות בקבוצת מוצרי הצריכה והמחשוב האישי של ענקית ה-IT, ועל יישום הארכיטקטורה הטכנולוגית הנובעת ממנה.

"לצד הנעת החדשנות במחשוב האישי, אני אחראי גם להידוק הקשר בין גופי הטכנולוגיה השונים בחברה. חדשנות זה מושג חמקמק, ונדרש לדאוג שהוא לא ייפול בין הכסאות".

כך, הסביר, "אני עוסק בכמה עולמות בתוך החדשנות: האינטרנט של הדברים, פיתוחים הקשורים לפרוטוקולים של אינטרנט ותקנים הקשורים אליהם, והידוק הקשר בין המחשוב האישי ובין זה הארגוני, לרבות היבטי תוכנה ושירותים. בסופו של יום, המטרה היא לספק פתרונות IT מוכללים ללקוח, והלקוח הארגוני בנוי מהמשתמשים בקצה העובדים עם מחשוב אישי".

לספק לארגונים סביבת מחשוב כוללת

לכן, הסביר, "נדרש לטפל באתגר בכמה מישורים: בניית רכיבים מבדלים וייחודיים, עיצוב מותאם לקוח, עיצוב ותכנון מותאם מגזר תעשייתי, שימת דגש על חוויית משתמש, ניהול הרכיבים, וטיפול מעמיק בהיבטי אבטחת מידע, באופן שקוף למשתמשים".

על פי קווין, "אתגרי המנמ"רים לא השתנו במהלך השנים, רק התעצמו: עליהם להביא לפישוט תשתיות ה-IT, להנעה מהירה יותר של ההיבטים העסקיים של הארגון, לצמצום הוצאות התפעול, ולהסטת תקציבים מתחזוקה לחדשנות".

לדבריו, "מטרתי לספק לארגונים סביבת מחשוב כוללת, עם פתרונות טובים יותר מהמתחרים, עם יעילות מובנית בתהליכים, קישוריות, אמינות, ביצועים ואבטחת מידע. לאחר שסיפקת את חוויית המשתמש הנדרשת, עליך ללוות את הלקוח הארגוני לאורך כל מחזור חיי המוצר, עם תמיכה בפתרונות. לטעמי, היחסים עם המנמ"רים צריכים להיות ארוכי טווח, עלינו לסייע להם להמשיך ולגדול".

עבודה במודל IT היברידי

אתגר נוסף, ציין קווין, "הוא המעבר של ארגונים לענן. מדובר במהלך שייקח שנים ויש לדאוג לתפעול במקביל של הדטה סנטר הארגוני והעברת חלקים מהמחשוב לענן. בסוף, הסביבה ההיברידית היא שתנצח – לא יהיו ארגונים רק עם דטה סנטר ולא יהיו ארגונים שכולם בענן. יש להיערך לעבודה במודל IT היברידי, ויש לנו את כלי הניהול ואבטחת המידע הטובים ביותר לכך".

קווין התראיין לאנשים ומחשבים עת ביקר בארץ בשבוע שעבר. "יש לחברה כמה מרכזי פיתוח, שנבנו במהלך השנים, חלקם על בסיס רכישות שנעשו על ידי דל ו-EMC", הסביר.

"רציתי להבין מה הם עושים. ישראל ידועה בעולם כמקור של חדשנות, אני מזהה חוכמה טכנולוגית רבה בקבוצות הפיתוח של דל בארץ, ובאתי לשבת וללמוד, כדי ללמוד כיצד ניתן 'לשאוב' את החדשנות שבישראל לשיפור המחשוב האישי בחברה".

"יש נכסי חדשנות רבים בעולמות אבטחת המידע, למידת מכונה ובינה מלאכותית – ואני רוצה לאמץ אותם. אני לא רוצה לעבוד באי בודד – אני רוצה להבין את התמונה הגדולה. שיתופיות היא מרכיב מפתח להנעת החדשנות. אני והצוות בראשותי מאמץ פתרון, או חלק ממנו, או תפיסה, או הבנת הקניין הרוחני. בכל מימד של חדשנות יש להבין היכן נקודות החוזק והיכן החולשות, מה ניתן לאמץ ומה לשפר".

לא נלחמים על פטנטים

קווין החל דרכו בדל בשנת 1997, ונחשב לגורו טכנולוגי מוכר בתעשייה, גם מחוץ לדל. הוא בעל תארים בהנדסת חשמל ובמדעי מחשב, ועסק, בין השאר, בתכנון מערכות רשת ופתרונות אלחוט. הוא יושב בדירקטוריון של Wi-Fi Alliance (האחראית על תווי התקן של כל מכשיר Wi-Fi ) וחבר ב-IEEE. הוא מחזיק בכ-100 פטנטים הרשומים על שמו בארצות הברית, בתחומי תקשורת קישוריות ואלחוט, ניהוליות ואבטחת מידע – מתוך כ-2,200 פטנטים של דל.

קווין זכה בתואר ממציא השנה שלוש פעמים: ב-2005, 2007 ו-2014. לדבריו, "אנו לא נלחמים על פטנטים כמו שקורה בחברות אחרות. רישום הפטנטים שלנו נועד להגנה, לא לצורך תביעות. פטנטים מביאים לחדשנות, ומטרתם לעזור ולבנות את החברה".

קווין סיכם באומרו כי "תמיד אומרים שזה זמן מרתק לתעשיית ה-IT, אבל כיום המשפט הזה נכון מאי פעם. אני נרגש היום הרבה יותר ממה שהייתי לפני 20 שנה. המיזוג בין החברות יביא ערך מוסף ללקוחות, שמקבלים פתרונות IT מקצה לקצה, ואנו רוצים להיות ספקית ה-IT המועדפת עליהם, עם ההיצע הרחב של פתרונות. הדרך להמשיך ולצמוח תהיה רק על בסיס הנעת והזרקת חדשנות לקווי המוצרים שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים