אקזיט ענק: סיסקו תרכוש את אינטוסל הישראלית תמורת 475 מיליון דולרים במזומן

מנכ"ל אינטוסל, רני ולינגשטיין, היה מעורב בעבר באקזיט של טראפיקס הישראלית, שנמכרה ל-F5 תמורת 140 מיליון שקלים ● הוא ייסד את החברה עם עידו סוסן, והשניים ישלשלו לקופתם עשרות מיליוני דולרים בשל אחזקותיהם בחברה ● עם סגירת העסקה, יצטרפו מאה עובדי אינטוסל לקבוצת פתרונות ספקי השירות הסלולריים של סיסקו וידווחו לשיילש שוקלה - סגן נשיא והמנהל הכללי של קבוצת התוכנה והיישומים ● אינטוסל תהפוך למרכז פיתוח ישראלי נוסף של סיסקו, המתמחה בתחום SON

מפטרת. סיסקו

אקזיט ישראלי ענק: סיסקו (Cisco) תרכוש את אינטוסל (Intucell) הישראלית תמורת 475 מיליון דולרים במזומן, כך הודיעה היום (ד') ענקית התקשורת. הרכישה מתוכננת להיסגר ברבעון השלישי של השנה הפיסקלית 2013, בכפוף לאישורים רגולטורים.

אינטוסל היא חברה פרטית הפועלת מרעננה, מעסיקה כמאה עובדים ומספקת תוכנה לניהול ולייעול אוטומטי של רשתות תקשורת סלולריות, SON (ר"ת Self-Optimizing Network). מוצרי אינטוסל מאפשרים למפעילים סלולריים לתכנן, להגדיר, לנהל, לייעל ולהבריא רשתות סלולריות באופן ממוכן, בהתאם לדרישות הרשת ומשתמשיה בזמן אמת.

מנכ"ל אינטוסל, רני ולינגשטיין, היה מעורב בעבר באקזיט של טראפיקס הישראלית, שנמכרה ל-F5 תמורת 140 מיליון שקלים. הוא ייסד את החברה עם עידו סוסן, והשניים ישלשלו לקופתם עשרות מיליוני דולרים בשל אחזקותיהם בחברה. הלקוחה הראשונה של החברה היתה פלאפון, ובשנה שעברה היא חתמה עם AT&T האמריקנית על חוזה בהיקף עשרות מיליוני דולרים.

זוהי הרכישה העשירית של סיסקו ב-15 השנים האחרונות. הרכישה הגדולה ביותר של החברה הייתה זו האחרונה – של NDS הישראלית לשעבר, תמורת כחמישה מיליארד דולרים במרץ 2012.

עם סגירת העסקה, יצטרפו עובדי אינטוסל לקבוצת פתרונות ספקי השירות הסלולריים של סיסקו וידווחו לשיילש שוקלה, סגן נשיא והמנהל הכללי של קבוצת התוכנה והיישומים. אינטוסל תהפוך למרכז פיתוח ישראלי נוסף של סיסקו, המתמחה בתחום SON.

על פי סיסקו, הרכישה "מדגישה את התחייבותה של החברה לספקי שירות בעולם, על ידי הוספת שכבת תוכנה מתוחכמת וקריטית, אשר מנהלת ומייעלת שימוש בספקטרום, כיסוי סלולרי, והקצאת נפח תקשורת – ובסופו של דבר משפרת משמעותית את חווית משתמשי הקצה ברשת".

המניע לרכישה, מסרה החברה, הוא המעבר לרשתות הדור הרביעי (LTE), שמוביל יותר ויותר מפעילים סלולריים מחפשים דרך פשוטה ויעילה יותר להתמודד עם הגידול בצורך ברוחב פס והרצון להורדת סיבוכיות הרשת. "אינטוסל מרחיבה את יכולותיה של סיסקו לספק את הדור הבא של פתרונות התקשורת, אשר מעתה יכללו גם מוצרי תוכנה לייעול אוטומטי של הרשת  בסביבה רבת-יישומים, רבת-ספקים ורבת-טכנולוגיות, אשר יאפשרו לספקי שירות הסלולר להקטין את עלויות התפעול ולנצל טוב יותר את ההשקעה בציוד", נמסר.

"רשתות תקשורת הסלולר של העתיד חייבות להיות מסוגלות לגדול בחוכמה וביעילות כך שבו-זמנית יוכלו גם לתמוך בשינויים לא מתוכננים בתקשורת וגם לאפשר לספקי הרשתות מקורות רווח נוספים", אמר קלי אהוג'ה, סגן נשיא בכיר ומנהל כללי של קבוצת פתרונות ספקי שירות סלולריים בסיסקו. "באמצעות הוספת היכולות של אינטוסל לייעול הרשת, סל המוצרים שלנו לספקי שירות סלולריים יאפשר למפעילים יכולות רשת חכמה אשר יעזרו לא רק להתמודד עם העלייה התלולה בתעבורת הרשת אלא גם לייצר ממנה ערך"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים