"מערכות ה-ERP – מרכיב מרכזי במעבר לארגון הדיגיטלי"

לדברי עידית לסר, מנכ''לית IT Solutions, "זה הזמן לקום ולהתחיל לחשוב כיצד להיערך אל העתיד, ולבנות היום את מערכות ה-ERP של המחר"

עידית לסר, מנכ''לית IT Solutions. צילום: ניב קנטור

"מערכות ה-ERP קיימות זה 44 שנים, והן נכנסו חזק לארגונים ב-25 שנים האחרונות. כעת ה-ERP מגיע לעולם החדש. אלא שחשוב להבין: כל עולם הדיגיטל, ה-BI החדש, זה הצופה פני עתיד, והענן – הם חשובים – אבל בלא ERP לא יוכלו להתקיים", כך אמרה עידית לסר, מנכ"לית IT Solutions.

לסר דיברה בפתח כנס ERP בעולם הדיגיטלי. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') באולם אירועים LAGO בראשון לציון. את הכנס, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום, הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה, יהודה קונפורטס, העורך הראשי וכן לסר.

החברה בראשותה, אמרה לסר, קמה לפני 11 שנים, היא מונה 30 מנהלי פרויקטים בכירים, "אנו חברת ייעוץ וניהול פרויקטים עצמאית ואובייקטיבית – ומייצגים רק את הלקוחות".

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס 

בעולם הטכנולוגי כיום, אמרה לסר, "יש כמה מגמות מרכזיות, אשר נדרש לחבר אותן לעולם ה-ERP. המגמה הראשונה היא המעבר לדיגיטל. על פי מקינזי (McKinsey), מדובר לא במה שאנו עושים, אלא איך אנו עושים את הדברים שעשינו כבר בעבר – וכעת הם נעשים אחרת".

לדבריה, "הדרך – ולא המה – היא הדיגיטל שאליו ארגונים נדרשים ורוצים להגיע. יש להביא ליצירת ערך בתוך ליבת העסקים שלנו. יש לבנות קשר רב ערוצי וחוצה ערוצים בתקשורת של הלקוחות מול הארגון. לצד אלה, נדרשות מערכות ERP אחרות".

מגמה נוספת, על פי לסר, היא "יצירת ערך במרחבים חדשים. כך, לדוגמה, Otto פיתחה מערכת המאפשרת למשאיות לנסוע ללא נהג. זה משנה את תפיסת העולם לתחום, וגורר שינויים בעקבות כך".

בעולם ה-ERP החדש, ציינה לסר, "יש לשים לב ולהתמקד בכמה היבטים: האחד, הנגשה. הלקוחות מצפים שהמידע יהא מונגש בצורה קלה וברורה. לקוחות צריכים ליהנות כשהם מבצעים פעולות מקוונות מול ארגון. יש לשים לב להיבט התגובתיות, בכל אפליקציה, בכל מכשיר. נדרשים מסכים מותאמים לכל בעל תפקיד בארגון. ארגונים צריכים להיכנס לעולם המדיה החברתית ולהיות בקשר עם הלקוחות בכלל הערוצים, כאשר הכל צריך להיצמך על ידי ה-ERP".

"אסור שהפרויקטים יהיו ארוכים"

בעולם ה-ERP החדש, אמרה לסר, "המערכות צריכות להיות גמישות, בניגוד למערכות המורשת של ERP. על המערכות החדשות להתאים את הארכיטקטורה שלהן, להיות בעלות גמישות רבה, עם יכולות פיתוח מהירות ונוחות, וכן עם כלי הגדרות מובנים. אסור שהפרויקטים יהיו ארוכים".

בהתייחסה ל-ERP בענן, אמרה לסר כי "זו מגמה המעידה על עלות בעלות תועלת, TCO – ברורה. היא מאפשרת התחברות בכל מקום, ויכולת לשדרוגים קלים יותר בלא השקעה בתחזוקה". לדבריה, האתגר בבניית המערכות החדשות הוא בצורך "לקחת את הפיתוחים ושינויים שנעשו במערכת הישנה – ולראות מה צריך להעביר הלאה".

עוד ציינה לסר כי "ההיברידיות היא שתשלוט. לא עוד המוצר הטוב ביותר ולא עוד הטוב שבעולמות, Best of breed. המגמה החדשה בעולם החדש היא עבודה במשולב: מפתחים ממשקים למערכות בענן מעבירים חלקים מה-ERP – לענן. בדרך זו נהנים משני העולמות".

מגמה נוספת המשפיעה על התחום, ציינה לסר, "היא האינטרנט של הדברים. ארגונים רוצים לחבר כל דבר לאינטרנט, ולקבל ממנו מידע ולהעביר לו מידע. אנו רואים את האינטרנט של הדברים לכל אורך שרשרת האספקה וכן בקשר לשירות ללקוח".

המגמה השישית, על פי לסר, היא "Analytics, משמע BI צופה פני עתיד. אנו רואים עלייה מטאורית בכמות הנתונים בכלל כמו גם בכמות הנתונים שאפשר לנתח אותם. זה בא במקביל לכך שמחירי מערכות האחסון יורדים. מערכות ה-ERP החדשות מגיעות עם BI מובנה, עם מערכות דו"חות ולוחות מחוונים".

"זה הזמן לקום ולהתחיל לחשוב כיצד להיערך אל העתיד, ולבנות היום את מערכות ה-ERP של המחר", סיכמה לסר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דוד

    http://tinyurl.com/jdtalsv רשמים מכנס ERP בעולם הדיגיטלי, אנשים ומחשבים, 2/3/2017 פורסם בתאריך March 2, 2017

אירועים קרובים