אפל תובעת את קוואלקום על סך מיליארד דולר בגלל תמלוגים

גם אם יגיע שלום עולמי, מלחמות ומאבקים בין ענקיות טכנולוגיה על פטנטים ותמלוגים לעולם לא יסתיימו ● הדרמה החדשה בזירת הקרבות המדממת - יצרנית ה-iPhone נגד אחת הספקיות העיקריות שלה, שלטענתה גובה תמלוגים מופרזים בלי כל הצדקה

לשמור על מרחק בין קוצבי לב למוצרי אפל

אפל (Apple) תובעת את יצרנית השבבים לניידים, קוואלקום (Qualcomm), על סך מיליארד דולר. המאבק בין השתיים, העוסק בתמלוגי פטנטים, תואר בתלונה בת 100 עמודים שהגישה אפל בסוף השבוע לבית המשפט הפדרלי בסן דייגו.

לפי דברי הענקית מקופרטינו, כפי שהם מובאים בתלונה, קוואלקום מתנהלת כמונופול חמדני ומנצלת לרעה את כוחה במגזר החשוב של שוק השבבים לניידים, על מנת לסחוט תמלוגים בעבור חידושים ב-iPhone, שאין להם כל קשר לטכנולוגיה של קוואלקום.

למשל, קוואלקום תבעה תמלוגים על מערכת זיהוי טביעת אצבע של אפל המובנית בתוך הדגמים אחרונים של ה-iPhone וגם בעבור קיבולות אחסון גדולות על המכשירים, כך לפי כתב התביעה.

טענות חסרות ערך שישמעו בבית המשפט

בתגובה להאשמות מכחישה ענקית השבבים את המיוחס לה ואומרת כי "אנו מקדמים בברכה את ההזדמנות להביא את הטענות חסרות הערך האלו שישמעו בבית המשפט, שם נהיה זכאים לחשיפה מלאה של הפרקטיקות של אפל ולבדיקה איתנה לגופו של העניין", אמר דון רוזנברג, היועץ המשפטי הראשי של קוואלקום.

אפל מצידה סיפרה כי היא משתפת פעולה עם הרגולטורים הממשלתיים, אשר חוקרים את השיטות העסקיות של קוואלקום. לטענתה זה בדיוק מה שגרם לקוואלקום להימנע מלהחזיר מיליארד דולר לאפל, כחלק מעסקה מחייבת שנעשתה בין השתיים. במסגרת עסקה זו סוכם כי השבבים למודמים האלחוטיים מתוצרת קוואלקום ייכללו במוצרי אפל, לרבות ה-iPed וה-iPhone, ושזו תשלם עליהם תמלוגים.

אפל: קוואלקום תלך רחוק בכדי להגן על מזימת הסחיטה שלה

"המאמץ האחרון של קוואלקום לכסות על עקבותיה – על ידי הענשה של אפל על מתן עדות אמת לבקשת הרגולטורים של הממשלה – מדגיש את המרחק שאליו תלך קוואלקום בכדי להגן על מזימת הסחיטה שלה", נטען בתביעה.

אפל הוציאה לפועל את המתקפה המשפטית כנגד הספקית שלושה ימים לאחר שוועדת הסחר הפדרלית, ה-FTC (ר"ת Federal Trade Commission) הגישה תביעה מטעמה בטענה כי קוואלקום כפתה תנאי רישוי לא הוגנים על יצרנים.

התנהגות מונופוליסטית  גם בדרום קוריאה

מלבד שיתוף פעולה עם החקירה של ה-FTC, אפל טוענת כי היא מספקת מידע על עסקיה עם קוואלקום לרגולטורים באירופה, בטאיוואן ובדרום קוריאה, שם כבר הסתבכה קוואלקום עם הרשויות.

בחודש שעבר הטילו הרגולטורים בדרום קוריאה קנס על סך 853 מיליון דולרים על יצרנית המעבדים בשל הפרת חוקי ההגבלים העסקיים שלה ו"התנהגות מונופוליסטית". היצרנית הודיעה כי תילחם כנגד ההחלטה.

מניות קוואלקום, שפועלת מהמטה שלה בסן דייגו נפלו ב-1.56 דולר, שהם 2.4% אחוזים, וערך המניה שלה עמד על 62.88 דולרים עם סגירת המסחר ביום ו' האחרון. מנגד, ערך מנייתה של אפל עלה ב-22 סנט והגיע בסוף אותו יום ל-120 דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים