שוב: הוארך פיילוט המאגר הביומטרי – בחודשיים

ההארכה - לבקשת שר הפנים, אריה דרעי ● למרות החלטת דרעי שלא לחייב אזרחים לתת טביעות אצבע, נראה שהניסוי יימשך במתכונתו הנוכחית ● לכן, המתנגדים קוראים לציבור שלא להוציא תיעוד חכם כל עוד הניסוי נמשך

שר הפנים, אריה דרעי. צילום: מתוך ויקיפדיה

הוועדה המשותפת ליישומים ביומטריים של הכנסת החליטה היום (ג') על הארכתו של פיילוט המאגר הביומטרי, שאמור להסתיים ב-31 בדצמבר, עוד בחודשיים. זאת, לאחר שהוא הוארך מספר פעמים, לאחר ששר הפנים, אריה דרעי, החליט לקבל את תוצאות הניסוי ולהקים את המאגר, ולאחר שחוק המאגר הביומטרי אושר בקריאה ראשונה, בעקבות הניסוי.

ההחלטה התקבלה בעקבות בקשה של דרעי והנושא יועבר לאישור מליאת הכנסת. יצוין כי הניסוי כולל מסירת טביעות אצבע ותמונת פנים, ונראה שכך הוא יימשך. זאת, על אף החלטת דרעי שלא לחייב את האזרחים למסור טביעות אצבע. אלא שבמשרד הפנים טוענים שהוא עדיין לא ערוך לכך, ולכן הניסוי יימשך במתכונתו הנוכחית.

ניסוי המאגר הביומטרי נמשך כבר כ-3.5 שנים, על אף שהוא אמור היה להימשך תקופה הרבה יותר קצרה. במהלך התקופה הוא זכה להתנגדויות רבת מצד ח"כים, מומחים והתנועה לזכויות דיגיטליות, שאף ערכה קמפיין מימון המונים למימון עתירה לבג"ץ נגד המאגר. המתנגדים טענו שמדובר בפגיעה גסה בפרטיות ושכמו כל מאגר אחר, גם המאגר הביומטרי יכול להיפרץ. לעומת זאת, הרשות ליישומים ביומטריים של הממשלה ומומחים אחרים טענו כי מדובר במאגר מאובטח שימנע זיופי תעודות זהות. הם ציינו את קביעת גורמי הביטחון שלפיה מדובר במאגר חיוני.

המתנגדים: "קול ההיגיון מתחיל להישמע בכנסת"

היום קראה התנועה לזכויות דיגיטליות לאזרחים שלא להוציא תיעוד חכם, לפחות בחודשיים הקרובים. בהודעת התנועה נכתב ש-"קול ההיגיון מתחיל להישמע בכנסת. כבר עכשיו מבינים הח"כים שאין שום צורך בטביעות האצבע, והחוק המוצע שמונח על שולחן הכנסת לא עומד לחייב את האזרחים להכניס את טביעות האצבע למאגר. אנחנו מאמינים ומקווים שאורו של השכל הישר ימשיך להאיר על תהליכי החקיקה בכנסת ושהמאגר יבוטל – גם אגירת טביעות האצבע וגם אגירת תצלומי הפנים. אך בינתיים, בתקופת אי הוודאות, אנחנו קוראים לאזרחי ישראל שלא לקחת דרכונים או תעודות זהות ביומטריות, לפחות עד שיתקבל החוק המקל בנושא".

היועץ המשפטי של התנועה, עו"ד יהונתן קלינגר, ציין ש-"אנחנו קוראים לאזרחים לסרב להצטרף לניסוי, שכן בעוד כחודשיים הם יוכלו לקבל את אותה התעודה בלי שטביעות האצבע שלהם יישמרו במאגר". לדבריו, "העובדה שמשרד הפנים מגיע בתירוץ של אי מוכנות לא חדשה ואני לא מצפה שהם יעשו משהו אחר בסוף הפיילוט. אחרי שהשר החליט שאין טביעות אצבע, הם עוד עשויים לבוא עם תירוץ שהם לא יכולים למחוק את הטביעות הקיימות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים