סנאפצ'ט רכשה חברה ישראלית בתחום המציאות הרבודה

הנרכשת, סימג'ין מדיה, השיקה מערכת של מציאות רבודה ללא סמן, המאפשרת למקם חפצים בתוך חלל וירטואלי ולבדוק את התאמתם לחלל ● סכום הרכישה: 30-40 מיליון דולר

סנאפצ'ט? אולי גיים-צ'ט?

סנאפ (Snap), החברה האם של אפליקציית סנאפצ'ט (SnapChat), משקיעה בתחום המציאות הרבודה: החברה רכשה את הסטארט-אפ הישראלי סימג'ין מדיה (Cimagine Media) תמורת סכום מוערך של 30-40 מיליון דולר.

בכלכליסט דווח כי הרכישה תאפשר לחברה להקים מרכז פיתוח אזורי, שיתבסס על 20 העובדים המועסקים כרגע בסימג'ין.

הסטארט-אפ הישראלי, מכפר יהושע, הוקם לפני ארבע שנים. הוא מתמחה בתחומי המציאות הרבודה, הראייה הממוחשבת, עיבוד תמונה בזמן אמת, פיתוח סלולרי ושיווק. מייסדי החברה הם יוני נבו, המנכ"ל, ואוזי אגרי, סגן הנשיא למחקר ולפיתוח. החברה השיקה מערכת של מציאות רבודה ללא סמן, המאפשרת למקם חפצים בתוך חלל וירטואלי ולבדוק את התאמתם לחלל. לסימג'ין יש שיתופי פעולה עם גורמים מסחריים כמו קוקה קולה (Coca Cola), ג'ון לוויס וחברת הקמעונות האנגלית Shop Direct, שיאפשרו להם לחדור לתחום המציאות הרבודה.

התחומים האלה תואמים לפעילות של סנאפ, שאפליקציית סנאפצ'ט שלה מסתמכת על טכנולוגיית מציאות רבודה וטכנולוגיות דומות, אך התרומה העיקרית של החברה הנרכשת תהיה בתחום המסחר. סנאפ מתכננת להפוך לציבורית במהלך השנה הבאה, ואפשר שהיא מעוניינת לקדם את נושא הרכישות באמצעות סנאפצ'ט ולפתוח ערוצי הכנסות נוספים.

כדי להישאר בחזית, כמה צעדים לפני חברות כמו פייסבוק (Facebook) – שמאמצות ומעתיקות תכונות שקיימות בסנאפצ'ט (במקרה של פייסבוק – בעיקר באינסטגרם, ששייכת לה) – זקוקה סנאפ לבידול בטכנולוגיית צילום, בייחוד בתחומי המציאות הרבודה, שיעניק לה פער לטובתה.

זוהי הרכישה הראשונה של סנאפ בישראל, אך השנייה שהיא ביצעה בחודש האחרון. הרכישה הקודמת הייתה של Flite, שטכנולוגיית הפרסום שלה כנראה תשולב בהיצע השירותים של סנאפ. בנוסף, היא רכשה השנה את Vurb, את Obvious Engineering ואת Bitstrips.

שתי החברות לא הגיבו לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים