מחקר: ה-Big Data – פלטפורמה הכרחית לגידול עסקי

על פי פורסטר, "התחום אינו בשל עדיין, אך צפוי לגדול במהירות" ● ארבעת הספקיות המובילות הן: אינפורמטיקה, יבמ, טאלנד ואורקל

Big Data. אילוסטרציה: BigStock

"שימוש במערכות לטיפול Big Data כבר אינו בגדר אופציה, אלא הפך להיות הכרחי לצורך תמיכה בדרישה לדור הבא של התובנות העסקיות", כך על פי מחקר חדש של פורסטר (Forrester).

בדו"ח מציינת חברת המחקר כי חלה עלייה במספר של הפרויקטים לתחום ה-Big Data המיושמים במגזר הארגוני בעולם. תשתיות אלו, נכתב, "מציעות פלטפורמה אשר מסייעת לארגונים לאתר, להכין, לנהל ולהעביר מידע ממקורות שונים – באמצעות שימוש בטכנולוגיות Big Data מגוונות, דוגמת Hadoop או Apache Spark".

בראש הספקיות המובילות את התחום מדרגת חברת המחקר את אינפורמטיקה (Informatica). זו מיוצגת בישראל על ידי קבוצת אמן. שניה לה בהיבט האסטרטגיה מדורגת יבמ (IBM). שניה בהיבט ההיצע ושלישית בהיבט האסטרטגיה, מדורגת טאלנד (Talend), המיוצגת בישראל על ידי aQurate מקבוצת UCL. רביעית בין המובילות נמצאת אורקל (Oracle).

לגדול במהירות בעתיד הקרוב

ספקיות אלו, מציינת חברת המחקר, "מציעות פלטפורמות רחבות ובעלות יכולת גידול, אשר מייצרות תחרות נמרצת בשוק. הספקיות הללו הן מתקדמות בעולמות של ניהול ואינטגרציית מידע בעולמות ה-BI המסורתיים, והן היו זריזות כדי להרחיב את הפלטפורמה שלהן לעולמות ה-Big Data".

בקטגוריה השניה, של חברות בעלות ביצועים חזקים, מדורגות שש חברות, וביניהן – סאפ (SAP).

עוד מציינת חברת המחקר כי "תחום תשתיות ה-Big Data אינו בשל עדיין, אך הוא צפוי לגדול במהירות בעתיד הקרוב". על פי פורסטר, "פלטפורמה לתשתיות Big Data משמשת לניהול מרכזי, הגנה ואוטומציה של תהליכים, לטובת עיבוד והעברה של כמויות מידע גדולות. זאת, תוך הענקת יכולות שימוש עצמיות למשתמשים העסקיים, בתהליך של הכנת המידע לעיבוד".

בנוסף, פורסטר ציינה כי ארגוני אנטרפרייז עושים שימוש בטכנולוגיות Big Data לטובת צרכים של ניתוח מתקדם ורב-שכבתי של הלקוחות בארגון, ניתוח מידע הנוצר באמצעות כלי אינטרנט של הדברים, ניתוח של מידע בזמן אמת, טעינת מידע מבסיסי הנתונים ואליהם, זיהוי הונאות וניתוח סיכונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים