"העולם עובר מכלכלת אפליקציות לכלכלת צ'ט בוט"

כך אמר יואב בראל, מייסד משותף של CHATBOT SUMMIT ● לדבריו, "אנו רואים את תחילתה של המהפכה הבאה, והיא תתרחש בעולם השיח"

יואב בראל, יוזם כנס Chatbot 2017. צילום: ניב קנטור

"העולם עובר מכלכלת אפליקציות לכלכלת צ'ט בוט. מדובר במהפכה שתשנה את חיי כולם, בשל העובדה שיש ארבעה מיליארד אנשים המשתמשים במסרים מיידיים", כך אמר יואב בראל, מייסד משותף של CHATBOT SUMMIT.

בראל דיבר בפתח הכנס שנערך בנושא. הכנס הופק בשיתוף פעולה בין בראל ואנשים ומחשבים, ונערך היום (ג') במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-1,000 איש. את המליאה המרכזית הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים ואביב פרנקל, עיתונאי היי-טק.

בראל פועל בעולם המובייל זה 15 שנים והוא שימש בעבר כראש תחום אסטרטגייה למובייל ב-LivePerson. לדבריו, "זו לא מהפכה רגילה, אלא כזו שתשפיע חיי מיליארדים. אנו רואים את תחילתה של המהפכה הבאה, והיא תתרחש בעולם השיח".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

המהפכה הראשונה, אמר, "התרחשה בשנת 2000, אז החלה להתקבל גישה לרשת האינטרנט דרך מכשירי המובייל. בשנים 2007-2008 חל שינוי פרדיגמה, שהוביל למהפכה הבאה, עם הופעת ה-iPhone ומסך המגע ומעבר למודל של אפליקציות. מהפכה זו, אותה הובילה אפל (Apple), ושגוגל (Google) הצטרפה אליה, שינתה את החיים הדיגיטליים של המשתמשים. כיום אנו נמצאים בעיצומה של המהפכה השלישית".

חברות ה-IT והאינטרנט הענקיות, אמר בראל, "מיקרוסופט (Microsoft), אפל, גוגל, אמזון (Amazon) ופייסבוק (Facebook) – ראשי תיבות של MAGAF, הן אלו המובילות את המהפכה הדיגיטלית הבאה, אשר שמה דגש על חוויית המשתמש. כל אחת מחמש החברות הללו פועלות לקידום התחום, כאשר האגרסיבית מכולן היא פייסבוק, שרכשה את ווטסאפ (WhatsApp)".

סיבה נוספת לצמיחת התחום, ציין, "היא כיוון שנכנסנו לעידן הקוגנטיבי. ברגע שיש נתונים מחד ועוצמת מחשוב מאידך, ניתן לספק יותר שירותים ללקוחות, ובמהירות. מחשוב הענן מפחית את העלויות ומספק את עוצמת המחשוב".

בראל כינה עידן זה בשם "הענן הקוגנטיבי", וציין כי AMIGOSS – ראשי תיבות של החברות אמזון, מיקרוסופט, יבמ (IBM), גוגל, אורקל (Oracle), סיילספורס (Salesforce), וסאפ (SAP) – משקיעות בתחום, "ולכן נראה מעבר לאסטרטגיה דיגיטלית".

מהפכת הצ'ט בוטים

בראל הביא דוגמה לשימוש המתחיל להיות נפוץ בעולם לשיחות הבוטים. "ביום הבחירות לנשיאות ארצות הברית, נכנסתי לאתר של CNN, שם הבוט שאל אותי "האם תרצה לדעת את עמדות המתמודדים בנושא מסוים, חינוך למשל?"

לארגונים אמר בראל, יש שלוש אפשרויות פעולה בעומדם מול המגמה הטכנולוגית החדשה. האחת, "המתן וראה". לדבריו, "חברות רבות עושות זאת. אבל אם הן תשבנה בחיבוק ידיים – בתוך שנה הן יאבדו את ההזדמנות, ולכן איני ממליץ לנקוט בדרך זו". הדרכים עליהן המליץ, הן "KISS – התחל בקטן, עשה מעט ופשוט. ולחילופין – רכב על הגל".

לדבריו, "צ'ט בוטים הם האפליקציות החדשות. זה אפליקציה אשר רצה מעל תוכנות המסרים המיידיים, והופכת להיות מערכת ההפעלה החדשה". המאפיינים של הצ'ט בוטים, אמר בראל, "הם כמה: ממשק המשתמש שלהם הוא בעל אופי של דיאלוג. בנוסף, בצד השני ישנה ישות דיגיטלית, אשר מושתתת על בינה מלאכותית".

המטרה שלנו, סיכם בראל, "היא לסייע לבסס את ישראל כאחת המובילות העולמיות של המהפכה. מדובר בכמה פלחי אוכלוסיה שיכולים להצטרף: מפתחי מובייל, משווקי מובייל, מהנדסי בינה מלאכותית, מדעני מידע, מנהלי מוצר, משקיעים, חברות סטארט-אפ וארגונים. ניתן לאחד כוחות ולרכז מאמצים, על מנת להיות קול משפיע ובעל משקל סגולי במהפכה הזו".

"לישראל יש כמה חוזקות – בעולמות המובייל, המשחקים והפרסום הדיגיטלי. לאור הצלחות אלה, אין כל סיבה למה שישראל לא תצליח ליטול חלק במהפכת הצ'ט בוט. לישראל יש בסיס איתן לקחת חלק מרכזי במהפכת המובייל השלישית – מהפכת הצ'ט בוטים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים