אורקל רוכשת את Dyn – שנפלה קורבן למתקפת DDoS בחודש שעבר

העסקה מעט מפתיעה, מכיוון ש-Dyn הייתה אחת מקורבנות מתקפת ה-DDoS המסיבית שהתרחשה באוקטובר האחרון ● הסכום: יותר מ-600 מיליון דולר

אורקל-Dyn - עסקה מפתיעה משהו

אורקל (Oracle) הודיעה אתמול (ב') כי רכשה את Dyn – ספקית ה-DNS הפופולרית, שהייתה בין החברות שעברו מתקפה מסיבית שנטרלה את השירות שלהן באוקטובר האחרון. מתקפת ה-DDoS המדוברת והעוצמתית פגעה בכמה מהאתרים הגדולים והפופולריים ביותר בעולם.

על פי הדיווחים, מתכוונת אורקל להוסיף את פתרון ה-DNS של Dyn לפלטפורמת מחשוב הענן הגדולה שלה, שכבר מוכרת ומספקת מגוון תשתיות IaaS (תשתית כשירות) ופלטפורמת PaaS (פלטפורמה כשירות), ומתחרה נגד חברות כמו AWS.

אורקל ו-Dyn לא חשפו את עלות העסקה, אבל על פי טענות של יודעי דבר, מדובר בסכום שעולה על 600 מיליון דולר. הן גם לא סיפקו פרטים האם העסקה נרקמה לפני או אחרי המתקפה באוקטובר, אך יש להניח שהמשא והמתן והזמן שנדרש לעריכתו ארכו יותר מחודש. יצוין שאורקל עצמה אינה חסינה בפני מתקפות: רק באוגוסט נפרצו מאות מערכות מחשב משלה.

Dyn אינה ספקית DNS ממוצעת – יש לה אלפי אתרי לקוחות וכמו שאורקל מתארת את הדברים, היא "מנהלת 40 מיליארד החלטות אופטימיזציה יומיות עבור יותר מ-3,500 לקוחות ארגוניים". לקוחות אלה כוללים, בין השאר, ענקיות כמו נטפליקס (Netflix), טוויטר (Twitter), פייזר (Pfizer) ואת רשת הטלוויזיה האמריקנית הבינלאומית CNBC.

"רכיב ליבה קריטי והרחבה טבעית לפלטפורמת מחשוב הענן"

"אורקל כבר מציעה ברמה הארגונית IaaS ו-PaaS עבור חברות בנייה והפעלה של יישומי אינטרנט ושירותי ענן", אמר תומאס קוריאן, נשיא לפיתוח מוצרים באורקל. הוא הוסיף כי ה-DNS של Dyn הוא "רכיב ליבה קריטי והרחבה טבעית לפלטפורמת מחשוב הענן של אורקל".

במכתב ששלח קוריאן ללקוחות ולשותפים, שגם אותו פרסמה הענקית, לא מופיע כל אזכור של מתקפת ה-DDoS על Dyn, שהואצה על ידי הבוטנט Mirai, שהופץ דרך מיליוני כתובות IP למוצרים שמחוברים לאינטרנט של הדברים ולהתקנים אחרים. במקום זאת הדגיש קוריאן כיצד הפלטפורמה של Dyn "מנטרת ומשפרת יישומי אינטרנט ושירותי ענן בכדי לספק גישה מהירה יותר, זמני טעינה מופחתים של דפים ויותר שביעות רצון של משתמשי קצה". הוא גם ציין כי שתי החברות ימשיכו לפעול באופן עצמאי עד סגירת העסקה.

Dyn מביאה איתה אל העסקה את הצוות שלה, יחד עם בסיס הלקוחות והמוצרים הקיימים שלה. "ללקוחות הענן של אורקל תהיה גישה ייחודית למידע אודות ביצוע אינטרנט שיעזור להם לייעל את עלויות התשתית, למקסם את היישומים ואת ההכנסות מונחות האתר, ולנהל סיכונים", אמר קייל יורק, מנהל האסטרטגיה הראשי של Dyn. "נביא ערך גבוה יותר ללקוחותינו, כחלק מפלטפורמת מחשוב הענן של אורקל".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים