גדעון לופז, מנכ"ל IDC ישראל: "שני שליש מהארגונים כבר הפכו למוטי מידע"

לדברי לופז, "בשנות ה-60' של המאה הקודמת הגיל הממוצע של עסקים עמד על 60 שנה - כיום, הוא 18 שנים" ● "משמעות הדבר היא שבתוך שנים ספורות, 75% מ-500 החברות הגדולות בעולם יהפכו להיסטוריה"

גדעון לופז, מנכ''ל IDC ישראל. צילום: ניב קנטור

"וורן באפט אמר כי המידע זה הנפט החדש. בנפט, ככל שמשתמשים בו, כך הוא מתפוגג, ואילו במידע, המצב הפוך – ככל שמשתמשים ומנצלים אותו יותר, ככה יש לו יותר ערך. כך, ארגונים מפנימים זאת, וכיום 65% מהארגונים בעולם הפכו למוטי מידע", כך אמר גדעון לופז, מנכ"ל IDC ישראל.

לופז דיבר בכנס הלקוחות השנתי של קומוולט בארץ, COMMVAULT Go on the road 2016 ISRAEL. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') באולם אירועים LAGO, בראשון לציון.

לדברי לופז, "הטרנספורמציה הדיגיטלית משפיעה על ארגונים בופן מהותי: בשנות ה-60' של המאה הקודמת הגיל הממוצע של עסקים, מפתיחתם ועד מותם, עמד על 60 שנה. כיום, הגיל הממוצע של ארגונים הוא 18 שנים. משמעות הדבר היא שבתוך שנים ספורות, 75% מ-500 החברות הגדולות בעולם יהפכו להיסטוריה".

נדרש שינוי חשיבתי מעמיק

לופז תיאר חמישה מימדים הקשורים לשינויים הטכנולוגיים: האחד, "הצורך בשינוי של תפיסת ההנהלה. נדרש שינוי חשיבתי מעמיק ולא רק מינוי של מנהל דיגיטל בארגון".

השני, ציין, "הוא בהפיכת המידע ככזה ההופך להיות המבדיל התחרותי המשמעותי בין ארגונים, לכן נדרשת היכולת לנצל ולמנף את המידע". שינוי נוסף, אמר, הוא בהיבט התפעולי של ארגונים: "מעליות שינדלר (Schindler) החלה להשקיע בניתוח המידע אודות מיליארד האנשים המשתמשים במעליות שלה מדי יום. כך, יש להם מוצר מבוסס ניתוח IT, שירות אותו הם יכולים למכור לאדריכלים ולמנהלי ערים".

שינוי נוסף, אמר לופז, "הוא במהירות אספקת השירותים. אם אין לך יכולת לספק שירות במהירות, תעשה מיקור-חוץ לכמה ימים, על מנת לענות על הצורך באספקה מהירה".

"המידע נמצא תחת איום מתמיד, לא רק מצד ההאקרים", אמר לופז. "נערך מרדף אינסופי אחר המידע, שסופות חול מאיימות להטביע אותו".

"לא נהיה רלוונטיים"

לופז תיאר כמה מהמגמות הטכנולוגיות העולמיות, כפי שבאות לידי ביטוי בשוק הישראלי: כיום ההוצאות על תחום האינטרנט של הדברים עומדות על 600 מיליון דולר השנה, נתון שיוכפל עד שנת 2020; תחום ה-Big Data, העומד כיום בשוק המקומי על 100 מיליון דולר, יותר מיכפיל עצמו עד סוף העשור; מספר המכונות הווירטואליות בארץ, העומד כיום על 1.8 מיליון, יושלש עד 2020 ויעמוד על 4.68 מיליון; מערכות האחסון, המטפלות כיום ב-1.79 אקסה בייט של נתונים – תטפלנה בכמות של פי שלושה בסוף העשור – 5.68 אקסה בייט; חלקן של חברות ההיי-טק בצריכת ענן ציבורי – יפחת.

לופז תיאר את השינוי המתחולל במערכות ה-IT הארגוניות בעזרת דימוי של גלקסיות ההולכות ומתרחקות מה"גרעין", הדטה סנטר, ופונות למערכות הענן הציבורי ומשם – לעבר האינטרנט של הדברים. מצב זה, אמר, מקשה על מתן תשובות אודות המידע, תכולתו והיכולת לשלוט בו.

לופז תיאר את האתגרים בטיפול במידע בעידן החדש: "מה מקום המידע וסוג המידע; המשאבים הארגוניים המוקצים לטובת הטיפול בהיבט הגיבוי לא גדלים – כי תמיד יש משהו חשוב יותר; כמות כוח אדם אינה מספיקה כדי לטפל באופן מיטבי במידע; ניהול המידע עובר מגיבוי ושחזור – להיבטים של רגולציות ושאלות עסקיות".

"מחקרים שעשינו מצביעים על כך שמנהלי המחשוב ערים לסוגיות אלו", סיכם לופז. "42% מהם רוצים פתרון הגנה לניהול ולגישה למידע שייעשה על גבי פלטפורמה אחת; 36% מהם רוצים יכולת ניהול והגנה לכל סוגי המידע. אם לא ננהל את המידע כמו שצריך, לא נהיה רלוונטיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים