שי נוני, קומוולט: "אי אפשר לנהל את הסיבוכיות ב-IT באופן מסובך"

לדברי נוני, מנכ''ל קומוולט ישראל ואפריקה, "האופן בו נשתף את המידע ישתנה משמעותית, ובחלוף השנים - עדיין האתגר הגדול ביותר הוא שהמידע לא מפסיק לגדול"

שי נוני, מנכ''ל קומוולט ישראל ואפריקה. צילום: ניב קנטור

"בין שלל האתגרים מולם ניצבים המנמ"רים, יש אחד הבולט בחשיבותו, הסיבוכיות של מערכות המידע. נדרש לייתר את הסיבוכיות הזו, כי אי אפשר לנהל סיבוכיות עם פתרונות מסובכים. הדגש חייב להיות על פישוט של מערכות המידע", כך אמר שי נוני, מנכ"ל קומוולט (Commvault) ישראל ואפריקה.

נוני פתח את כנס הלקוחות השנתי של החברה בארץ, COMMVAULT Go on the road 2016 ISRAEL. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') באולם אירועים LAGO, בראשון לציון, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

על מנת להמחיש את היקף הגידול במידע, הביא נוני ממצאים של חברות מחקר, מה קורה בעולם מדי 60 שניות: נוצרים 98 אלף ציוצים, 695 אלף סטטוסים, נשלחים 11 מיליון מסרים מיידיים, מבוצעים 698 אלף חיפושים בגוגל (Google), נשלחים 168 מיליון מיילים, נוצרים 2 פטה בייט של נתונים חדשים ומצטרפים 217 משתמשי Web במובייל חדשים.

מצב חדש זה, אמר נוני, "מייצר אתגרים רבים לארגונים, כי המידע הופך להיות הנכס הכי חשוב שלהם. הדבר קורה בכלל מגזרי התעשייה, עם אובר (Uber) בעולם המוניות, Airbnb בעולם המלונאות, ואחרות – כל אלה הן חברות נטולות נכסים פיזיים, רק בעלות של מידע רב ערך. גם האופן בו נשתף את המידע ישתנה משמעותית. ובחלוף השנים, עדיין האתגר הגדול ביותר הוא שהמידע לא מפסיק לגדול".

רוני כפטל, סמנכ''ל טכנולוגיות בקומוולט ישראל. צילום: ניב קנטור

רוני כפטל, סמנכ"ל טכנולוגיות בקומוולט ישראל. צילום: ניב קנטור

לכן, אמר, "המנמ"ר נדרש לטפל בכמה חזיתות: לדעת לפעול על גבי תשתיות טכנולוגיות שונות, בדטה סנטר ובענן, עם תשתיות HCI – המשולבות באופן עמוק יחדיו. בנוסף, עליו להימנע מלהגיע למצב של אובדן מידע. עליו לצמצם סיכונים, לערוך בקרה על ניהול פרויקטים ולעשות תעדוף של מערכות מידע".

לדברי נוני, "הגנת המידע היא לא רק אבטחת מידע, כי אם יכולת הנגשה אליו וניצולו בצורה חכמה. גיבויים זה חלק מהעניין, זה עוד רכיב בעולם ניהול המידע. יש צורך בצמצום עלויות, בטיפול במאות אפליקציות או אלפים מהן. נדרש לנהל את המידע תוך הבנה של המהות שלו – איפה המידע? מי יצר אותו? כמה הוא גדול? איזו אפליקציה יצרה אותו? למי יש גישה למידע? איך הוא מאובטח? מה מידת הנגשתו? איך הוא יוצר ערך עסקי? מה עלויות הטיפול בו?".

"באמצעות האינדקס הדינאמי ובעל התכונות העשירות שפיתחה קומוולט", סיכם נוני, "אנו מאפשרים לשנע את המידע, לטפל בו בצורה חכמה ויעילה ולנהל אותו באופן מרכזי עם נקודת מבט אחת, המספקת ניראות על כלל המידע. כך אנו מאפשרים לארגונים להיות תחרותיים יותר".

רוני כפטל, סמנכ"ל טכנולוגיות בקומוולט ישראל, הציג את חזון החברה לעולמות ניהול המידע עד סוף העשור. לדבריו, "ארגונים יערכו שימושים נרחבים במערכות הגיבוי הנמצאות אצלם, לרבות התאוששות מאסון באתר החלופי, עותקים משניים לפיתוח ובדיקות וכן אנליטיקה". על פי כפטל, "העובדה שהגיבויים כיום מבוצעים על דיסקים, מאפשרת הפעלה של המידע בלא צורך בשחזור".

עד 2020, אמר, "כ-40% מהארגונים יחליפו גיבוי ארוך-טווח במערכות אירכוב חכמות, אשר תאפשרנה שמירה על המידע הנדרש במדיה משנית. זאת, בלא צורך בגיבוי". כפטל סיכם באומרו כי "חברות המחקר ממצבות אותנו בעמדת מפתח, ככזו המספקת את הצרכים החדשים בעולם הגיבוי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים