"מחשוב הענן יצמצם את עלויות תחזוקת ה-IT בשיעור של עד 30%"

כך אמר עוזי נבון, מנכ''ל אורקל ישראל ● לדבריו, "יש להציע צריכת מחשוב בענן - הן כשירותים פרטניים והן כשירות מלא"

פורש מאורקל. עוזי נבון. צילום ארכיון: שלומי מזרחי

"מחשוב הענן יפחית את כמות ספקיות ה-IT שהמנמ"רים עובדים עימן, ועשוי להביא לצמצום של עלויות התחזוקה של מערכות המחשוב בשיעור של עד 30%", כך אמר עוזי נבון, מנכ"ל אורקל (Oracle) ישראל.

נבון עמד בראש משלחת של כ-150 איש, אנשי IT והיי-טק ישראלים, אשר השתתפו בכנס Oracle Open World 2016. הכנס נערך בסן פרנסיסקו בשבוע שעבר, והגיעו אליו כ-60 אלף משתתפים – מומחים טכנולוגיים ומנהלים.

לדברי נבון, "אורקל היא החברה הצומחת ביותר מבין ספקיות הענן, כפי שראינו בתוצאות העסקיות שפורסמו לפני ימים אחדים. אנו מציעים לארגונים מערך פתרונות שלם לכל שלוש שכבות המחשוב, תוכנה כשירות, SaaS, תשתיות כשירות, PaaS, ופלטפורמה כשירות, PaaS. בדרך זו אנו יכולים להציע למנמ"רים מערכות מחשוב כוללות".

להעביר לסביבה החדשה

"בנוסף, אנו מספקים יכולת לעבוד בשתי סביבות במקביל, הן בחצר הבית – בדטה סנטר הפנימי והן בענן, עם יכולת לשינוע נתונים ואפליקציות מסביבה אחת לשניה". יכולת זאת, ציין נבון, "מאפשרת לארגונים לעבור לענן בקצב שלהם, ולהחליט אילו מערכות הם רוצים להעביר לסביבה החדשה".

כך, הסביר נבון, "אם ארגון השייך לפלח שוק מסוים, אינו מורשה מטעמי רגולציה להעביר את המערכות הקריטיות שלו לענן, הוא יכול להמשיך לחיות כבעבר בסביבת הדטה סנטר הפנימית, ולהעביר לענן מערכות לא קריטיות, דוגמת מערכת לניהול משאבי אנוש".

"מעבר לעובדת היות אורקל חברת ענן", אמר נבון, "המסר המרכזי העולה מהכנס הוא היכולת להציע צריכת מחשוב בענן – הן כשירותים פרטניים והן כשירות מלא".

לדבריו, "נוביל בענן הציבורי כלומר בעולם התשתיות כשירות. עצתי למנמ"ר היא 'תתחיל במעבר לענן בקטן – ותמשיך לפי הקצב שלך'. בתור התחלה, למשל, העבר את סביבות הפיתוח והבדיקות ובשלב מאוחר יותר, שקול להעביר את תשתיות המחשוב הקריטיות".

סביבת מחשוב ענן אחת אחודה

"היכולת של אורקל, כפי שהומחש בכנס", הסביר נבון, "היא להעביר תשתיות שאינן אורקל לעבודה על הענן של אורקל, לרבות יישומי קוד פתוח. כך, ניתן לקחת סביבות הטרוגניות ולהפוך אותן לתשתית, או פלטפורמה, או לסביבת מחשוב ענן אחת אחודה".

ישראל, אמר נבון, "היא מאמצת מוקדמת של טכנולוגיה. לסניף הישראלי של אורקל יש כבר עשרות לקוחות בענן, בכל שלוש שכבות המחשוב בענן. ביניהן ניתן למנות את סרגון (Ceragon), דלק, Wix, ואת פיוניר".

"אנו רואים מגמת גידול במעבר למחשוב ענן, אבל ברור לנו שמדובר בתהליך שייארך זמן". לכן, אנו ערוכים לספק יכולת לעבודה בשתי הסביבות במקביל למשך השנים הבאות – שתהיינה תקופת המעבר. אנו צופים המשך גידול בפעילות של הענן באורקל ישראל. אני מעריך כי הגידול בפעילות יהיה בארגונים מכל הגדלים – אנטרפרייז, SMB וכן חברות סטארט-אפ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים