לארי אליסון, אורקל: "עבר זמנה של אמזון בענן הציבורי"

מייסד חברת הענק אמר בפתח הכנס השנתי של החברה כי "הענן הוא ה-משבש של ה-IT" והבטיח שאורקל תוביל בתחום

נתח שוק קטן בענן - בגלל ההתנגדות המוקדמת של ארי אליסון לכניסה של אורקל לשוק זה. צילום: יח"צ

למרות גילו, 72, שעליו התלוצץ, לארי אליסון לא איבד את רוח התחרות. בפתח כנס Oracle Open World 2016, שנערך השבוע בסן פרנסיסקו, הבטיח מייסד, יו"ר ומנהל הטכנולוגיות של אורקל (Oracle) כי "נוביל במחשוב הענן. הגיע סוף ההובלה של אמזון (Amazon) בתחום הענן הציבורי".

לכנס הגיעו השנה כ-60 אלף משתתפים, מתוכם 150 מישראל. אליסון איים על המשתתפים כי יש לו שבעים שקפים, וכי הרצאתו תימשך עד 2:00 בלילה.

"אנו באמצעו של שינוי דרמטי בעולם ה-IT הארגוני", אמר. "המחשוב נע ממודל הרישוי, עם הרבה דטה סנטרים – למספר קטן של מרכזי מחשוב ענקיים, המכונים ענן. מדובר בדרך חדשה לצרוך מחשוב, כמו שאנו רגילים בעולם הצרכני לצרוך מים, חשמל וגז. הענן הוא המשבש הגדול ביותר והמשמעותי ביותר בתעשיית ה-IT הארגונית, כי הוא משנה את האופן בו משאבי המחשוב מסופקים ונצרכים".

בשל שינוי זה, ציין אליסון, משתנות גם המתחרות של אורקל. כך, אמר, בעולם התשתיות המתחרות שלה כיום הן מיקרוסופט (Microsoft) ואמזון. ובעולם האפליקציות WorkDay ו-Salesforce – ולא סאפ (SAP), יריבתה המיתולוגית זה שנים רבות של אורקל.

חלק מדבריו הקדיש אליסון לאמזון. "אני מכבד אותם, הם היו ראשונים, חלוצים, אבל עבר זמנה של אמזון בהובלת הענן. הם אומרים שזה פתוח, אבל זה לא באמת פתוח. זול להעביר נתונים לענן שלהם, אבל יקר, יקר מאד – להוציא מהם את הנתונים. הם המנעול האולטימטיבי, קל וזול להיכנס, קשה עד בלתי אפשרי להיפרד ולצאת".

לחיות בשתי סביבות מחשוב

אליסון צפה כי בעשור הקרוב, ארגונים יצטרכו להסתגל ו"לחיות" בשתי סביבות מחשוב, הדטה סנטר המוכר והישן, לצד הענן לסוגיו. "חשוב ליצור מצב בו ניתן יהיה לעבור מסביבה אחת לשניה, כאשר שתי הסביבות מתקיימות אחת לצד השניה. אנו עובדים כל כך קשה שהמעבר יהיה קל וחלק".

אסטרטגיית ה"משהו כשירות", XaaS, של אורקל, אמר אליסון, התחילה בתוכנה כשירות, SaaS. "המשכנו לפלטפורמה כשירות, PaaS, והשנה וב-2017 ננוע באגרסיביות לתשתיות כשירות, IaaS. זו הרגל השלישית בפעילות שלנו בתחום הענן".

אליסון ציין את ששת המאפיינים של החברה בעולם הענן, אשר לדבריו, אינם שונים מכל תחום מחשוב אחר. האחד, עלויות. השני, אמינות. השלישי, ביצועים, הרביעי, תקנים, החמישי, היכולת לעבור בצורה קלה ושקופה מהרישוי המסורתי לענן, והשישי – אבטחת מידע.

לדבריו, "אלה לא דברים שקורים ביום אחד. זה ייקח זמן. מכל ההיבטים, אבטחת מידע הוא הנושא החשוב ביותר. זה תחום מפחיד, מביך, ובעל משמעויות כספיות לארגונים. מי שלא מבין זאת – חבל. אבטחת מידע תהיה הנושא החשוב ביותר במעבר של ארגונים מהרישוי המסורתי למחשוב ענן. אנחנו מבינים באבטחת מידע, כי הלקוח הראשון שלנו היה ה-CIA".

שכפול וגיבוי נתונים – שלוש פעמים

אליסון תיאר את מערך הדטה סנטרים של החברה, אשר משרת את ענני המחשוב של לקוחות אורקל. לדבריו הנתונים של הארגונים משוכפלים שלוש פעמים, כך שאם מתרחשת נפילה של דטה סנטר, אף לקוח ארגוני לא יודע שזה קרה, כי יש גיבוי לגיבוי. בנוסף, ציין, ענני המחשוב מקושרים ביניהם, מה שמאפשר לקרב את הנתונים ללקוחות. "הדור החדש של הדטה סנטרים שלנו", אמר אליסון, "מציע, לעומת אמזון – פי שניים מעבדים, פי שניים זיכרון, פי ארבעה אחסון, ופי עשרה ביצועי קלט-פלט (I/O)". אבל, סייג אליסון, "תהיו חייבים לשלם פחות ממה שאתם רגילים לשלם לאמזון. נזנב בה".

אליסון סיים בציינו כי "מכרנו בשנה החולפת יותר SaaS ו- PaaS מכל חברת IT אחרת. חווינו צמיחה של 82% במכירות מחשוב ענן ברבעון האחרון, עם כמעט מיליארד דולר. יש לנו הרבה יותר אפליקציות בענן. אנחנו יודעים לעשות מה שאמזון ומיקרוסופט לא יודעות ולא יכולות לעשות – לעביר דטה סנטר פנימי לענן – בלחיצת כפתור".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים