טל וייסר, QlikView ישראל: "בעתיד, כל משתמש BI יהיה מדען נתונים"

לדברי וייסר, מנכ"ל החברה, "כל עילת ה-BI היא שהלקוחות הארגוניים יוכלו לקבל החלטות נכונות וטובות יותר, וכך הם יוכלו לשפר את ביצועיהם העסקיים"

טל וייסר, מנכ''ל QlikView ישראל מקבוצת חילן. צילום: פז בר

"אנו בעיצומה של מהפכה שהחלה לפני שנתיים-שלוש. בסופה, כל משתמש BI יהיה מדען נתונים שיצרוך את הניתוחים בשירות עצמי", כך אמר טל וייסר, מנכ"ל QlikView ישראל מקבוצת חילן.

וייסר דיבר בפתח כנס הלקוחות השנתי של QlikView ישראל. הכנס, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ומובילים בתחום ה-BI והאנליטיקה, נערך היום (ג') בסינימה סיטי גלילות.

לדברי וייסר, "כל עילת ה-BI היא שהלקוחות הארגוניים יוכלו לקבל החלטות נכונות וטובות יותר, וכך הם יוכלו לשפר את ביצועיהם העסקיים".

וייסר אמר כי "המהפכה כוללת ארבע מגמות-על טכנולוגיות: האינטרנט של הדברים, המעבר לארגון הדיגיטלי, מחשוב ענן ומחשוב חברתי".

התפוצצות של המידע המאוחסן

"בעולם האינטרנט של הדברים, אנו נמצאים בעולם של Big Data, שהוא בעצם Small Data, של הרבה נתונים ממקורות מידע שונים. כיום, יש ארבעה מיליארד 'דברים' משדרים, מבתים חכמים, שעונים חכמים ועד מכוניות. כשנחליט לנטר את כל אלה – תהיה התפוצצות של המידע המאוחסן, ויידרש טיפול בו, לצד מימוש הגנת הסייבר, עם קונסולידציה של מקורות מידע".

במעבר של הארגונים לדיגיטל, ציין וייסר, "יש לא מעט אתגרים ובעיות. כך, לא מעט בנקים הפכו סניפים של מפגשים פנים מול פנים – והטכנולוגיה הטובה ביותר – היא תשרת אותנו, ותעשה זאת במהירות, וביעילות".

"בתחום מחשוב הענן, אנו מעריכים כי בתוך שלוש-חמש שנים, ארגונים רבים יצרכו אנליטיקה מתקדמת כשירותים מנוהלים. שירות נוסף יהיה Data as a Service, במסגרתו נקבל מידע הדוק ומפולח שאותו נחבר למידע אצלנו, לטובת הבנה כוללת של הנתונים המאוחדים, הפנימיים והחיצוניים".

לגבי המחשוב במדיה החברתית, ציין וייסר, "ארגונים רוצים להבין את הרגש, הסנטימנט של הלקוחות עליהם. מה חושבים עלינו, כמה מעריכים אותנו, עם כלים פשוטים להבין איך השוק תופס אותנו. ארבע מגמות אלו יעצבו את עולם האנליטיקה וב-BI".

"מאפייניי המשתמש העסקי בעולם החדש", אמר וייסר, "יהיו שונים מזה המסורתי הקיים כיום – ותידרשנה התאמות. המשתמש העסקי נדרש להיות מדען נתונים, עליו להכיר את הנתונים הקיימים, ולדעת מה לעשות עימם טוב יותר". מאפיין נוסף, ציין, "הוא שעליו להבין עסקית, את הביזנס, הסביבה העסקית ואת המתחרים. הוא יהיה בעל יכולות אנליטיקה מתקדמות".

וייסר סיכם באומרו כי "הצרכן העתידי של ה-BI והאנליטיקה יהיה כזה הנע בין שלושה שדות: נתונים, ביזנס ותחקור. אלה יהיו מאפיינים משמעותיים בעידן החדש של המשתמש העסקי. לטובת אלה נדרשת טכנולוגיה גמישה ופתוחה, התומכת ביכולותיו בארגון בעידן החדש".

פשמק זבלודוסקי, ארכיטקט פתרונות ומנהל שותפים, Qlik העולמית. צילום: פז בר

פשמק זבלודוסקי, ארכיטקט פתרונות ומנהל שותפים, Qlik העולמית. צילום: פז בר

פשמק זבלודוסקי, ארכיטקט פתרונות ומנהל שותפים, Qlik העולמית, אמר כי "השוק משתנה ויש שלושה כוחות גדולים המניעים אותו: האחד, התפוצצות המידע המגיע ממקורות מגוונים רבים, שבעבר לא היו קיימים. השני, גידול בכוח המחשוב, המאפשר יכולות לאחסן ולנתח את המידע. השלישי 'פעילי' מידע. המשתמשים החדשים, בני דור Y – יש להם מידע והם רוצים אותו תחת קצות אצבעותיהם. הם רוצים מענה כעת – ובשירות עצמי".

לדברי זבלודוסקי, "שילוב שלושת כוחות אלה הוא 'משנה משחק', אבל מהווה גם הזדמנות, כי הוא מספק יכולות חיקור מידע חדשות".

"עלינו לחשוב על השימוש במידע וניתוחו בצורות שונות, לטובת יעדים חדשים כדי להעצים ולהעשיר את האנשים בארגון", אמר. "מצב חדש זה מרחיב את היקף הלקוחות של המידע המנותח. הלקוחות החדשים פועלים באופן תלוי-מידע. אנו מספקים להם פלטפורמה עם מגוון יכולות ניתוח מידע: ממשל מידע, תחקור מידע קלאסי, מידע מונחה, ניתוח מונחה, ניראות של מידע מנותח בשירות עצמי, יכולות לשיתופיות, אנליטיקה משובצת, המוטמעת במערכות אחרות בארגון, וכן אפליקציות לטיפול במידע".

לשלוף מחט מערימת שחת

"אנו יכולים לסנן את המידע המגיע ממגוון מקורות ולבחור עבור המשתמש את הנדרש לו", ציין, "מצד אחד אנו יכולים לראות תמונה מלאה ומצד שני לברור ממנו את המידע הנדרש, בכך אנו שונים מכלי תחקור סטנדרטיים של המתחרים". לדברי זבלודוסקי, "Qlik גדלה והרחיבה ההיצע שלה מכלי BI לפלטפורמה לא רק של מוצרים – אלא גם של שירותים ואקו-סיסטם, זה מנוע הצמיחה שלנו".

זבלודוסקי סיכם בתארו את מפת הדרכים הטכנולוגית של החברה לעתיד: בעולם הניתוח, נספק עוד יכולות חיקור וניראות למשתמשים ולקהילת המפתחים; בעולם הנתונים, נספק יותר חיבוריות וקישוריות; בעולם הענן, נספק ממשק משתמש ידידותי יותר, עם יותר יכולות שליטה. הפלטפורמה שלנו תהיה מוכנה יותר לענן, נשפר את יכולות המנוע שלנו בניתוח Big Data, ונהיה חוצי פלטפורמות. זו הפלטפורמה הכי מתקדמת שיש".

יוגב פלד, מייסד ומנהל חדשנות, QlikView ישראל. צילום: פז בר

יוגב פלד, מייסד ומנהל חדשנות, QlikView ישראל. צילום: פז בר

יוגב פלד, מייסד החברה ומנהל החדשנות בה, אמר כי בשנה החולפת הושלש בארץ מספר לקוחות Qlik Sense, מוצר החברה לשירות עצמי של המשתמשים. הוא ציין כי "אנו לקראת מגנה של KPI אנליטיים יותר, עם תובנות עסקיות מתקדמות".

כמו כן, ציין, "אנו רואים היום יותר לקוחות המשלבים את פתרון ה-BI-Havior של החברה, המשלב בין אנליטיקה ל-BI, ככזה ההופך לסטנדרט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים