"ארגונים שלא יטמיעו חדשנות עם ענן והאינטרנט של הדברים – ייכחדו"

כך אמר נונציו מירטילו, נשיא אזור אגן הים התיכון באריקסון ● לדבריו, "כולם רוצים להיות דיגיטליים, כי יש שם תועלות, ויש שם הזדמנויות ליצירת יתרון עסקי"

נונציו מירטילו, נשיא אזור אגן הים התיכון, באריקסון. צילום: ניב קנטור

"העולם משתנה וקצב השינוי גדל אף הוא. דברים שהיו רלוונטיים ונכונים לעסקים במשך שנים רבות – לא טובים להמשך הדרך. ארגונים נדרשים להזריק חדשנות, זו צריכה להתבסס על הענן והאינטרנט של הדברים. מי שלא יעשה זאת, ייכחד", כך אמר נונציו מירטילו, נשיא אזור אגן הים התיכון, באריקסון (Ericsson).

מירטילו היה דובר הבכיר בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית התקשורת. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם הכנסים אווניו בקרית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים. הכנס נשא את הכותרת ICT 2020 Digital Innovation Day.

לדברי מירטילו "העולם נע קדימה בקצב מטורף: מיליארדי חיפושים מבוצעים מדי יום, מאות מיליוני תמונות חדשות נוצרות ועולות לרשת, מיליארדי עסקאות נעשות באופן מקוון. כל אלה מממשים את חזון החברה המקושרת. יש כיום בעולם 7.4 מיליארד טלפונים, וכן 3.4 מיליארד טלפונים חכמים, כאשר מדי שנה יש 60% גידול בכמות המידע הנוצר ונאגר".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

השינוי הדיגיטלי, אמר מירטילו, "טומן בחובו היבטים של סיבוכיות עבור ארגונים: הוא כולל מערכות ורכיבים, פלטפורמות של האינטרנט של הדברים, מחשוב ענן ודטה סנטר, אפליקציות, Big Data, ניתוח כלל המידע הזה, רכיבים ניידים, ומערכות קשרי לקוחות".

הוא ציין כי "כל המגזרים הופכים לדיגיטליים, החינוך, התחבורה והאנרגיה, לדוגמה. כולם רוצים להיות דיגיטליים, כי יש שם תועלות, ויש שם הזדמנויות ליצירת יתרון עסקי. בעבר היית קונה תקליט או CD, היום אתה מוריד מהענן. יש לכך גם השלכות שליליות, רבים איבדו מקום עבודתם, אלא שאי אפשר לעצור את השינוי אפשר רק להתעצם ממנו".

כל התעשיות משתנות, אמר מירטילו. "עד היום החינוך היה מוגבל בשני מימדים – המימד הפיזי, הכיתה, והמורים. כיום ניתן לספק חינוך מבוסס טכנולוגיות ללימוד מקוון, בלא שני המימדים הללו. הטכנולוגיה מספקת חלופות, עם יותר אפשרויות לאופן הלימוד ולתכנים".

העולם לא ישרוד בלא טכנולוגיה

חזון החברה, אמר, "הוא להעצים אנשים על בסיס הטכנולוגיה. בדרך זו ניתן לקבל עבור ארגונים יותר חופש, אותו הם ישקיעו בחדשנות. אנו מסייעים לחברות בכל מגזרי התעשייה לעבור את השינוי, וליצור עולם טוב יותר. העולם לא ישרוד בלא טכנולוגיה".

מימוש החזון, ציין מירטילו, "דורש להסיר מחסומים טכנולוגיים, זה יקרה עם יותר זמינות, יותר ניידות ויותר רוחב פס. הבסיס למימוש הוא מחשוב ענן, אינטרנט של הדברים ודור חמישי בסלולר.

ישראל, אמר מירטילו, "היא ארץ בה אווירת החדשנות נמצאת בכל מקום. ככזו, היא בעלת פוטנציאל למימוש נרחב של האינטרנט של הדברים – בתחום ערים חכמות, אבטחה וביטחון, ממשלה תחבורה ואנרגיה. שילוב אווירת החדשנות עם ריבוי הסטארט-אפים פה – מהווה קרקע פוריה ליצירת מהפכה חשובה בישראל".

בדרך זו, סיכם מירטילו, "ניכנס לעידן החברה המקושרת. אנו לא מבינים את המשמעות העמוקה של הדברים, כי אנו רק בתחילת הדרך. העולם משתנה במהירות ואני מקווה שלחיוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים