"עיר חכמה לא יכולה להתקיים בלי ניהול חכם"

"הדעה הרווחת היא שחיישנים, מצלמות ורישות הם אלה שעושים את העיר לחכמה, אלא מוכרח להיות גם מנוע מרכזי שיאפשר לנהל את העיר החכמה", אמר מאיר גבעון, מנכ"ל GIV Solutions

מאיר גבעון, מייסד ומנכ"ל GIV Solutions. צילום: ליאת מנדל

"רבים חושבים שעיר חכמה זה חיישנים, מצלמות ורישות, שאלה הם הדברים שעושים את העיר לחכמה. אלה דברים חיוניים, אבל עיר היא חכמה אם יש מנוע מרכזי, שמסוגל לנהל את המידע ולאפשר ניהול מעגל חיים חכם של התשתיות והנכסים", כך אמר מאיר גבעון, מנכ"ל GIV Solutions.

גבעון אמר את הדברים בכנס שהחברה ערכה הבוקר (ד') במלון שרתון בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות מאות אנשי מקצוע ולקוחות שלה. האירוע נערך בסימן 15 שנים לחברת GIV Solutions והצגת מערכת Infor EAM – המערכת שחברת GIV, מייצגת ומיישמת בלעדית בישראל.

בדבריו הגדיר גבעון מהי עיר: "בעיני התושבים, עיר היא מקום מגורים וקבלת שירותים. בעיני אנשי העירייה היא מקום עבודה. אבל עיר היא טריטוריה שהעירייה אחראית עליה. יש בה אנשים שצריכים לקבל מהרשות את הקיימות, הבטיחות והשירותים, והלקוחות – התושבים – מצפים שזה ייעשה בצורה האיכותית ביותר. מדובר בניהול של מיליארדי שקלים".

"עיר חכמה משמעה ניהול חכם, החלטות ופלטפורמה חכמה שיכולה לתמוך בהחלטות", הוסיף גבעון. "על המערכת לייצג את העולם האמיתי ולהכיל את כל הפרויקטים. הדבר קריטי בכל ארגון, על אחת כמה וכמה בערים חכמות. זה רלוונטי לא רק לערים חכמות, אלא גם למפעלים, קמפוסים אקדמיים, תאגידי מים ועוד".

גבעון ציין כי "אם ארגון רוצה להיות דינאמי וגמיש, הוא צריך שתהיה לו מערכת שמאפשרת ליישם את התהליכים. מערכת חכמה מבוססת על חוקים ונתונים, וכתוצאה מזה יכולה ללמוד כל הזמן ולשנות את החוקים לפי הצורך. בארגון חכם, המידע משותף בין בעלי התפקידים, קיימים תהליכים פרו-אקטיביים שניתן לזהות באמצעותם בעיות פוטנציאליות ולטפל בהן לפני שהן קורות".

"אחד ההיבטים החשובים ביותר הוא קבלת החלטות שמשלבות את השיקולים ההנדסיים, התחזוקתיים, השירותיים, הלוגיסטיים והאחרים, ושלא יהיה מצב של סתירה, שבו כל מחלקה בארגון תחליט אחרת בתחום עליו היא אחראית", אמר. "צריכה להיות אינטגרציה לא רק בין הדיסציפלינות השונות בארגון אלא גם לאורך מחזור החיים. לאפשר שינויים ניהוליים. ארגון שבו מעצבים את המערכת ומתכוונים להשאיר אותה ללא שינוי למשך כמה שנים לא חי את המציאות".

מה בין פתרונות מחשוב לצמחים?

GIV Solutions נוסדה ב-2001 וחולשת כיום על מדינות רבות בעולם, עם סניפים בישראל, דרום אמריקה וסין. לבד מהפתרונות של Infor, החברה מציעה ייעוץ וסיוע בניהול פרויקטים.

לדברי גבעון, "GIV Solutions הוקמה כדי לתת פתרונות ניהול מחשוב בתחומי ה-ERP ,CRM, ניהול פרויקטים וייעוץ". הוא המשיל את עיסוק החברה לעיסוק בחקלאות ואמר כי "אנחנו מנסים להצמיח משהו שנדרש לצרכי קיום, ליצור משהו חדש ואיכותי, לטפח אותו, לגדל פירות, ליהנות מהם ולהשתמש בהם כדי להתקדם הלאה, כך המוצרים שלנו וכך גם טיפוח וגידול העובדים שלנו".

החברה, ציין גבעון, מתמחה בתחום ה-EAM – ניהול תהליכי מחשוב בארגונים, ו-"נותנת מענה לכל השלבים הנדרשים בביצוע פרויקט". בין לקוחותיה נמצאים ערי הבה"דים של צה"ל והמשטרה, משרדי הרווחה והחינוך, רכבת ישראל, בנק לאומי, רפאל, מכון ויצמן, תאגידי מים ומפעלים. כמו כן, החברה תומכת בתיאטרון ואומנות, בין היתר בהצגות פרינג'.

"התחלנו את הקשר עם Infor ב-2007 ואנחנו מייצגים אותם מ-2008", אמר גבעון. "אנחנו מטמיעים פתרונות שלה בכל רחבי המדינה. מדובר בפתרונות המותאמים, עד הפרט האחרון, לתעשיות ספציפיות".

הוא ציין שורה של פתרונות, בהם GIV City – מערכת Just In Time לתפעול (מושג שהחברה הרחיבה מעולם הייצור לעולמות התכנון והניהול). המערכת מאפשרת, בין היתר, ניטור של מבנים ותשתיות, וקבלת התראות לבעיות אפשריות "עוד לפני שמישהו שם לב לזה", אמר גבעון. פתרונות נוספים הם GIV Campus, שמותאם לעולם האקדמיה, ו-GIV Rail, לניהול הפעילות של רכבות. עוד היא מציעה פתרון לניהול גשרים (BMS), בהיבטים הטכני, התחזוקתי, ההנדסי והכלכלי. הפתרון מאושר בישראל ולפי תקן ה-CSS הבריטי.

העתיד – בעולם הרחפנים

בהמשך דיבר גבעון על החידושים העתידיים בתחום ואמר כי כמו בתחומים אחרים, הוא מצוי באיסוף מידע מחיישנים וציודים שונים כגון רחפנים. הוא דיבר על Hoover – "רחפן שמאפשר להגיע למקומות שאין אפשרות אחרת להגיע אליהם. אנו לא רק מצלמים אלא קולטים בממשק מהרחפן את מסלול הטיסה, מנתחים את הפגמים וחוזרים על מסלול טיסה זהה לאחר אינטרוול זמן ובוחנים את מודל ההידרדרות ההנדסי של הגשר".

ביצענו לאחרונה פעילות בשילוב מהנדס גשרים, של סקירת גשרים בסין, ניהול הסקירות והמידע בתוך המערכת, חוסך זמן רב ומסייע לארגונים להיות יעילים יותר. כעת אנחנו פותחים את השירות לשוק הישראלי".

גבעון ציין כי "שירותי הסקירה והניהול ההנדסי יבוצעו על ידי המהנדסים של הלקוחות והתוכנה – על ידינו. היא תאפשר בלחיצת כפתור לראות את הסקירה ואת ניתוח המסקנות. המערכת יכולת להגדיר תוכנית טיסה ותוכנית צילום, ולקבל תוצאות טובות. שמירת תוכניות הטיסה מאפשרת סקירה גם אחרי תקופה, למשל שנה או שנתיים, ולהשוות בין הסקירות".

"האתגר הוא להגיע למקומות שהם מעבר לנקודות הנוחות שלנו, מקומות גבוהים ומתחת למים", סיכם. "אנחנו מבצעים כיום מחקר ופיתוח בנושא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים