מייקל דל מרגיע: "נשאיר את האקו-סיסטם של VMware כפי שהוא"

"העבודה של החברה מול השותפים והאינטגרטורים שלה קריטית להצלחתה ואנחנו לא הולכים לשנות אותה", אמר דל בכנס השנתי של VMware, בתשובה לחששות של רבים בתעשייה ● מה יש להם להגיד בנוגע לישראל?

מימין: מייקל דל, מנכ"ל דל, ופט גלסינגר, מנכ"ל VMware. צילום: עופר פרוסנר

"נשאיר את האקו-סיסטם הפתוח והמוכר של VMware כפי שהוא. העבודה של החברה מול השותפים והאינטגרטורים שלה קריטית להצלחתה ואנחנו לא הולכים לשנות אותה", כך אמר מייקל דל, מנכ"ל דל (Dell).

בעל הבית החדש של VMware, לאחר שזו רכשה את EMC, החברה האם, תמורת 67 מיליארד דולר, דיבר בכנס VMworld 2016, שמתקיים בימים אלה בלאס וגאס. התמה המרכזית של הכנס היא אמנם "המחר", אלא ש-"המחר" של דל, EMC ו-VMware מעורר חששות רבים בתעשייה – חששות שאותם דל הרגיע.

דל דיבר גם על פלטפורמת ה-Vcloud, ועל מחשוב ענן באופן כללי. "אנחנו, ב-דל, אוהבים את הצורה שבה VMware מפתחת את פריסת הענן ומקלה על חברות שונות להתקין אותו", ציין. הוא אף אמר שבכוונת הרוכשת לעזור לנרכשת להתקדם בנושא. דל סיפר כי "כשהמיזוג יסתיים סוף סוף, תוכלו לראות את הטכנולוגיה החדשה שאנחנו עובדים עליה – פתרונות משותפים של דל, EMC ו-VMware".

אילו פתרונות? דל לא הרחיב בנושא, מלבד להגיד שארגונים מעדיפים לקבל את הפתרונות שלהם מחברות IT גדולות. אולם, על פי דיווחים, הפתרונות החדשים יהיו מבוססים על vSphere. הדבר יתחיל לקרום עור וגידים בקרוב, מיד לאחר סגירת העסקה, שלפי ההערכות צפויה עד אוקטובר הקרוב.

מה יקרה כשכל מנכ"ל ירצה למשוך לכיוון אחר?

כמו במקרים אחרים של מיזוגים ורכישות, במקרים מסוימים עלולים להתגלות חילוקי דעות. כך, למשל, בנוגע לשיתופי פעולה אפשריים של VMware עם חברות אחרות, שפט גלסינגר, המנכ"ל שלה, יתלהב ממנו בעוד שמייקל דל ירצה לדחות אותו על הסף. השניים נשאלו על כך על ידי העיתונאים וגלסינגר השיב כי "לפני מספר חודשים התחלנו שיתוף פעולה עם יבמ (IBM) – חברה ש-דל מתחרה אתה במספר תחומים לא קטן. הצגתי את העניין בפני מייקל והוא אמר לי, בלי לחשוב יותר מדי: 'לך על זה'. האינטרס העסקי הוא זה שקובע ועסקה טובה היא עסקה טובה".

ל-VMware יש הרבה מאוד מה להרוויח מהרכישה, אמרו השניים בתגובה לשאלתו של עיתונאי הודי על העתיד של החברה המאוחדת במדינתו. "ל-דל יש נוכחות הרבה יותר חזקה בהודו מאשר לנו, וכך גם בסין ובברזיל", אמר גלסינגר. "בהודו, נוכל להשתמש בשילוב עם דל כדי להגיע אל הלקוחות ולהרחיב עוד את הפעילות שלנו".

ומה לגבי ישראל? בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים הרגיע גלסינגר: "אנחנו מרוצים מהעבודה בישראל ולא צפויים בה שינויים מיוחדים. הייתי בישראל מעל 50 פעמים. לנו, ל-EMC ול-דל יש מסה גדולה של עבודה שם, וכך ימשיך להיות".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים