"התמהיל הנכון בעבודה עם סטארט-אפים: רכישות והפעלת חממה פנים ארגונית"

"תמהיל היברידי בין החברות הצעירות והוותיקות הוא הטוב ביותר, ומתאים ל-DNA של הארגונים המסורתיים", אמר שחר שיינרמן, מנהל לקוח בנט-אפ

שחר שיינרמן, מנהל לקוח בנט-אפ. צילום: יניב פאר

"האסטרטגיה הנכונה לעבודה עם סטארט-אפים היא היברידית: ביצוע רכישות שלהם יחד עם הפעלת חממה פנים ארגונית. כך אנחנו, בנט-אפ (NetApp), עושים. זה התמהיל הנכון לשיתוף הפעולה בין הסטארט-אפים לחברות הוותיקות", אמר שחר שיינרמן, מנהל לקוח בחברה.

שיינרמן השתתף בפאנל בנושא הקשר בין שני סוגי החברות, שנערך במסגרת כנס וסיור לימודי של פורום C3 מבית אנשים ומחשבים בסנט פטרסבורג שברוסיה. הנחו את הפאנל רונן זרצקי, מנכ"ל BSD IT, ושמוליק חכים, מנכ"ל Smart mind solutions. מנחה הכנס כולו היה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

בדבריו ציין שיינרמן שהשילוב ההיברידי בין הסטארט-אפים לחברות הוותיקות תואם את האופי של חברות עם DNA מסורתי, "שבאופן זה לא מאבדות את המומנטום של החדשנות כדי להביא את הפתרונות של הדור הבא ללקוחות".

רונן זרצקי, מנכ"ל BSD-IT. צילום: ניב קנטור

רונן זרצקי, מנכ"ל BSD-IT. צילום: ניב קנטור צילום: ניב קנטור

עוד הוא אמר שיש לנט-אפ היסטוריה ארוכה של רכישות חברות, כולל ישראליות. אחת הדוגמאות המוכרות היא רכישת אונרו, שהמוצר שלה הפך למוצר הדגל של הרוכשת.

לדבריו, "יש לנו מרכז פיתוח שכולל צעירים חדשניים עם גב של חברה ותיקה. הם יושבים במגדל שלום בתל אביב ובאים עם סגוויי לעבודה. עובדי המרכז מתפקדים כחממה טכנולוגית וכל הזמן נמצאים בתנופת פיתוח". אחד הפיתוחים של אנשי החממה הוא On Command Cloud Manager, שלדברי שיינרמן "מאפשר להריץ פתרונות של נט-אפ ב-AWS וב-Azure. כלומר, להשתמש בענן כחלק אינטגרלי מארגז הכלים שעומד לרשות הארגון".

"שילוב נכון עם סטארט-אפים יכול לשחרר צווארי בקבוק"

עו"ד שמוליק חכים, מנכ"ל Smart mind solutions. צילום: פלי הנמר

עו"ד שמוליק חכים, מנכ"ל Smart mind solutions. צילום: פלי הנמר

שי גוטמן, סמנכ"ל הטכנולוגיות והדיגיטל של UPS, השיב לשאלת המנחים האם תקציבי ההשקעות הנוכחיים ב-IT מותאמים לעידן הפינטק. לדבריו, "ארגונים חייבים לשריין תקציבים לעבודה עם סטארט-אפים, כדי לאפשר את הגמישות הנדרשת לעבודה עם החברות האלה".

הוא ציין כי "שילוב נכון של סטארט-אפים בארגון יכול להחליף את מערכות ה-Legacy הכבדות, שמייצרות צווארי בקבוק למול הצרכים העסקיים".

בהמשך דבריו התייחס גוטמן לשיתופי הפעולה בין UPS לחברות הזנק. "הקמנו שכבה לוגית של שירותי ליבה ארגוניים והסטארט-אפים פועלים מולם".

הוא ציין ש-"בדרך זו אנחנו משיגים גישה מהירה לשירותי הליבה וניהול נכון של הסיכון למול הפתרון, תוך שילוב מתאים של כלי ניהול שיאפשרו לנו לנווט את זה ביעילות".

שי גוטמן, מנמ"ר UPS ישראל. צילום: קובי קנטור

שי גוטמן, מנמ"ר UPS ישראל. צילום: קובי קנטור

לדבריו, "יצרנו מודל שבו כולם מנצחים: הסטארט-אפ מקבל אופציה להתנסות בתהליכים עסקיים אמיתיים, הלקוח מקבל מענה לציפייה העסקית שלו והארגון יכול להיות תחרותי יותר ברמה האסטרטגית".

"האינטגרציה יכולה להיות מורכבת"

אמנון פרוינד, מנהל בכיר בחטיבת הפיננסים של סאפ (SAP) ישראל, התייחס לדבריו של אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה, שדיבר בפתיחת הכנס על המורכבות והחיכוך שיש ללקוחות עם הבנקים.

אמנון פרוינד, מנהל בכיר בחטיבת הפיננסים של סאפ ישראל. צילום: פלי הנמר

אמנון פרוינד, מנהל בכיר בחטיבת הפיננסים של סאפ ישראל. צילום: פלי הנמר

לדברי פרוינד, "בנק שרוצה להיות דיגיטלי חייב להצטייד בכלים שיודעים לזהות מראש שהלקוח מתעניין ברכישת דירה, למשל. עליו לעשות זאת באמצעות כלים של סאפ או אחרים. אימוץ כלים כאלה יאפשר לבנק ללוות את הלקוח לכל אורך התהליך, כולל קישור עם קבלנים, ירידי דירות ועד לשלב לקיחת המשכנתא. בכך יוכל הבנק הדיגיטלי לבדל את עצמו מיתר הבנקים".

הוא ציין ש-"לסאפ יש פתרונות לנושאים אלה על פלטפורמת HANA".

שמעון חקון, מנמ"ר נטפים, אמר ש-"האינטגרציה של מערכות של סטארט-אפים עם מערכות קיימות יכולה לפעמים להיות מורכבת. חוסר ההיכרות של חברות ההזנק עם מגוון המערכות הפועלות בחברות השונות עלול להוות קושי, הן בהטמעה והן בתחזוקה".

עם זאת, הוא ציין ש-"יש מקום ליצירת מודלים עסקיים חדשים בעקבות עבודה עם סטארט-אפים, בין אם באמצעות שילוב הפתרון של הסטארט-אפ, רכישתו או שותפות עסקית בין החברה הצעירה לוותיקה,

שמעון חקון, מנמ"ר נטפים

שמעון חקון, מנמ"ר נטפים

כחלק מפלטפורמת המוצרים והשירותים שלה, במודל של מנוי".

המשך הדיווח מהכנס – בשבוע הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים