נס הטמיעה מערכת מובייל של סאפ בביטוח ישיר

לדברי חנה סהר, מנהלת המערכת בביטוח ישיר, "מדובר ברכיב המאפשר עבודה באמצעות המובייל, בתחום של אישור הזמנות ודרישות רכש"

חנה סהר, מנהלת מערכת סאפ בביטוח ישיר

אנשי חטיבת סאפ (SAP) בנס הטמיעו בביטוח ישיר מערכת Fiori מבית סאפ. זו מאפשרת עבודה על מערכת ה-ERP של החברה, עם מכשירים ניידים, ובצורה מאובטחת.

הפרויקט החל לפני חצי שנה והסתיים באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום.

לדברי חנה סהר, מנהלת מערכת סאפ בביטוח ישיר, "מדובר ברכיב של סאפ, המאפשר עבודה באמצעות המובייל, בתחום של אישור הזמנות ודרישות רכש".

תהליכים אלו בביטוח ישיר, אמרה, "קיימים במערכת ה-ERP ובנויים תוך שימוש ב-Workflow, אשר מעביר את תהליכי האישור במודול הבקרה התקציבית, המוודא כי תהליך האישור נעשה באופן תקין ואינו חורג מהתקציב המיועד לכך".

מתחברים דרך הניידים

ייחודיות הפרויקט, הסבירה, "היא בהתחברות למערכת הסאפ דרך מכשירים ניידים, כגון טאבלטים וטלפונים חכמים, כמו גם תחנות עבודה נייחות שונות. ההתחברות מאפשרת למנהלים לטפל בנושאי דרישות רכש והזמנות רכש, בעת שאינם במשרד".

"המשתמשים הם סמנכ"לים ומנהלים בכירים בביטוח ישיר, המאשרים את הזמנות הרכש בתוך מערכת הסאפ – אפשרנו להם לקבל הזמנות במובייל ולאשר אותן מרחוק".

לדברי סהר, "האתגר בפרויקט היה בהיבט אבטחת מידע, שכן עד אז, אנשי אבטחת המידע בחברה לא אפשרו לגשת לשרתי סאפ בערוץ המובייל". לכן, המשיכה סהר, "יישמנו תהליכי אבטחת מידע יחד עם אנשי אבטחת המידע של ביטוח ישיר".

"כעת, עם סיום הפרויקט, המנהלים יכולים לטפל באותם אישורי הזמנות רכש גם כשהם מחוץ למשרד, בבית, בנסיעה, או בחו"ל. כך, המנהלים יכולים לאשר את הזמנות הרכש ותהליכי האישור של דרישות הרכש – במהירות ובקלות – מכל מקום ובכל זמן, תוך שימוש בטלפונים החכמים שלהם".

"האתגרים המשמעותיים שעימם התמודדנו בתהליך ההטמעה", סיפרה סהר, "היו קישור אפליקציות ה-Fiori למודול הבקרה התקציבית, לצד היבטי אבטחת המידע על הטלפונים החכמים – והחיבור למערכות הפנימיות".

הצפנה ברמה גבוהה

לדבריה, "תהליכי אישור הזמנות הרכש ודרישות הרכש אינם מגיעים עם יכולות 'ישר מהקופסה' לקישור אל מודול הבקרה התקציבית במערכת ה-ERP: קיים פער בין התהליך הסטנדרטי של האפליקציה – לבין התהליך הייעודי שנבנה בביטוח ישיר. לכן, התאמנו את תהליכי ה-Workflow על מנת לספק את הקשר הנדרש למודול הבקרה התקציבית ולהתאים את התהליך הסטנדרטי של מערכת ה-ERP של סאפ – לצרכים הייעודיים של ביטוח ישיר".

כדי לעמוד בדרישות אבטחת המידע של הארגון, המשיכה סהר, "בנינו עם מומחי נס מערכת מאובטחת, העובדת מול גרסת SAP ERP EHP5, בנינו שרתי SAP Gateway ועליהם הגדרנו שימוש בפרוטוקולי אבטחת מידע, בעלי הצפנה ברמה גבוהה, ואשר עומדים בדרישות אבטחת המידע הגבוהות של הארגון. התקנו אפליקציות אבטחת מידע ייחודיות על גבי המכשירים, כדי לוודא עמידה בכל דרישות ההצפנה והחיבור הנדרשות למערכות ביטוח ישיר".

סהר סיימה באומרה כי "ערכנו בדיקות ומבחני חדירה (Penetration Tests) ובדיקות התאמה ייעודיות, לטובת עמידה בדרישות האבטחה – על מנת לקבל את האישור הנדרש לעלייה לאוויר ממחלקת אבטחת המידע של ביטוח ישיר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים