מוטי הדס, מטריקס: "הקוד הפתוח מאפשר את הרצון ב'כאן ועכשיו'"

לדברי הדס, סגן מנהל חטיבת מוצרי התוכנה של החברה, "במימוש תפיסת הקוד הפתוח, לוקחים את חוכמת ההמונים ומנפים מכלל הרעיונות את הטובים שבהם"

מוטי הדס, סגן מנהל חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס, נציגת רד-האט בישראל. צילום: ליאת מנדל

"הקוד הפתוח חי וקיים. חל פה שינוי משמעותי: איש הסיסטם נהיה איש DevOps. זהו שינוי המשקף את מהפכת ה'כאן ועכשיו': 'אני בבית ורוצה סרט עכשיו'; 'אני בארגון ונדרש לאפליקציה כעת'. זו הדרך לעשות פחות ביותר – ומהר". כך אמר מוטי הדס, סגן מנהל חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס, נציגת רד-האט (Red Hat) בישראל.

הדס דיבר בפתח המפגש הטכנולוגי "רד-האט, פיצה וטכנולוגיה" שערכו מטריקס ורד-האט ישראל. המפגש, ה-18 במספר, נערך היום (ד') בסינמה סיטי גלילות בהשתתפות 700 מלקוחות שתי החברות.

המשבש החיובי האמיתי

"המענה לדרישה של 'יותר בפחות', הוא הקוד הפתוח", אמר הדס, "זהו 'בית המלאכה', זהו הרעיון המסדר, אשר יכול לבוא ולסגור את הפערים שבין הדרישות ההולכות וגדלות לבין הצמצום המשאבים". כך, אמר הדס, "במימוש תפיסת הקוד הפתוח לוקחים את חוכמת ההמונים, ומנפים מכלל הרעיונות את הטובים שבהם".

בשנתיים האחרונות, אמר הדס, "מדברים רבות בתעשייה על טכנולוגיות משבשות. הקוד הפתוח נכנס למחשוב הארגוני כבר לפני עשור, ובשלוש השנים האחרונות הוא כבר בליבת העסקים בארגונים. הקוד הפתוח הוא המשבש החיובי האמיתי".

מי שהכניסה את הקוד הפתוח למחשוב בארגונים, אמר הדס, "היא רד-האט. כיום היא נמצאת בכל עולם התשתיות: ממערכות ההפעלה, דרך שכבת האחסון, ועד לכלי פיתוח DevOps, המקצרים את משך הפיתוח ומחברים את המפתחים עם אנשי התפעול".

רד-האט, סיכם הדס, "מטפלת ביותר מ-100 אלף פרויקטי קוד פתוח בעולם", ציין, "ובאופן מתודולוגי הופכת אותם לפתרונות IT ארגוניים, עם מעטפת של הסמכות, רישיונות, בדיקות, תמיכה, תיקון באגים ואבטחת מידע. בדרך זו נוצרת חדשנות הדרושה למנמ"רים. מטריקס מייצגת את רד-האט בישראל זה 13 שנים ויש לה יותר מ-700 לקוחות ארגוניים. היא מהווה את מרכז התמיכה הרשמי של החברה בישראל".

דן טולדנו, מנהל אזורי ברד-האט לישראל, יוון קפריסין. צילום: ליאת מנדל

דן טולדנו, מנהל אזורי ברד-האט לישראל, יוון קפריסין. צילום: ליאת מנדל

דן טולדנו, מנהל אזורי ברד-האט לישראל, יוון קפריסין, אמר כי "ההבדל בין טכנולוגיה חדשנית לבין טכנולוגיה משבשת, משנה סדרי עולם, הוא ההבדל בין יצרני הכרכרות שהוסיפו להן מנוע, לבין הנרי פורד, שבנה מכונית". לדבריו, "המהירות מייצרת רווח – הלקוחות דורשים שירותים חדשים כאן ועכשיו. התחרות מולה ניצבים הבנקים הקלסיים היא לא מבנקים אחרים – אלא מעליבאבא (Alibaba) ומגוגל (Google). אם הבנקים הקלאסיים לא יתנו מענה מהיר – הם ייעלמו".

"המהפכה קורית, היא כבר כאן", אמר טולדנו, "בין אם שמה הוא 'הפלטפורמה השלישית' של IDC או 'Bimodel IT' של גרטנר (Gartner). המענה הוא להיות תחרותיים וממוקדי לקוח, תוך שילוב העולמות החדש והישן של ה-IT. זהו תהליך מעגלי, של עיצוב האפליקציה, יצירת תהליך לפיתוחה והפצתה ולבסוף פלטפורמה שתריץ אפליקציה זו".

טולדנו סיים באומרו כי "פה רד-האט יכולה לעזור. חברות קנייניות, כמו יבמ (IBM) ומיקרוסופט (Microsoft) זלזלו בקוד הפתוח – וכיום הן נושאות הדגל שלו. הקוד הפתוח הוא המפתח ליצירת חדשנות. זהו הרבעון ה-59 שרד-האט נמצאת בצמיחה, וזו ההוכחה להצלחת התפיסה בהיבט העסקי. אנו מסייעים למערכי ה-IT בארגונים להזריק חדשנות לטובת ההיבטים העסקיים בארגון".

ירדן לוי, ארכיטקטית פתרונות, מטריקס. צילום: ליאת מנדל

ירדן לוי, ארכיטקטית פתרונות, מטריקס. צילום: ליאת מנדל

ירדן לוי, ארכיטקטית פתרונות, מטריקס, הציגה את Ansible & Tower, מבוסס רכישת החברה על ידי רד-האט באוקטובר 2015. מדובר בכלי אוטומציית IT, שאינו דורש התקנה בנקודות קצה. הגרסה שהושקה בימים אלה, אמרה.

"Ansible 2.1 מציגה תמיכה לאוטומציית רשת, המסייעת להרחיב עוד יותר אותה כשפה משותפת בסביבות IT ארגוניות – החל מבסיס הרשת עד לפריסות מבוססות קונטיינרים".

לדבריה, "Ansible הינו כלי אוטומציה המאפשר למפתחים ולמפעילי תשתיות, לפרוס בקלות ובמהירות יישומים וסביבות שרתים – תוך הסרת חסמים בין צוותי התפעול והפיתוח. זאת, על ידי אוטומציה של פעולות שגרתיות כגון תצורת רשת, פריסות שרתים וסביבות ענן, ויצירת סביבות פיתוח".

האירוע הסתיים בצפייה בסרט "היום השלישי – ההתחדשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים