משכירים את הדירה ב-Airbnb? אתם על הכוונת של רשות המסים!

שליש מבעלי הדירות שמשכירים אותן לטווח קצר לא מדווחים על הכנסותיהם – כך עולה ממבצע שערכה הרשות ● ומה התירוצים שלהם?

לא בהתנחלויות? Airbnb. אילוסטרציה: BigStock

רשות המסים ביצעה באחרונה מבצע אכיפה על בעלי דירות להשכרה לטווח קצר וגילתה כי שליש מהם לא רשמו במס הכנסה את הכנסותיהם מההשכרות. מדובר בבעלי דירות שמשכירים את הדירות שלהם באמצעות אתרים דוגמת Airbnb.

מהרשות נמסר כי במסגרת המבצע נערכו 58 ביקורות בתל אביב, בירושלים, בחיפה ובאילת, וכי בתקופה הקרובה היא מתכננת מבצעים נוספים לאיתור בעלי דירות מסוג זה. לאחר איתורם, חוקרי מס הכנסה צפויים להגיע אליהם ולערוך ביקורת.

בתל אביב נתגלו שישה בעלים שהשכירו את דירותיהם באמצעות Airbnb ו-Booking.com – ולא דיווחו על ההכנסות. אחד מהם, שמשכיר דירת יוקרה, לא דיווח על הכנסה של 135 אלף שקלים. בתגובה הוא אמר לחוקרי מס הכנסה, על פי הרשות: "אני מדווח לפי 10%. לא ידעתי שמדובר בהכנסה עסקית". במקרה של בעלת דירה אחרת, בדיקה שנערכה במשרד השומה העלתה שהיא לא מנהלת ספרים ולא רשמה הכנסות של כ-25 אלף שקלים.

"אני חולה, אין לי כוח!"

בירושלים מצאו המבקרים ארבעה בעלי דירות רלוונטיים שלא דיווחו על הכנסותיהם מההשכרות. אחד המשכירים הוא תושב חוץ שמשכיר דירת יוקרה ולא דיווח על הכנסה של 144 אלף שקלים. תגובת בעל הדירה הייתה: "התכוונתי לפתוח תיק ולדווח".

בחיפה נבדקו בעלי חדרים בבית מלון, שמשכירים אותם לתקופות קצרות, ונתגלה כי חמישה מהם לא דיווחו על הכנסותיהם לרשויות המס. רוב המשכירים טענו: "לא ידענו שצריכים לדווח".

ומה היה התירוץ של בעל וילות אילתי, שמציע אותן להשכרה לטווח קצר באתרים הללו במחיר של בין 1,000 ל-3,000 שקלים ליום? "אני חולה, אין לי כוח".

מרשות המסים נמסר כי כל המקרים הועברו לטיפול משרדי השומה ולמשרדי החקירות הרלוונטיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים