גרטנר: כמות הגיבויים בענן תוכפל בתוך שנתיים

על פי מחקר חדש, קומוולט מובילה את תחום תוכנות הגיבוי וההתאוששות, ו-Veeam נכנסה לרביע המובילות של החברה

שומרים על הענן. אילוסטרציה: BigStock

עד 2018, מספר הארגונים שיערכו גיבוי בענן יוכפל, מ-11% מהם כיום ליותר מ-20% בעוד שנתיים, כך על פי מחקר חדש של גרטנר(Gartner).

עוד קובעת חברת המחקר כי עד 2020, 30% מהארגונים ירחיבו את יכולות הגיבוי שלהם, מעבר ל"סתם" התאוששות – לעומת 10% מהארגונים שעושים זאת כעת. על פי גרטנר, עד 2020, יותר מ-40% מהארגונים יחליפו מערכות גיבוי לטווח ארוך במערכות אחסון – לעומת 20% שעשו כך בשנת 2015.

גרטנר פרסמה את ריבוע הקסם שלה לתחום תוכנות גיבוי והתאוששות. חברת המחקר הגדירה מחדש קטגוריה זו: מתוכנה לגיבוי של ארגוני אנטרפרייז ורכיבים משולבים (Backup Software and Integrated Appliances) – לגיבוי והתאוששות של מרכזי נתונים. זאת, בשל הצורך להתייחס לגיבוי והתאוששות של ארגונים בגודל בינוני וגדול, המבקשים להגן על מרכזי נתונים מנוהלים.

לעבוד עם כל סוגי העננים

את התחום מובילה קומוולט (Commvault), עליה נכתב כי הצלחתה נובעת מההשקעה שלה בתחום מחקר ופיתוח, תמיכה בריבוי עננים, ויכולתה לעבוד עם כל סוגי העננים והמכונות הווירטואליות.

שניה היא יבמ (IBM), שבשנה שעברה מיתגה מחדש את פתרונות האחסון שלה. מוצרי הענק הכחול, קובעת חברת המחקר, מספקים היצע פתרונות נרחב, עם יכולת להתממשקות למוצרים שאינם יבמ.

שלישית מדורגת EMC, שעליה כותבים חוקרי גרטנר כי הרכישה שלה על ידי דל (Dell) עשויה להשפיע על הפיתוח של המוצרים והמיקוד שלהם. גרטנר מציינת כי ריבוי המוצרים והמהדורות מספק עושר ללקוחות הארגוניים, עם חלופיות יעודיות לסביבות שונות.

לתת מענה לסביבות וירטואליות

רביעית מדורגת וריטאס (Veritas Technologies), שבינואר השנה השלימה את הפיצול מסימנטק (Symantec). פתרון הגיבוי שלה הוא המוערך ביותר בקרב לקוחות ארגוניים המונים יותר מ-5,000 עובדים, על פי גרטנר, והחברה נמצאת בעדיפות שניה אצל לקוחות כספק הגיבוי העיקרי בעתיד.

חמישית וחדשה בריבוע הקסם היא Veeam, עליה כותבת חברת המחקר כי היא הרחיבה את חדירתה לארגוני אנטרפרייז. הצלחתה, על פי גרטנר, מתבססת על יכולתה לתת מענה לסביבות וירטואליות במהלך ההגנה על המידע, ובשל מאמציה לבנות את הארכיטקטורה שלה כבעלת יכולת גידול. מומנטום המכירות שלה נמצא בגידול – לעומת רוב מתחרותיה, כך על פי גרטנר.

ברביע השמאלי העליון, של החברות ה"מאתגרות", נמצא פתרון ההגנה על המידע של HPE, ואילו ברביע הימני תחתון, של חברות בעלות חזון, נמצאת Actifio.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים